mboost-dp1

Opgradering af RAM.

Gå til bund
Gravatar #1 - Abesovs
20. mar. 2009 09:48
Hej, nu er det sådan at jeg har anskaffet mig 2 x 512 mb ram ekstra, og jeg har 2 x 512 mb i min computer, men det er to forskellige mærker (kan ikke oplyse mærkerne lige nu, da jeg sidder på min skole) så jeg ville bare lige spørge om det var nogle der vidste om det havde noget at sige ? :)
Gravatar #2 - stevns
20. mar. 2009 11:10
Nej overhovedet ikke. Eller kommer an på om du vil køre dual channel. Tjek lige din manual til bundkortet og se hvordan de skal side hvis de skal køre dual channel. Altså de ram-blokke der er ens skal køre sammen : )

En anden ting, det her hører vel til under hardware.
Gravatar #3 - Abesovs
20. mar. 2009 13:24
#2: stevns

Hmm, jeg har så prøvet på at sætte dem i, nu, men den gik ikke, "låsene" kunne ikke lukke i, da rammene ikke kunne komme helt ind, fordi de åbentbart ikke passede :S

Nogen der ved, hvad man kan gøre ved det ?
Gravatar #4 - Corholio
20. mar. 2009 13:33
Jeg anbefaler i hvert fald ikke at du presser til, eller begynder at save i hverken bundkort eller RAM.

Husk at der er DDR, DDR2 og DDR3 ram... de skal være af den samme type.

Du kunne (og ja, jeg ved det er usandsynligt) have kommet til at vende dem forkert (de er ikke symmetriske) - så prøv at vende dem en halv omgang.
Gravatar #5 - themuss
20. mar. 2009 14:00
Kan godt være jeg har noget meget specielt hardware, men jeg kører dual channel på 2x512MB double-sided, 1x256MB single sided og 1x256MB double sided.

Fire forskellige mærker.... Dog allesammen DDR-1. Kører fint dual-channel sammen omend med ret konservative timings.
Gravatar #6 - Abesovs
21. mar. 2009 11:45
#4: Jeg har vendt dem flere gange, kan det have noget at gøre med at de ram jeg har nu, er nærmest "pakket ind" i en plastik "kasse", og de andre var bare "nøgne", så de passer nok ikke
Gravatar #7 - engfeh
21. mar. 2009 12:00
Se på undersiden af klodserne, der hvor kontakterne sidder. Et sted derinde er der et lille hak ind (rundt og ca. 5 mm. i diameter).
Se efter om det hak sidder det samme sted på alle klodserne. Hvis ikke er det forskellige typer RAM. Muligvis sidder der også klistermærker hvor der står hvilken slags RAM det er.
Gravatar #8 - TWFH
21. mar. 2009 12:12
DDR og DDR2 har samme fysiske størrelse, men antallet af pins (184 for DDR og 240 for DDR2) og placeringen af 'hakket' er ikke det samme, for at forhindre isætning af DDR2 i DDR sokler og vice versa.
Hvis de indkøbte RAM er DDR2 og din maskine kun har sokler til DDR, har du kort og godt købt de forkerte.
Gravatar #9 - Nextnx
21. mar. 2009 12:21
Forskellen på de forskellige ddr moduler

Dual Channel gælder kun i parvis dvs. du kan fint bruge 2 ens moduler kørende Dual Channel sammen med andre par eller enkelte moduler af et andet mærke eller timing.
(Forudsat de sidder som anvist i manualen i hver sin kanal)

Dual Channel ram er normalvis 2 ens moduler af samme mærke og serie. De behøver ikke nødvendigvis være købt som "Dual Channel" ram. Bare de har den samme clock og timing.
Feks. 2 x PC2-6400 4-4-4-12 kan køre Dual Channel

Det modul med laveste timing er den gældende timing for alle moduler dvs. sætter du "langsome" moduler sammen med hurtige så er det den langsomste modul's hastighed/timing der kommer til at gælde. (Med mindre denne kan "overclockes")
Gravatar #10 - Dreadnought
21. mar. 2009 13:26
Abesovs (6) skrev:
#4: Jeg har vendt dem flere gange, kan det have noget at gøre med at de ram jeg har nu, er nærmest "pakket ind" i en plastik "kasse", og de andre var bare "nøgne", så de passer nok ikke

Du skal tage dem ud af deres plastikkasser. ;D
Gravatar #11 - stevns
21. mar. 2009 18:57
Dreadnought (10) skrev:
Du skal tage dem ud af deres plastikkasser. ;D

Kommer vel an på om de "plastik kasser" ikke er plastik, og bare er køleprofiler : ) Ofte er de malet fint osv. : )
Gravatar #12 - Clauzii
21. mar. 2009 21:17
Nu sidder jeg og tænker på om de ledige RAM-slots nogensinde har været brugt før? For hvis ikke KAN det være der måske skal trykkes lidt ekstra hårdt, men du skal være HELT SIKKER på at modulerne HAR samme form-faktor.

Desværre forholder det sig også sådan at der sjældent er noget understøtning af bundkortet, der hvor RAM klodserne er placeret. Tryk derfor helst på enderne af en klods når du montere den, da der er nogle ekstra ben loddet til bundkortet i RAM holderne dér.
Gravatar #13 - Killa
21. mar. 2009 23:10
Du har højst sandsynligt købt DDR2 blokke til et bundkort der sikkert kun kan bruge DDR1. Vil du være sikker så post modelnummeret på bundkortet og ram (både de nye og gamle).

Bemærk også at nogle bundkort har forskellige sokler, fx 2 DDR sokler og 2 DDR2.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login