mboost-dp1

Nyt Webhotel, hvem skal man vælge?

Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
10. sep. 2008 11:55
Hej.

Lad mig først starte med at sige jeg har forsøgt at google mig frem til en løsning. Jeg synes dog det er svært at gennemskue hvilken udbyder der er god, og skiller sig ud.

Man høre jo med jævne mellemrum om problemer og langsomme webhoteller.

Findes der overhovedet en udbyder det kan opfylde mine krav:

1) Frie antal Domæner pr konto
2) Tlf support, eller som minimum en garenti for relativ hurtig svar via mail (inden for 24T på hverdage)
3) 3G+ Plads (helst mere, eller minimum mulighed for at tilkøbe mere plads)
4) Pris omkring 400 pr år.
5) Rimelig hastighed, hvis jeg hoster filer(billeder)

Er der nogle der vil dele ud af personlige erfaringer?

Jeg er ved at være SÅ træf af needhost *SUK*
Gravatar #2 - spacefractal
10. sep. 2008 12:10
Hvis du ikke er noget imod at se efter andre danske grænser, kan jeg godt anbefale Micfo.com (som jeg selv brugere).

Jo der har da været lidt problemer af og til, men email supporten fejler dog absolut ikke noget, når der har været problemer (hvilket er jo vigtigt her).

De har ikke nogen skjulte begræsninger som mange danske webhoteller har, men er ret ærligt angående trafik begræsning.
Gravatar #3 - Xunil
10. sep. 2008 12:26
skal du have noget inde for landets grænser kan jeg godt anbefale cliche.dk, 3gb koster ca. 450 om året og kører uden problemer, bruger det selv.

Ellers bruger en af mine venner hostpapa.com, som giver ubegrænset af alting til 30kr (6$) om måneden, skulle køre ret godt selvom serverne er i Canada. Og så er det "100% green hosting" ;)
Gravatar #4 - Abech
10. sep. 2008 12:40
Jeg kan varmt anbefale CLICHE. www.cliche.dk

Fantastiske priser.
Jeg betaler selv 240 KR. om året for 2 GB plads.
Gravatar #5 - siliankaas
10. sep. 2008 12:53
#2, #3 og #4 - Jeg bruger idag Needhost, og Gratisdns - kan man også bruge Gratisdns som DNS til de udbydere i nævner?
Gravatar #6 - siliankaas
10. sep. 2008 12:55
Cliche er vist desværre udlukket - da det ser ud til man kun kan have en FTP konto :-|
Gravatar #7 - Cutepuppy
10. sep. 2008 23:18
Med hensyn til Cliche, jeg finder det stærkt kritisabelt og skræmmende når ikke engang deres driftstatus fungerer.
Gravatar #8 - mbw2001
10. sep. 2008 23:43
NNOOOOO! Du må absolut ikke vælge cliché. Noget lignende verdens dårligste service.

Skulle teste nogle ting på min egen server så pegede midlertidigt mit domæne på min egen server. Efter et par uger skulle jeg pege domænet tilbage på Clichés server så skrev og sprugte om IP adressen til serveren. Det viste sig så bare at de havde slettet alt hvad jeg havde liggende fordi mit domæne var peget væk. Uden at kontakte mig vel og mærke. Ingen advarsel. Ingen mail om at det var blevet gjort. Ingen kompensation for forudbetalt hosting. Aldrig hørt om noget så ringe!
Gravatar #9 - Flemhans
11. sep. 2008 00:01
kør selv din server. styr på det hele
Gravatar #10 - Ronson ⅍
11. sep. 2008 00:16
Der er servage

Koster ikke noget at smide domæner over. Har 6 på indtil videre, flyttet fra gratisdns fordi det hos servage er lige så gratis (eller i hvert fald ikke koster ekstra i forhold til webhotellet)
Du kan lave flere ftp-konti
Du kan administrere mailkonti pr domæne osv

Hvis du vil teste et (selvkodet/ikke nødvendig særlig optimeret) billedgalleri
http://bitching.dk/

Hvis du vil teste downloadhastighed
http://ronson.dk/papmache/
Lige pt kan jeg hive de knap 9 Mbit ned som min linje tillader, men til tider kan kun trække omkring 4 Mbit. Kommer nok an på belastningen.

De har ikke noget imod mit trafikforbrug eller filer, de er hurtige på supporten (som også kan fås på dansk hvis du kan vente på den)

Ref-link så vi begge får lidt ud af det:
http://www.servage.net/?coupon=cust31199
Gravatar #11 - siliankaas
11. sep. 2008 08:52
Ronson (10) skrev:
(som også kan fås på dansk hvis du kan vente på den)

Hvad snakker vi af ventetid, Ca?
Tak i øvrigt for en god gennemgang, jeg vil overveje dem meget seriøst - men andre bud er naturlig velkommen :-)
Gravatar #12 - siliankaas
11. sep. 2008 08:59
Det ser faktisk lovende ud - ligner lige hvad jeg eftersøger - og det kan vist kun være bedre end needhost - eneste grund jeg ikke er kiftet fra dem allerede er jeg ikke lige kan overskue at flytte hjemmesider, gallerier, og SQL databaser, men jeg må vel bide i det sure...
Gravatar #13 - izym
11. sep. 2008 09:18
#10 Jeg har desværre oplevet en ret langsom database hastighed, ved ikke om det bare er mig.
Gravatar #14 - siliankaas
11. sep. 2008 09:28
#13 ØV!

Er det du (#10) kender noget til?
Gravatar #15 - izym
11. sep. 2008 10:33
#14 Men p.t. har jeg faktisk ikke det store problem med det. Har for nylig skiftet til Textpattern (fra WordPress) og det kører langt bedre nu. Kan jo være WordPress bare er en omgang slamkode. Prøv selv; www.izym.dk, men der er ikke meget på den endnu.
Gravatar #16 - Ronson ⅍
11. sep. 2008 17:38
#13/14: Ja, den var vist nede på et tidspunkt og langsom derefter, men jeg kan ikke mindes der har været noget meget længe.

Kørte også et af domænerne på needhost.dk før dette, og der er en verden til forskel... Både supporten, men også serverstabiliteten. Hver gang needhost ændrede et eller andet (eller endnu en server gik ned), hvilket de aldrig informerede om, så var der noget der ikke virkede og så skulle man igennem møllen igen.

Og ang. servage-support, har ikke prøvet den danske, har prøvet 3 gange på engelsk og svartiderne var 1, 2 og 4 minutter (seriøst!)

De skriver:
Servage skrev:
Som international virksomhed kan vi tilbyde support på flere forskellige sprog. Vi gør altid vores bedste for at svare så godt og hurtigt som muligt på alle sprog. En ægte døgn-support (24/7) kan du få på engelsk.

Engelsk Support
Ægte 24/7 support. Gennemsnitlig ventetid for svar: 30 min.

Tysk Support
Tysk support indenfor normal åbningstid (Mandag - Fredag)

Svensk Support
Normale svenske kontortider.

Dansk Support
Indenfor normal åbningstid (Mandag - Fredag)

Tysk/svensk/dansk skal nok tolkes som 9-17 eller sådan noget.
Gravatar #17 - izym
11. sep. 2008 19:12
Servage support er sindsyg god, de svarer normalt, som Ronson sagde, inden for 5 minutter. P.t. kan jeg faktisk også helt sikkert anbefale Servage. De har jo også Ruby on Rails, hvis man nu skulle få lyst til, at leje lidt med det.
Gravatar #18 - zacho
11. sep. 2008 19:38
Jeg vil så sige at jeg var skuffet over Servage efter at have haft dem et år... Det tog en krig og 8 år at loade ens databse igennem phpmyadmin, og derefter tog det en krig hver gang man skulle ind og arbejde i en tabel... Ved ikke om det stadig er sådan, eller om det kun var mig der oplevede det...
Gravatar #19 - izym
11. sep. 2008 21:42
#18 Okay, har du helt ret i. Har lige prøvet og loade min database igennem phpmyadmin og ja, det tager en krig. Tror det ville være meget nyttigt, at benytte sqlite på servage.

EDIT: Det var med min WordPress database jeg prøvede. Det gik betydeligt hurtigere med min Textpattern database. Har ikke specielt meget data i begge, i hvert fald ikke så vidt jeg ved.
Gravatar #20 - buch
11. sep. 2008 22:21
ellers så findes der jo unoeuro.com, dem har jeg hvertfald aldrig hørt noget skidt om.

Ja hvis man overvejer cliche så søg lige i vores nyhedarkiv over nyheder med dem.
Gravatar #21 - zacho
12. sep. 2008 07:05
#19, Jeg synes jeg oplevede det hele tiden... Også hvis det kun var mine egne databaser som jeg ville tilgå. Og dette problem var den eneste grund til at jeg valgte at skifte væk fra Servage.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login