mboost-dp1

Overdragelse af et domæne fra en domænehaj?

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
24. jan. 2008 20:36
Hvad skal der til?

Han har før haft den klassiske domænehaj side, hvor domænet har været til salg for kun en halv milliard eller deromkring. Det har så ændret sig da det blev muligt for relevante personer at få det overdraget. Så nu vidrestiller den til en bæ side med billige tilbud m.m.

Jeg har længe stået i kø i tilfælde af at han glemte at betale årsgebyret. Men nu gider jeg ikke venter mere.
Jeg kan ikke finde ret meget om emnet inde på dk-hostmaster.dk udover lovgivningen.
§ 11. Administrator skal for internetdomæner omfattet af administrators administration fastsætte forretningsbetingelser og vilkår for registranter.

§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

§ 15. For klagenævnet kan indbringes:

1) Tvister mellem registranter og tredjepart.

2) Tvister mellem registranter og administrator.

3) Klager over administrators afgørelser efter § 11, stk. 3.

Stk. 2. Klage kan indgives af enhver, der har en individuel og væsentlig interesse i sagens udfald, samt af administrator.

Stk. 3. Klagenævnet kan træffe afgørelse om

1) at suspendere, inddrage eller overføre et domænenavn, der er registreret eller anvendt i strid med § 12, forretningsbetingelser og vilkår fastsat i medfør af § 11, stk. 1, eller i strid med anden lovgivning i øvrigt, og

2) at stadfæste, ophæve, ændre eller hjemvise administrators afgørelse.

Mangler jeg bare et tilbud fra domænehajen?
Gravatar #2 - Spiderboy
24. jan. 2008 20:47
Hvis du har mere ret til domænet end ham, kan du klage til Klagenævnet for Domænenavne (eller noget i den dur).

Hvis ikke, må du punge ud, hvis du vil have den.
Gravatar #3 - milandt
25. jan. 2008 11:15
Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Han kan nok finde på andre formål end vidersalg, hvis domæneklagenævnet skulle finde på at spørge ham om hvad han bruger domænet til.. f.eks. et kommende projekt, til email, fremvisning af reklamer etc..

Selvom han gerne vil sælge dig domænet for en million betyder det jo ikke at han falder ind under de regler.

Jeg sælger da gerne mit domænenavn for en million, selvom jeg bruger det til email.. det betyder da ikke at jeg er en domænehaj :) Tror ikke reglerne kunne være meget anderledes. Ville blive udnyttet alt for let.
Gravatar #4 - themuss
25. jan. 2008 18:33
Dreadnought jeg har samme problem. Hvad hedder han?

Vi kan evt. slå vores sager sammen.
Gravatar #5 - Dreadnought
25. jan. 2008 22:16
#3 Et projekt som har været undervejs siden 2002?
Et kig på archive.org viser diverse forsider for hans domænebutik som domænet har viderestillet til. Om den har været brugt til andet er et godt spørgsmål.
Gravatar #6 - Cloud02
25. jan. 2008 22:37
Hvis du føler at du kan argumentere for at du har mere krav på domænet end den der ejer det nu, så vil jeg anbefale dig at tage sagen op ved domæneklagenævnet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login