mboost-dp1

Oplysninger om Mediegrafiker i Aalborg søges.

Gå til bund
Gravatar #1 - Tage
13. jan. 2008 21:37
Jeg overvejer at skifte til Mediegrafiker-uddannelsen da jeg er kørt lidt død i mit nuværende universitetsstudie. Jeg har snakket med en færdiguddannet fra Århus som sagde at fokus lå meget på de trykte medier og ikke så meget de elektroniske.
Det er sådan set også fint med mig, men vil gerne vide hvordan det forholder sig i Aalborg.
Ydermere vil jeg gerne høre lidt om faciliteter, niveauet, uddanneres kompetencer og hvad der ellers måtte være at overveje og tage højde for.

Håber der er nogle grafikere derude som vil tage et par minutter ud af deres hverdag :)
Gravatar #2 - zin
13. jan. 2008 23:00
Så hut jeg visker (fra min søster der studerede markedsjura i Aalborg) har ingeniørerne fået nye bygninger i Aalborg, så de burde være rimelig godt udstyret. I følge den information jeg fik fra min tid som Dat.Stud. i Århus er de også mere praktisk orienteret end Århus.
Gravatar #3 - Tage
14. jan. 2008 22:46
Nu ved jeg ikke helt, mener ikke at mediegrafiker-uddannelsen hører under ingeniøruddannelser, men at de er tilknyttet teknisk skole (bare det at skrive teknisk skole får mig til at genoverveje mine overvejelser).

Der skulle vel ikke være nogen med hands-on erfaring fra uddannelsen der kan udtale sig konkret? :)
Gravatar #4 - plazm
14. jan. 2008 22:48
#2 Ja vi har fået totalt nice nye bygninger ;)

#3 Jeg har en bekendt som går på linien, så skal se om jeg kan fange ham de næste par dage og vende tilbage.
Gravatar #5 - plazm
14. jan. 2008 22:50
#2 Og ja, mere praktisk, dog er software ing. en del mere fokuseret på det, da vi SKAL have et produkt, hvor datalogerne KAN have et produkt
Gravatar #6 - Tage
15. jan. 2008 20:34
#4 Det ville være perfekt hvis du lige kunne lave et mini-forhør af ham :)

Jeg går ud fra at man nok skal til at kigge sig omkring allerede nu med hensyn til praktikpladser og sådan hvis man skal gøre sig nogen forhåbninger.
Gravatar #7 - fuglphoenix
22. jan. 2008 22:41
så vidt jeg ved er der ikke noget der hedder Mediegrafiker på aau, der imod er der noget som hedder medialogi.
Jeg læser selv sundhedsteknologi, hvilket er lige ved siden af de bygninger hvor mmedialogerne holder til...
og jeg vil bare sig at jeg er pænt misundelige på deres faciliteter...
Gravatar #8 - Simm
23. jan. 2008 00:01
Jeg blev færdig som mediegrafiker i sommeren 2006 (Gik på Århus Tekniske Skole). Jeg synes det var en spændende uddannelse, som dog desværre, blev overskygget af at man skulle omkring mange emner på kort tid. Uddannelsen var delt op i to, den trykte del og den digitale del.

Jeg var mest interesseret i den digitale del - dvs den med hjemmesider - men den var meget dårlig, selv om emner som PHP og TYPO3 passede mig fint, for her var jeg på hjemmebane. Man kan argumentere for, at det var sundt for dem jeg var på hold med, at snuse til disse ting. Men jeg tror i bund og grund at de nærmest blev skræmt mere væk. Jeg var i hvertfald så vidt jeg husker, den eneste der gik op til svendeprøve i den digitale del. Jeg husker også hvordan folk skulle lære at lave hjemmesider.. Det foregik i Adobe Golive, og meget sjældent lærte folk noget om HTML, i hvertfald ikke nok til, at de kunne strukturere et HTML-dokument uden hjælpe midler i notepad.

Så nej, væk med den digtale del af uddannelsen og lad multimediedesigner-uddannelsen tage sig af den.

Den trykte del blev desværre jappet af sted en del. Det var tydeligt at man overlod den del af uddannelsen til de forskellige praktiksteder, desværre var folks udbytte de steder meget forskellige, og jeg synes der burde have været mere kontrol med, om praktikstederne nu også uddannede folk korrekt efter de målsætninger som skolen havde opsat.

Jeg har dog sidenhen hørt at mediegrafikeruddannelsen er blevet omstruktureret en smule, men hvad det har båret med sig ved jeg ikke.
Gravatar #9 - plazm
24. jan. 2008 22:04
Jeg har ikke haft held med at fange ham i bussen og jeg flytter til Aalborg nu her, så kommer heller ikk til at snakke med ham. Så det var ikk megen hjælp jeg var til :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login