mboost-dp1
PC genstarter uden jeg ved det ??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej alle sammen !
Jeg har lige samlet min nye computer for en uge siden, og den genstarter konstant. Den genstarter sommetider efter en time og sommetider efter 5 min det er lidt forskelligt. Når den genstarter fryser den lidt og så kommer der nogle forskellige farver feks. Rød Hvid Blå Gul.
Grafikkort: ATI Raedon HD 5970
Harddisk: Western digital 1tb
Ram: OCZ platinum
Styresystem:Windows 7, 32 bit
Strømforsyning: EPS 750w
CPU: Intel core i7
Bundkort: AsusRock X58
Jeg har lige samlet min nye computer for en uge siden, og den genstarter konstant. Den genstarter sommetider efter en time og sommetider efter 5 min det er lidt forskelligt. Når den genstarter fryser den lidt og så kommer der nogle forskellige farver feks. Rød Hvid Blå Gul.
Grafikkort: ATI Raedon HD 5970
Harddisk: Western digital 1tb
Ram: OCZ platinum
Styresystem:Windows 7, 32 bit
Strømforsyning: EPS 750w
CPU: Intel core i7
Bundkort: AsusRock X58
Mon ikke det er et Asrock X58 bundkort og ikke et "AsusRock" ?
For at se hvorfor den genstarter, kan du slå "Automatically Restart" fra under System properties->Advanced->Startup and Recovery.
Så vil den i stedet presentere dig med en pæn blå skærm, hvor du kan tage et billede (Med et kamera) eller skrive det ned som der står. Derefter kan vi komme med mere kvalificerede gæt på hvad der går galt.
Mit umiddelbare gæt vil dog være at du skal downloade en ny grafik driver i stedet for at bruge den som følger med grafikkortet.
For at se hvorfor den genstarter, kan du slå "Automatically Restart" fra under System properties->Advanced->Startup and Recovery.
Så vil den i stedet presentere dig med en pæn blå skærm, hvor du kan tage et billede (Med et kamera) eller skrive det ned som der står. Derefter kan vi komme med mere kvalificerede gæt på hvad der går galt.
Mit umiddelbare gæt vil dog være at du skal downloade en ny grafik driver i stedet for at bruge den som følger med grafikkortet.
Eske (1) skrev:... Rød Hvid Blå Gul
Sådan alá C64 load screen? :P
Gør som Mort siger. (Han var lidt hurtigere end mig) Personligt tror jeg dog ikke, at det er nok med en ny driver.
Hvis du har temperatur-målere på dit grafikkort, CPU, mm. så tag også lige et kig på dem.
Under alle omstændigheder, kan du dog også lige opfriske dit system lidt. Dit bundkort og grafikkort er helt nyindkøbte og har muligvis allerede lidt forældede firmware, som kan påvirke compabilitet. (Du ved ikke hvor længe de har ligget på et lager) Prøv at opdater disse, samt din software-driver til grafikkortet. (Altid spændende at opdater FW, når computeren kan risikere at gå ned :P
Okay min computer genstartet lige og der var ik blå skærm, men jeg er ikke sikker jeg rettede den der "Automatically Restart".
Hvor hen skal jeg rette det. (jeg har windows 7)
Hvor hen skal jeg rette det. (jeg har windows 7)
Eske (1) skrev:Når den genstarter fryser den lidt og så kommer der nogle forskellige farver feks. Rød Hvid Blå Gul.
Sjovt, jeg får det samme, men det forekommer kun inden for 5min efter opstart. Hvis den overlever de 5min kan den stå tændt i et par uger uden problemer.
Det er begyndt at komme efter jeg har købt en ATI Radeon HD 5770, men den fungere helt fint ellers.
Hvis du finder frem til en løsning må du gerne sige til.
Jeg sidder i øjeblikket med Win7 RC, så jeg vil lige prøve at geninstallere mit OS inden jeg gør noget ved det.
Hvad andet sjov er, at jeg hedder dit brugernavn :P
Ahh sorry jeg har jeg ikke ATI Radeon 5970 men HD 5770 :D sorry Men jeg syntes det er mærkeligt at du også har samme problem men med samme Grafikkort. Hvad har du ellers i din maskine m910q ?
CPU: Intel Q6600
RAM: 2x2048 Dual Ram DDR2 Corsair Dominator (Kan ikke huske hastighed, og sidder på min bærbar)
MB: Asus P5K-E/WIFI-AP
HD: 500GB Seagate Barracuda 7200.10
HD: 300GB WD VelociRaptor
En forklaring på "Rød Hvid Blå Gul"-fejlen:
Forestil jer at bruge mspaint spraydåsen, men med en størrelse der fylder hele skærmen, og i stedet for én farve bruger den rød, blå gul og grøn tilfældigt. Det gør den i et få sekunder før computeren genstarter.
RAM: 2x2048 Dual Ram DDR2 Corsair Dominator (Kan ikke huske hastighed, og sidder på min bærbar)
MB: Asus P5K-E/WIFI-AP
HD: 500GB Seagate Barracuda 7200.10
HD: 300GB WD VelociRaptor
En forklaring på "Rød Hvid Blå Gul"-fejlen:
Forestil jer at bruge mspaint spraydåsen, men med en størrelse der fylder hele skærmen, og i stedet for én farve bruger den rød, blå gul og grøn tilfældigt. Det gør den i et få sekunder før computeren genstarter.
En kammerat kom forbi igår storbrølende fordi hans bærbare ikke ville starte. Han havde i flere uger oplevet samme problem som jer med "paintbrush-effekten" og til sidst havde den midt i det hele bare lukket ned og forblevet død. Efter lidt pilleri blev det åbenlyst at der var en teknisk fejl i onboardchippen der samler gfx card og bundkort. Hvilket så resulterede i at den blev for varm og til sidst gav op.
Nu refererer jeg bare hændelsen og I må ikke bide hvis det jeg har skrevet ikke er korrekt rent teknisk. Men det kunne være samme problem du har?
Nu refererer jeg bare hændelsen og I må ikke bide hvis det jeg har skrevet ikke er korrekt rent teknisk. Men det kunne være samme problem du har?
Sidder den så på bundkortet eller GFX kortet?
Det undre mig lidt det skulle være overophedning.
Ved mig sker det inden for de første 5min uden jeg laver noget nævneværdigt (Idle i Windows uden Aero).
Men derefter kan jeg bruge kortet så meget jeg har lyst til, uden der sker noget.
Sidder den så på bundkortet eller GFX kortet?
Det undre mig lidt det skulle være overophedning.
Ved mig sker det inden for de første 5min uden jeg laver noget nævneværdigt (Idle i Windows uden Aero).
Men derefter kan jeg bruge kortet så meget jeg har lyst til, uden der sker noget.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.