mboost-dp1

Opsigelse hos 3.dk

Gå til bund
Gravatar #1 - BurningShadow
9. mar. 2011 13:11
Det pisser mig af, når så stort et firma er så uprofessionelt. Jeg opsagde mit mobilt-bredbånds abonnement i slutningen af Januar, og da der er 30 dages opsigelse, så burde det slutte ved månedsskiftet for lidt over en uge siden. Men Nej, det virkede stadig, så jeg ringede til dem, og de lovede at få det bragt i orden. Nu har jeg så modtaget et brev fra dem, at jeg skulle kontakte dem, hvilket jeg så lige har gjort. Nu viser det sig, at det først er om yderligere 30 dage. Da jeg spurgte hvorfor der var 60 dages opsigelse (30 dage plus 30 dage), så fik jeg at vide at der godtnok kun var 30 dage, men at jeg skal kunne bevise at jeg opsagde det, i slutningen af Januar. Hvad fanden har de tænkt sig? Skal jeg optage alle samtaler med dem???

De får naturligvis penge for Februar, men ikke skyggen af en krone, for Marts.
Gravatar #2 - Mort
9. mar. 2011 13:17
Desværre ligger bevisbyrden hos dig, hvis 3 nægter at have modtaget din første opsigelse. Hvis man vil have bevis for det, skal man sende et anbefalet brev, så man får en kvittering for at de har modtaget det.

Det er ret ærgeligt at den slags ekstremiteter skal være nødvendige, så at give firmaet et dårligt rygte er den enste form for payback en forbruger kan forvente at give.

Pas på med at nægte at lade være med at betale de penge som de mener du skylder dem. Du skal som minimum kunne dokumentere at du har protesteret over regningen, så du ikke ender i RKI som dårlig betaler.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
9. mar. 2011 13:25
Har du ikke fået en bekræftelsesmail fra 3 da du opsagde dit abonnement?
Hvis ikke, så har du enten gjort det forkert eller også har medarbejderen lavet lort i den..
Heller mest til det sidste..
Gravatar #4 - Daniel-Dane
9. mar. 2011 13:49
Anbefalet brev næste gang. Den holder i retten.
Gravatar #5 - myplacedk
9. mar. 2011 14:39
Mort (2) skrev:
Pas på med at nægte at lade være med at betale de penge som de mener du skylder dem. Du skal som minimum kunne dokumentere at du har protesteret over regningen, så du ikke ender i RKI som dårlig betaler.

Du kommer ikke i RKI for under 1.000 kr., medmindre de har lavet om på reglerne.

Du kan blive truet med det (hvilket burde være ulovligt), men det er det.
Gravatar #6 - milandt
9. mar. 2011 14:48
Du kan i uanset hvad ikke havne i RKI med mindre du erkender det krav der er rejst imod dig, eller af en domstol er blevet dømt til at skulle betale.

Hvis du fra starten nægter at kravet er berettiget kan de ikke sende kravet hverken til inkasso eller få dig skrevet op i RKI.

Hvis du bliver kontaktet af inkasso, så husk at gøre opmærksom på at du ikke har accepteret kravet og mener det er uberettiget - gerne med en forklaring om hvorfor.

Det eneste de kan gøre er at tage sagen ved en domstol og få dig dømt til at betale. Skulle det ske og taber du sagen, så er der ikke så meget at gøre - dog tror jeg næppe at det kommer så langt.

Du bor i Danmark, og du er forbruger.. du har flere rettigheder end du lige tror, over for store onde virksomheder der bare tror at de kan opkræve penge berettiget såvel som uberettiget.
Gravatar #7 - gentox
9. mar. 2011 15:16
Netop, det er dyrt, men det holder hele vejen igennem, rent juridisk, og de kan ikke smyge sig uden om.

Derfor har jeg også selv benyttet det, til netop opsigelser.
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
9. mar. 2011 18:32
#4 + #7
Send en e-mail i stedet. Den kan de heller ikke rende fra og er lige så god dokumentation som et anbefalet brev... og så er det gratis.
Gravatar #9 - Daniel-Dane
9. mar. 2011 18:35
Nogle firmaer ignorerer emailopsigelser.
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
9. mar. 2011 18:38
Det er så deres problem. Du har dokumentation for at du har sendt en opsigelse, så de vil stå meget dårligt i en retssag.
Gravatar #11 - Ronson ⅍
9. mar. 2011 18:39
#8: Men hvordan dokumenterer du, at modtageren rent faktisk har modtaget den? Jeg kan da hurtigt sætte en mailserver op der ikke virker, det er jeg faktisk ret god til.
Gravatar #12 - Alrekr
9. mar. 2011 18:39
Som tilføjelse til #6 (super indlæg i øvrigt!):

Inkasso må ikke gøre noget som helst medmindre du har vedkendt kravet. Dvs. hvis der kommer en fra et inkasso-bureau og truer med bål og brand, så kan du bare sige, at du nægter at kravet er berettiget - så kan de ikke gøre andet end at slæbe dig i retten.

Det var mest for at udpensle nedenstående citat.

milandt (6) skrev:
Hvis du bliver kontaktet af inkasso, så husk at gøre opmærksom på at du ikke har accepteret kravet og mener det er uberettiget - gerne med en forklaring om hvorfor.
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
9. mar. 2011 18:40
Du får jo en kvittering fra serveren om at den har modtaget mailen eller ej.
At de så ikke kontrollerer deres indboks er jo ikke dit problem.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
9. mar. 2011 18:42
Jakob Jakobsen (13) skrev:
[Man] får jo en kvittering fra serveren om at den har modtaget mailen eller ej.
Man får en mail fra sin egen udbyder, hvis den ikke kunne afsendes. Man får ikke (nødvendigvis) en mail om, at den er modtaget korrekt.
Gravatar #15 - vandfarve
9. mar. 2011 18:51
Daniel-Dane (14) skrev:
Man får en mail fra sin egen udbyder, hvis den ikke kunne afsendes. Man får ikke (nødvendigvis) en mail om, at den er modtaget korrekt.

Hvad er det så, at MS Outlook tilbyder? Der kan du netop se, når den er leveret, og når den er læst, såfremt de accepterer at sende et svar.
Gravatar #16 - Daniel-Dane
9. mar. 2011 19:51
Sådan noget Outlook-only-fis?
Gravatar #17 - Magten
9. mar. 2011 20:14
Hmm, er der ikke en funktion i Exchange til at trace sendte mails hele vejen til modtager serveren? Eller kræver det at modtager understøtter det?

Noget trace er der i hvert fald..
Gravatar #18 - vandfarve
9. mar. 2011 20:57
Daniel-Dane (16) skrev:
Sådan noget Outlook-only-fis?

Hvor mange professionelle virksomheder kender du, der ikke bruger Exchange?

Mit gæt er under 1 %.
Gravatar #19 - Daniel-Dane
9. mar. 2011 20:59
vandfarve (18) skrev:

Mit gæt er under 1 %.
Det er irrelevant. Kvitteringsunderstøttelse er Outlook-only. Alt andet er bare en helt normal auto-reply.
Gravatar #20 - vandfarve
9. mar. 2011 21:08
Daniel-Dane (19) skrev:
Det er irrelevant. Kvitteringsunderstøttelse er Outlook-only. Alt andet er bare en helt normal auto-reply.

Det er ikke irrelevant, for hvis det blot er marginalerne, der ikke understøtter det, så er sandsynligheden for, at din modtager understøtter det meget høj.

Jeez, Daniel. Tag dig lige sammen, ik'?!
Gravatar #21 - Magten
9. mar. 2011 21:10
Daniel-Dane (19) skrev:
vandfarve (18) skrev:

Mit gæt er under 1 %.
Er det virkelig kun Outlook der kan det?

Det er fanme fail.
Gravatar #22 - Slettet Bruger [2124439]
9. mar. 2011 21:11
vandfarve (18) skrev:

Mit gæt er under 1 %.

øh, DOMINO?

*kan også
Gravatar #23 - Slettet Bruger [2124439]
9. mar. 2011 21:13
i 2005 havde Domino 23% af markedet. kunne ikke finde nyere tal
Gravatar #24 - Daniel-Dane
9. mar. 2011 21:14
vandfarve (20) skrev:
Det er ikke irrelevant, for hvis det blot er marginalerne, der ikke understøtter det, så er sandsynligheden for, at din modtager understøtter det meget høj.

Jeez, Daniel. Tag dig lige sammen, ik'?!
Nu bruger jeg, og mange andre, ikke Outlook, men det er heldigvis lige meget.
Gravatar #25 - <3Thinkpads
10. mar. 2011 05:21
Ikke overraskende. 3 Opsigelsesafd (eller Retention som det hedder, gaet hvorfor) er en kaempe joke. Produktet er fint, men deres bagland er blot en masse af folk som er ligeglade med dig.
Gravatar #26 - BurningShadow
10. mar. 2011 09:39
Efter at have skrevet lidt på deres Facebook-Væg, skete der endelig noget, og jeg har nu fået på skrift at jeg ikke skal betale for Marts, og at min forbindelse lukkes ASAP.
Utroligt, at det først er når man brokker sig offentligt, at der sker noget.
I øvrigt, kunne han se, at det var ... (tada.wav) ... en supporter jeg var havnet hos, da jeg forsøgte at opsige min forbindelse, i slutningen af Januar.
Gravatar #27 - MiniatureZeus
10. mar. 2011 09:48
BurningShadow (26) skrev:
Efter at have skrevet lidt på deres Facebook-Væg, skete der endelig noget, og jeg har nu fået på skrift at jeg ikke skal betale for Marts, og at min forbindelse lukkes ASAP.
Utroligt, at det først er når man brokker sig offentligt, at der sker noget.
I øvrigt, kunne han se, at det var ... (tada.wav) ... en supporter jeg var havnet hos, da jeg forsøgte at opsige min forbindelse, i slutningen af Januar.

IMO er det lidt tankevækkende, at support i stor grad er gået over på facebook.. Min kæreste har bl.a. brokket sig på McDonald's facebook over kold mad.
og allerede inden for 1 time, var der en ansat der svarede tilbage at det var surt, og hun fik et gavekort på 100 kr..
Gravatar #28 - freesoft
10. mar. 2011 09:54
Tilbød de ikke bedre pris?

http://epn.dk/teknologi2/tele/article2363515.ece

Jeg fik engang mobil bredbånd til samme pris som Oister da jeg ville opsige.
Gravatar #29 - myplacedk
10. mar. 2011 09:59
freesoft (28) skrev:
Jeg fik engang mobil bredbånd til samme pris som Oister da jeg ville opsige.

Er der nogen pointe i at være kunde hos 3 til Oister priser, frem for bare at være Oister-kunde?
Gravatar #30 - Alrekr
10. mar. 2011 10:02
myplacedk (29) skrev:
Er der nogen pointe i at være kunde hos 3 til Oister priser, frem for bare at være Oister-kunde?

3 har ofte højere (maks) hastighed.
Gravatar #31 - BurningShadow
10. mar. 2011 10:06

Ja, det er ikke lige det sted jeg først henvender mig, hvis jeg mener det seriøst. Den slags hører slet ikke til der, men mon ikke der er blevet sådan, netop fordi det er et godt sted at brokke sig, så andre kan se, hvilke problemer der kan være med firmaet.
Det kunne være at man skulle begynde at brokke sig over kold McDonalds mad, for jeg arbejder ca. 1km fra McD, og vi får ofte halvkold mad, til middag.

.

Nej, det tror jeg nok han fornemmede, ikke ville have været dagens bedste ide.

.

Ja, så kan du sende SMS'er fra din PC til mobiltelefoner. Jeg har brugt det meget.

.

Jeg er aldrig kommet over 2,5Mbit i hverken Løgstør, eller Haverslev, så jeg mærker ingen forskel i hastighed.
Gravatar #32 - KaW
10. mar. 2011 10:33
vandfarve (18) skrev:

Mit gæt er under 1 %.

Hele Berlingske Media benytter sig af Google Apps, som bl.a. er GMail. De har ret mange ansatte :)
Gravatar #33 - milandt
10. mar. 2011 10:36
KaW (32) skrev:
Hele Berlingske Media benytter sig af Google Apps, som bl.a. er GMail. De har ret mange ansatte :)

Mit enkeltmandsfirma benytter også Google Apps. Jeg er kun mig selv pt.
Gravatar #34 - LinguaIgnota
10. mar. 2011 12:52
milandt (33) skrev:
Mit enkeltmandsfirma benytter også Google Apps. Jeg er kun mig selv pt.

Gravatar #35 - vandfarve
10. mar. 2011 12:58
KaW (32) skrev:
vandfarve (18) skrev:

Mit gæt er under 1 %.

Your point being?

Det ved jeg udmærket godt, men det ændrer ikke ved påstanden, som milandt så ironisk påpeger.

Exchange-servere er de facto-standard for professionelle virksomheder, som jeg oprindeligt påpegede.
Gravatar #36 - vandfarve
10. mar. 2011 12:59
@Lingie

Jeg synes, at vi burde samle ind til milandt, så han har råd til at ansætte en ven.
Gravatar #37 - myplacedk
10. mar. 2011 13:10
vandfarve (35) skrev:
Your point being?

Du spurgte "Hvor mange professionelle virksomheder kender du, der ikke bruger Exchange?", og den korte version af hans svar var "én med ret mange ansatte".

Jeg arbejder selv med 14 banker og en EDB-central som alle bruger Lotus.

Jeg holder ikke øje med hvad andre firmaer bruger, så jeg skal ikke kunne sige hvor mange andre ikke-exchange firmaer der er derude.

Jeg ved ikke hvilken markedsandel exchange har, men jeg tror altså ikke at det er 99% før jeg har set nogle facts.
Gravatar #38 - myplacedk
10. mar. 2011 13:16
vandfarve (18) skrev:

Mit gæt er under 1 %.

*google-google*

Tal fra 2006 ifølge Microsoft. Dvs. dette er deres maksimale markedsandel.
http://download.microsoft.com/download/e/8/a/e8a15...

Side 17, Microsoft Exchange install base market share:
2000 34%
2001 43%
2002 32%
2003 30%
2004 33%
2005 29%
2006 31%
2007 34%
2008 36%
2009 39%

Jeg ved ikke hvorfor de kan vise tal for 2009 i et dokument fra 2006. Men jeg synes ikke det ligner 99%.
Gravatar #39 - vandfarve
10. mar. 2011 13:21
myplacedk (38) skrev:
Jeg ved ikke hvorfor de kan vise tal for 2009 i et dokument fra 2006. Men jeg synes ikke det ligner 99%.

Sørens også.

Afsløret. :/
Gravatar #40 - Magten
10. mar. 2011 13:22
Det er fordi Microsoft ikke vil i EU's monopol hænder, så de lyver om tallene. Det er i virkeligheden 99,9%!
Gravatar #41 - freesoft
10. mar. 2011 18:35
myplacedk (29) skrev:

Nej, men hvad er pointen i at skifte så?
Gravatar #42 - Makey
10. mar. 2011 19:05
Workaround til e-mail-opsigelse af abonnementer på en måde hvor virksomheden ikke kan løbe fra det:
Skriv til supporten med et tåbeligt dumt spørgsmål.
Vent på svar.
Skriv et uddybende og gerne endnu mere tåbeligt dumt spørgsmål direkte til den supporter du fik fat i hvis du fik fat i en bestemt, alternativt, skip.
Vent på svar.
Skriv at du gerne vil opsige dit abonnement.

Den kan de desværre ikke helt komme uden om på nogen måder da du nu kan bevise at de modtager og svarer på dine e-mails.

Oister vs 3
Jeg ved ikke med Oister, men hos 3 er det i hvert fald muligt at opspare en hvis anciennitet, som kan lede til store rabatter på køb af ny telefon, i hvert fald når man er 4-stjernet kunde.
Gravatar #43 - kinaholm
10. mar. 2011 19:06
#31 eftersom fries kan holde sig 7 minutter fra de kommer op fra frituren og burgere max må ligge 10 minutter i binnet, opvarmet til 60-66 grader, så tror jeg ikke du har særlig meget ret til at brokke dig over kold mad, når du kommer hjem :)
Gravatar #44 - BurningShadow
11. mar. 2011 07:24

Og, eftersom en MigMac og en Cheeseburger ikke har samme indpakning, burde man kunne være nogenlunde sikker på at få det man bestiller. Hos McDonalds i Haverslev har de tidligere haft problemer med at kende forskel på de to, hvilket er lidt surt, når man bestiller en BigMac, og derfor forventer at få en BigMac. Retfærdighedsvis skal det siges, at de er blevet bedre til det, og det er længe siden de sidst har udlevet deres Cheeseburger-fetish.

Hos McDonalds i Haverslev, er alt muligt. -link-
Gravatar #45 - milandt
11. mar. 2011 09:01
vandfarve (36) skrev:
Jeg synes, at vi burde samle ind til milandt, så han har råd til at ansætte en ven.
Vil du være min ven? - hvad koster du i så fald? :)
Gravatar #46 - Bllets
11. mar. 2011 09:10
milandt (45) skrev:

Risengrød ville være mit gæt... Eller SlettetBrugers søster ;)
Gravatar #47 - Magten
11. mar. 2011 09:10
Bllets (46) skrev:
Risengrød ville være mit gæt... Eller SlettetBrugers søster ;)
Så må det blive risengrøden, for jeg har allerede budt en kasse Mokai på søsteren.
Gravatar #48 - vandfarve
11. mar. 2011 11:09
Bllets (46) skrev:
Risengrød ville være mit gæt... Eller Syssers søster ;)

Jeg er ikke så meget til de dersens teenage-bondepige fra byer mindre end Haderslev med mere make-up i krydderen end min gamle tysklærer i folkeskolen.

Orv, forresten, FYP.
Gravatar #49 - vandfarve
11. mar. 2011 11:09
milandt (45) skrev:

First fix is always on the house.
Gravatar #50 - milandt
11. mar. 2011 11:32
vandfarve (49) skrev:
First fix is always on the house.

aawwwwwww :) :) <3 <3 <3
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login