mboost-dp1
Opdatering på min første handel hos PC-Netto
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
I denne Tråd
(som nu er blevet lukket) lovede jeg at give en opdatering hvorvidt Allan Carøe og de andre folk bag Midt Data og PC-netto ville komme på bedre tanker.
Jeg kan konstatere at det ikke lader til at det er tilfældet. De har ikke været interesseret i at rette op på problemet.
For at opsummere min uheldige handel hos dem:
24.02.2008: Jeg bestiller en projektor hos PC-Netto (på siden oplyses det at det vil tage 4-7 dage at få den hjem fra leverandøren.)
25.02.2008: PC-netto oplyser pr mail at varen er udgået. (pyt, jeg begynder at finde en anden)
25.02.2008: (senere på dagen) Får jeg besked om at min ordre nu er afsendt. (sært den var jo udgået).
26.02.2008: Jeg modtager en pakke med en lampe til en projektor (en reservedel til en projektor jeg ikke har). Kontakter PC-netto både pr tlf, mail og RMA-form på PC_Nettos hjemmeside. Pr mail får jeg aftalt at de sender en pakke label som jeg kan bruge til at returnere pakken og få pengene tilbagebetalt.
29.02.2008: Jeg afsender pakken til PC-netto og regner med at få mine penge tilbage.
Herefter hører jeg intet til dem og de svarer ikke på henvendelser på mail, post og telefon. Pakken returnere de til mig ugen efter.
Den eneste gang de reagerer er efter jeg har sendt et rekomenderet brev til dem. Her skriver de at de ikke kan finde min pakke (som de jo har returneret til mig). Mine efterfølgende henvendelser har de ikke reageret på.
Jeg må erkende at jeg er skuffet over denne behandling hos dem. Især efter Starfighter (ansat i et carøefirma) berolige ord på denne side, begyndte jeg lidt at tro på at det bare var en smutter som de ville gøre god igen.
Dette har indtil videre ikke været tilfældet og jeg kan kun fraråde at handle hos Midt Data og andre butikker som Carøe mf. står bag. Med mindre at man på forhånd er afklaret med, at man ikke skal forvente at få hverken varer eller penge retur.
Jeg er selvfølgelig godt klar over at der er mange der har gode erfaringer med disse butikker, men det er jo også først i forbindelse med "omstruktureringer" de for alvor begynder at lave kreative forretninger.
Man kan jo heller ikke være heldig hver gang :/
(som nu er blevet lukket) lovede jeg at give en opdatering hvorvidt Allan Carøe og de andre folk bag Midt Data og PC-netto ville komme på bedre tanker.
Jeg kan konstatere at det ikke lader til at det er tilfældet. De har ikke været interesseret i at rette op på problemet.
For at opsummere min uheldige handel hos dem:
24.02.2008: Jeg bestiller en projektor hos PC-Netto (på siden oplyses det at det vil tage 4-7 dage at få den hjem fra leverandøren.)
25.02.2008: PC-netto oplyser pr mail at varen er udgået. (pyt, jeg begynder at finde en anden)
25.02.2008: (senere på dagen) Får jeg besked om at min ordre nu er afsendt. (sært den var jo udgået).
26.02.2008: Jeg modtager en pakke med en lampe til en projektor (en reservedel til en projektor jeg ikke har). Kontakter PC-netto både pr tlf, mail og RMA-form på PC_Nettos hjemmeside. Pr mail får jeg aftalt at de sender en pakke label som jeg kan bruge til at returnere pakken og få pengene tilbagebetalt.
29.02.2008: Jeg afsender pakken til PC-netto og regner med at få mine penge tilbage.
Herefter hører jeg intet til dem og de svarer ikke på henvendelser på mail, post og telefon. Pakken returnere de til mig ugen efter.
Den eneste gang de reagerer er efter jeg har sendt et rekomenderet brev til dem. Her skriver de at de ikke kan finde min pakke (som de jo har returneret til mig). Mine efterfølgende henvendelser har de ikke reageret på.
Jeg må erkende at jeg er skuffet over denne behandling hos dem. Især efter Starfighter (ansat i et carøefirma) berolige ord på denne side, begyndte jeg lidt at tro på at det bare var en smutter som de ville gøre god igen.
Dette har indtil videre ikke været tilfældet og jeg kan kun fraråde at handle hos Midt Data og andre butikker som Carøe mf. står bag. Med mindre at man på forhånd er afklaret med, at man ikke skal forvente at få hverken varer eller penge retur.
Jeg er selvfølgelig godt klar over at der er mange der har gode erfaringer med disse butikker, men det er jo også først i forbindelse med "omstruktureringer" de for alvor begynder at lave kreative forretninger.
Man kan jo heller ikke være heldig hver gang :/
Jeg håber du har betalt med dankort, så snakker du nemlig bare med banken. Da du ikke har modtaget varen, skal du heller ikke betale. Giver de dig ikke pengene tilbage frivilligt, kan banken sørge for det. Det koster godt nok butikken et gebyr på omkring 400 kr. så vidt jeg husker, men det er jo ikke dit problem.
Hvad firmaets status har af betydning aner jeg desværre ikke.
Og en anden ting: Du har returneret den forkerte vare, og de har tydeligvis modtaget den. At de så har sendt den til dig igen har meget lidt med din handel at gøre. Du kan jo tilbyde dem at sende dig dine penge og endnu en pakkelabel, og så sender du tilbage igen.
Hvad firmaets status har af betydning aner jeg desværre ikke.
Og en anden ting: Du har returneret den forkerte vare, og de har tydeligvis modtaget den. At de så har sendt den til dig igen har meget lidt med din handel at gøre. Du kan jo tilbyde dem at sende dig dine penge og endnu en pakkelabel, og så sender du tilbage igen.
#2 Nej jeg tror heller ikke længere på deres gode vilje til at afhjælpe deres hængepartier.
Med det tyder på at det var mine indlæg på denne side der fik dem til at tilføjet en kontaktadresse man kunne bruge i et tilfælde som dette:
"Ved manglende levering af vare, forkerte leverede varer ...."
Men det er jo ikke meget værd når de ignorer henvendelserne, men et øjeblik troede jeg at de havde tænkt sig at rette op på deres manglende forretningsmoral.
Man skal åbenbart være klar over risikoen ved at handle på nettet. Indtil dette troede jeg at det var sikkert, idet mindste i danske netbutikker. Ved de udlandske har jeg kun handlet for beløb jeg har været parat på at smide væk, med mindre det var nogen jeg havde særlig grund til at stole på.
Så meget desto mere grund til at advare folk.
#5 Jeg ville egentligt have haft fat i banken for længe siden, men da de tilføjede kontakt adressen måtte det jo prøves først. Samtidigt ville jeg give dem en tid og mulighed for at rette op på fejlen som de jo også lovede til at starte med.
Ved min sidste henvendelse forslog jeg dem enten at de sendte en pakkelabel eller at jeg afleverede pakken hos Midt Data (den vil sikkert ende i deres varelager alligevel) mod at få pengene retur.
#3 Jeg har hverken lyst til at rode med biler eller kraner :P
Med det tyder på at det var mine indlæg på denne side der fik dem til at tilføjet en kontaktadresse man kunne bruge i et tilfælde som dette:
"Ved manglende levering af vare, forkerte leverede varer ...."
Men det er jo ikke meget værd når de ignorer henvendelserne, men et øjeblik troede jeg at de havde tænkt sig at rette op på deres manglende forretningsmoral.
Man skal åbenbart være klar over risikoen ved at handle på nettet. Indtil dette troede jeg at det var sikkert, idet mindste i danske netbutikker. Ved de udlandske har jeg kun handlet for beløb jeg har været parat på at smide væk, med mindre det var nogen jeg havde særlig grund til at stole på.
Så meget desto mere grund til at advare folk.
#5 Jeg ville egentligt have haft fat i banken for længe siden, men da de tilføjede kontakt adressen måtte det jo prøves først. Samtidigt ville jeg give dem en tid og mulighed for at rette op på fejlen som de jo også lovede til at starte med.
Ved min sidste henvendelse forslog jeg dem enten at de sendte en pakkelabel eller at jeg afleverede pakken hos Midt Data (den vil sikkert ende i deres varelager alligevel) mod at få pengene retur.
#3 Jeg har hverken lyst til at rode med biler eller kraner :P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.