mboost-dp1

Overtage domæne... Hvor solid er min sag?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
25. apr. 2008 15:03
Så lige denne tråd: http://newz.dk/forum/tagwall/hvor-solid-er-min-sag... og tænkte så på dette:

Jeg hedder Bahn til mellemnavn og det har min familie gjort i mange generationer.

Jeg kunne godt tænke mig domænet bahn.dk, så jeg kunne få en mail ala [email protected] og en hjemmeside hvor der kunne ligge nogle ret ligegyldige familie ting, f.eks. kedelige billeder af grimme unger...

Nu er det bare sådan, at bahn.dk er optaget, og i følge dk-hostmasters er det Deutche Bahn der ejer domænet. Som det ses dog så bruger de ikke domænet til noget.

Vil jeg kunne kræve at købe det domæne, hvis de nu ikke var interesseret i at sælge (har ikke kontaktet dem) ?
Gravatar #2 - Windcape
25. apr. 2008 15:15
Nej.......
Gravatar #3 - vandfarve
25. apr. 2008 15:22

Jeg skal nok forsvare din sag i retten. Mit honorar er 100 millioner kroner, hvis jeg taber... Og så stort det samme, hvis jeg mod alle odds vinder.

Forresten, jeg kunne godt tænke mig 123.dk som domæne, da jeg altid har været god til matematik, men jeg ved endnu ikke, om det er optaget. Hvor stærk er min sag så?
Gravatar #4 - MiniatureZeus
25. apr. 2008 15:26
Altså nitte så! :(
Gravatar #5 - spacefractal
25. apr. 2008 15:42
changen er stortset lig 0.

Der har været sager, hvis personer med mellemnavne har tabt sagen til anden siden (løkke.dk f.eks.).
Gravatar #6 - MiniatureZeus
25. apr. 2008 15:45
5 skrev:
changen er stortset lig 0.

Der har været sager, hvis personer med mellemnavne har tabt sagen til anden siden (løkke.dk f.eks.).

Var nok mere sarkastisk og ironisk end et rigtigt spørgsmål ;-)
Gravatar #7 - searchia
25. apr. 2008 16:07
du skal nok bruge .name domænet
Gravatar #8 - spacefractal
25. apr. 2008 21:26
hvorfor skrive det. fangede ikke helt, før efter jeg skrev det indlæg. Det er også ligemeget. og rater derfor din første indkæg som "sjov".

Jeg undrer dog hvorfor selskabet ikke bruger hvilket com eller dk, eftersom selskabet har registreret ret mange domæner med netop det navn, men ikke .com og .DK (men de har dog .net)?
Gravatar #9 - Borg[One]
28. apr. 2008 10:50
Nu ved du jo heller ikke om domænet faktisk er fint benyttet - men kan bare konstatere at den ikke bliver brugt til at udbyde en webside.
Gravatar #10 - T-Hawk
28. apr. 2008 14:40
9 skrev:
Nu ved du jo heller ikke om domænet faktisk er fint benyttet - men kan bare konstatere at den ikke bliver brugt til at udbyde en webside.

Kan man ikke engang, man kan konstatere at den ikke bliver brugt til at udbyde en website over HTTP protokollen på port 80.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login