mboost-dp1

Pinliiiigt!!!

Gå til bund
Gravatar #1 - NioBe
18. mar. 2008 09:51
Nå folks!

Så er det vist på tide at høre nogle af jeres, dejlige hyggelige bummerter inden for IT, og hvis I ikke har det så er I velkommen til andet good stuff vi kan høre... :oP

Jeg kan starte med en lækker lille en som jeg selv synes var lidt pinlig.
Jeg boede på et tidspunkt nede i min mosters kælder, da jeg ikke havde råd til at bo i andet i Helsingør og skulle i skole i Ballerup hverdag.
Svendeprøven var lige gået igang, og vi havde lidt Windows 2003 server repitation. Så jeg besluttede mig for at jeg skulle hjem og øve mig lidt på serveren hjemme på netværket. Det gjorte jeg så!

Alt gik fint og jeg lavede domaine men, det gik utrooooooligt langsomt da den oprettede et domaine. Det gik så lidt efter op for mig hvorfor den var så langsom om at oprette. Det netværk jeg selvfølgelig sad på var "Manden" i husets firmanetværk, Han havde bare ikke fortalt mig at jeg sad på det, så jeg havde da selvfølgelig troet at jeg sad på deres eget netværk i hjemmet. Det havde så i sidste ende resulteret i at jeg havde lavet et ekstra domaine i hans firmas netværk.
Det blev så hurtigt slettet igen!!

Men desværre er det en familie der godt kan lide at sladre til hele nabolaget, så inden for en uge havde hele familien og nabolaget hørt om det.... Perfekt...!
Gravatar #2 - Jonasee
18. mar. 2008 10:09
Er en gang kommet til at tage strømme til hele telefonsystemet på hellerup syghuse, det kon dog op igen efter 10 sec og har aldrig hørt for det. :P
Gravatar #3 - Borg[One]
18. mar. 2008 10:33
Jeg sad med vores mainframe, og skulle oprette et pilot-miljø.

Oprettelsen skete med nogle paneler, der satte et komplet miljø op, men da panelerne var temmelig begrænsede kunne jeg ikke se, at datastruktureren, i form af ca 600 tabeller, med tilhørende inititeret datagrundlag (ca 100 millioner rækker) var på plads.

Det betød ikke det store, hvis det ikke var fordi jeg var lidt utilfreds med den oprettelse af miljøet jeg havde lavet, og derfor tænkte jeg ville nedlægge miljøet og oprette det igen - når man nedlægger et miljø via panelerne, trækker den alt med sig.

Resultatet blev, at mainframen var stort set utilgængelig for arbejdspladsen 800 mennesker i en halv times tid, og vores kære DBA'er måtte bruge et par dage på at genoprette datastrukturer og få data på plads.

Af uforklarlige årsager, ansatte hun mig 1½ år senere i sin sektion, hvor hun var blevet boss - der er mange grunde til jeg aldrig lærer at forstå kvinder...
Gravatar #4 - Norrah
18. mar. 2008 12:33
Jeg laver ikke fejl.
Gravatar #5 - 3214N
18. mar. 2008 15:03
Hvad med sjove bruger-fejl?

Jeg havde en bruger der ikke kunne forstå at man ikke kunne kopiere en DVD over på en CD... Er der forskel på dem?, jammen de er jo lige store?!?

/3214n.
Gravatar #6 - Spiderboy
18. mar. 2008 16:43
Da jeg var omkring 10 år, havde jeg en Commodore 128, som jeg rodede en del med. Jeg havde en diskette, som jeg gemte mine programmer på.

Jeg havde lige lært at bruge wildcards, så jeg kunne køre LOAD "*" og RUN "*" for hhv. at indlæse og indlæse+køre det første program på disketten.

Da jeg en dag ville slette det første program på listen, troede jeg lige, at jeg var smart og kørte DELETE "*"... :-)
Gravatar #7 - MiniatureZeus
18. mar. 2008 16:55
Da jeg gik i omkring 6.-7. klasse i folkeskolen, havde vi lige fået lov til at bruge skolens computere i frikvarteret. Det skulle selvfølgelig udnyttes, så vi røg straks ind på en rigtig sjov side, som alle de store klasser altid snakkede om: denhvideklat.dk, hvor der jo var en masse *sjove* billeder, blandt andet af nøgne damer.

Men der sad jeg så, sammen med tre kammerater, og vi fandt så et billede af en nøgen dame som havde nogle piercinger i brysterne vidst nok, og det syntes jeg jo var rigtig sejt, så jeg hev fat i min kammerats trøje som stod bag mig, og pegede med store øjne på skærmen og et umenneskeligt stort grin, samtidig med at jeg sagde "Se, hun har ringe i patterne!!! hahaha"

Imidlertidigt havde jeg dog ikke opdaget, at "kammeraten" som jeg havde hevet fat i, i virkeligheden var min lærerinde, som absolut ikke syntes, at billedet var lige så sjovt, som jeg gjorde!
Det medførte blandt andet, at blev nægtet adgang til computerne i frikvarteret i 2 måneder og fik en besked skrevet i min kontaktbog, hvori der stod, at mine forældre skulle opdrage mig noget bedre... :P
Gravatar #8 - Cloud02
18. mar. 2008 16:55
På arbejdet skulle vi rulle priserne for Danmark tilbage til 2007-priser.
Jeg gjorde det for DK-NO-SE uden at tage backup af 2008-priserne. Hold kæft det var et helvede at finde 2008-priser frem fra diverse filer.

Min bommert har nu resulteret i at der er kommet langt mere styr på måden som priser skal håndteres på, og at de ikke skal ligge i 20 forskellige men en og samme fil, når de bliver sendt til os.
Gravatar #9 - DarX
18. mar. 2008 16:59
For et halvt år siden da jeg skiftede fra Ubuntu til Slackware.. Ville jeg gemme min /home-partition, så den ville jeg ikke røre ved.. Men kom dog alligevel til at vælge format da jeg kørte installationen.. Og det gik skræmmende hurtigt. -.- Mistede lige et par GB med mine personlige ting og sager.
Gravatar #10 - MetteVoldum
18. mar. 2008 17:03
Jeg skulle have formatere min computer for noget tid siden, og havde lagt alle min personlige ting over på D: drevet, troede jeg, så jeg formaterede bare mit C: drev, hvilket viste sig at være den forkerte, så alt var væk.. Det var ret surt..
Ellers ved jeg ikke lige hvad det skulle være :)
Gravatar #11 - MiniatureZeus
18. mar. 2008 17:31
#9 & #10:
Hvis man er hurtigt (læs: lader være med at bruge computeren yderligere) så er det faktisk meget nemt at få sine data tilbage (har dog ikke prøvet med nix) f.ek.s via GetDataBackForNTFS.
Har selv fået 4GB billeder tilbage, som jeg fik "formateret" væk.
Gravatar #12 - myplacedk
18. mar. 2008 17:46
$ rm * .o
rm: cannot remove `.o': No such file or directory

(Nogen ved hvad jeg mener, andre gør ikke. Det er en af de jokes der ikke er sjov, hvis den skal forklares.)
Gravatar #13 - DarX
18. mar. 2008 18:36
#11 det var godt nok ext3, men ja ved godt hvad du mener.. Har bare aldrig haft særlig meget held med genskabelsesprogrammer på linux. :-/
Gravatar #14 - Spiderboy
18. mar. 2008 20:55
Damn, hvor var det en nedern tastefejl! :-D

Der var jo også dengang jeg legede med Assembler og systemprogrammering og ikke altid havde heeeeelt styr på hvad jeg lavede, hvilket bl.a. resulterede i en korrupt filallokeringstabel på min harddisk og en korrupt CMOS.

Heldigvis var fejlene ikke svære at udbedre, og dermed uheldigvis er historien ikke så sjov igen, når der ikke skete nogen større skade.
Gravatar #15 - siliankaas
19. mar. 2008 09:37
De bedste historier, er vel dem man ikke må fortælle.

Men jeg kan nok afsløre så meget at det var noget med at route /2 i stedte for /24 ;-)
Gravatar #16 - Azuria
19. mar. 2008 10:48
Det sjoveste jeg har oplevet for nyligt, må være at jeg skulle undersøge muligheden for imap på vores internet mail host.
Jeg ringede så til den ansvarlige ved firmaets koncernfælles it.
Jeg fik så at vide, at vi desværre ikke havde mulighed for IMAP, men at man var på udkig efter en ny hosting løsning til mailen.
Jeg spurgte så indtil hvorfor dette?
Man havde konstateret at vores mail faktisk lå i polen...
Jeg var da noget forundret og spurgte indtil grundlaget for denne antagelse..
Jo, når man går ind på siden slutter den på .pl
Her er URL'en der blev snakket om.
http://webmail.***.dk/cgi-bin/openwebmail.pl

For god ordens skyld, så kan jeg fortælle at domænet peger på en dansk IP tilhørende CC. ;)
Gravatar #17 - siliankaas
19. mar. 2008 10:58
#16 LOL
Ville måske nok overveje en ny IT ansvarlig :D
Gravatar #18 - Borg[One]
19. mar. 2008 12:41
Jeg arbejdede for en del år siden, for en halvstor dansk computerkæde. Jeg arbejdede som montør, og skulle samle PC'ere, samt til tider installere software til kunderne.
Software var på det tidspunkt DOS/Win3.11 og blev lidt senere W95.

Jobbet var lidet ophidsene, så for at få tiden til at gå, lavede vi spændene ting ved maskinerne, for at se hvad vi kunne slippe igennem med, hos vores godkendere.

Nogle af de ting der faktisk undslap vores godkendere var:
- Vi lavede et entry i autoexec.bat der lavede en 'dir /s >> s.txt ' og derefter 'type s.txt >>s.txt'. De første 6-7 gange er det ikke noget man ligger mærke til...men så begynder det at tage tid. Vi havde et par maskiner der endte tilbage hos teknikkerne, før vi droppede den leg. De dygtige teknikker begyndte iøvrigt at snakke om en .bat-virus....

- Man kunne fjerne luftindsugningsfronten på kabinetterne, og herinde kunne man sætte sjove klistrermærker op. Så hvorfor ikke svine kunden til med klistrermærker derinde.

- W95 netnavnet blev omdøbt fra default-navnet til Eksempelvis BentePophår (hvis køberen hed Bente).

- Tage et digitalt billed af computeren, mens en montør stod med sin bestøvlede fod nede i den, og ligge billedet blandt de standard billeder der fulgte med installationen.

Selvsamme kæde parallel-importede flere varer, og på et tidspunkt modtog vi en stribe Pentium 133-166 MHz-CPU'er, der kørte pænt ustabilt. Det viste sig at firmaet der havde solgt os CPU'erne, havde malet den rigtig clockfrekvens over, og skrevet en ny og højere frekvens. Jeg var med til at tilbagekalde og skifte over 100 CPU'er.
Gravatar #19 - Magten
19. mar. 2008 13:31
Fredag eftermiddag, knap et halvt år efter jeg var startet som lærling, jeg skulle på druk og skulle skynde mig at logge af diverse servere, og uden at opdage det får jeg på ganske imponerende vis trykket luk computeren, istedet for log af (spørg mig ikke hvordan jeg gjorde det, uden at lægge mærke til det).. Jeg flyver af sted og da jeg 3 minutter senere sidder i Metroen ringer min chef, og undrer sig over hvorfor jeg har lukket vores exchange server ned.. PINLIGT

Af bruger historier kan nævnes en der ikke kunne forstå hvorfor han kunne gå på vores trådløse netværk på arbejdet, men ikke derhjemme.. Tossen havde ikke noget trådløst derhjemme..
Gravatar #20 - buch
19. mar. 2008 13:35
Min far kunne i sidste uge ikke forstå han ikke kunne komme på nettet, men hans problem var enlig at han ikke havde noget windows login til maskinen, så han kunne faktisk slet ikke komme ind på skrivebordet.
Gravatar #21 - NioBe
19. mar. 2008 16:09
Havde engang en bruger der lige havde købt en bærbare med trådløs i. Da han kom hjem og ville prøve det af virkede det så ikke også ringede han self. til servicen og brokker sig over hvorfor det ikke virkede. Han fik den så sendt til service og de tjekkede hans bærbar og det hele virkede som det skulle.

Efter nogle gange hvor bærbaren var sendt frem og tilbage snakkede han så med en af servicen, og om mht til det trådløse.
"Ja , selvfølgelig har jeg trådløs!" sagde han, hvorefter servicen spurgte ham om hvor han havde sin trådløse router henne af.

Man fandt så ud af til sidst at det som manden troede var trådløse signaler var de tv signaler som blev båret igennem antennen... DoH! Mennesker engang imellem...!
Gravatar #22 - T-Hawk
20. mar. 2008 01:47
rm -rf * ~

Farvel, SSO :P
Heldigvis havde jeg da taget backup inden.

Havde også en kammerat der for en del år siden, ved faktisk ikke hvorfor. Formåede at slette en komplet FAT partition, med alle mine skole sager. Der var GetDataBack for FAT genialt.
Gravatar #23 - BurningShadow
20. mar. 2008 02:06
For efterhånden en del år siden; En person har installeret Linux på sin PC.
/me: "Gør nøjagtig som jeg siger... r - m - - - r - f - /"
Torsken trykkede derefter {ENTER}, uden at have fået besked på det...
Hvis han læser det, kan han jo evt. forklare hvorfor han ikke gjorde som jeg sagde :-D
Gravatar #24 - squad2nd
23. mar. 2008 07:52
Jeg har lavet én major nasty fuckup...

Vi har et hus hvor det bliver mega varmt om sommeren, så alverdens møginsekter og kryb som fx edderkopper kommer ind.

Jeg kiggede i mit cola glas der var fyldt halvt op og en stor nasty edderkop var faldet deri, men den var ikke død. Jeg tænkte.. nåh ja, fuck det.

Jeg sad så i en del timer hele natten og programmerede i C++ og jeg blev så forpulet glad da jeg havde fået noget kode til at virke at jeg sprang op og tog en ordenlig slurk af cola glasset som tak for godt arbejde.

Det var så først et par sekunder at jeg mærkede den tykke klump glide ned i halsen. Fy for satan!!! Jeg fløj ud på lokummet og stak to fingre i halsen og brækkede mig...... ud røg colaen... og ud røg en kæmpe stor edderkop, som stadig bevægede sig op og ned ad lokumsvæggen.

Jeg pissede på den og dernæst skyllede jeg den ud!

---

Jeg har engang været supporter på et IT kursus hvor de skulle bruge Word m.m... men alle de gamle krukker havde istedet travlt med at spille 7 Kabale og minestryger.
Jeg blev så træt af det, at jeg i pausen hvor de var væk, tog et screenshot af deres skærm, hvor Minestryger var, og satte det som baggrundsbillede. Der var mange idiot blikke på skærmen da de ikke kunne lukke 'wallpaperet'...

Nåh ja forresten... jeg HAVDE fået fri! Synd!
Gravatar #25 - cjoey
23. mar. 2008 11:22
Engang jeg skulle lege med Policies i et NT4-miljø, kom jeg til at koble samtlige virksomhedens 500 arbejdsstationer på en lille printer vi havde stående i IT-afdelingen.

Der var temmelig mange der ringede og fortalte om en fejlmeddelelse under opstart på en printer som de ikke havde adgang til. :-S

Ups...
Gravatar #26 - izym
23. mar. 2008 20:48
Skulle have min bærbar og til en ven og så skulle der games. Jeg satte den til, men kunne ikke forstå hvorfor der ikke var noget internet. Modig som jeg er, roder jeg med en masse ting, som jeg dårlig nok har styr på (men plejer at kunne få til at virke). Lidt efter ryger alt internet i huset, hvorefter jeg så finder ud af, at han ingen router har. God 3-dags ferie internet.. :D
Gravatar #27 - FlowerChild
1. apr. 2008 21:42
Skulle formatere min mors bærbar, og på en eller anden måde havde hun formået at gemme alle sine filer i roden på C-drevet. Så jeg søgte og ledte efter filerne og troede jeg havde fundet dem alle... Men 14 dage efter vidste det sig at jeg havde slettet hele manuskriptet til hendes nye bog, måtte så skanne alle siderne ind igen (heldigvis på en hypermoderne kopimaskine og med det latest and greatest i OCR-software)...

I fredags skulle jeg slutte en Linksys-"printserver" til et netværk sammen med en HP LJ1018. Efter 2 timer slid finder jeg ud af at en LJ1018 bruger GDI og ikke PCL, så jeg måtte rende over på lageret og hente en LJ1015 i stedet, spild af min tid og jeres (skatteborgernes) penge... Undskyld.
Gravatar #28 - Mandalae
3. apr. 2008 13:59
Heh.

Jeg har slettet hele zulu.dk fra CVS...for noget tid siden godt nok :p

Rimelig pinligt på en af mine første arbejdsdage, så måtte jeg sidde og bruge timer på at lægge det hele tilbage manuelt..
Gravatar #29 - madeinrussia
3. apr. 2008 16:25
I dag ødelagde jeg et fiber kabel som gav en god del af firmaet net.. fedt.. efterfølgende lagde vi en almindelig backbone ind, så havde de net, bare ærgeligt printerne sad på .100 nettet og de sad på .200 nettet.. fedt fedt :P
Gravatar #30 - KaW
3. apr. 2008 21:24
28 skrev:
Heh.

Jeg har slettet hele zulu.dk fra CVS...for noget tid siden godt nok :p

Rimelig pinligt på en af mine første arbejdsdage, så måtte jeg sidde og bruge timer på at lægge det hele tilbage manuelt..

Kunne du ikke bare reverte?
Gravatar #31 - Mandalae
3. apr. 2008 21:28

Hm, jo set i bakspejlet kunne jeg nok godt, men det vidste jeg ikke dengang :)
Gravatar #32 - KaW
3. apr. 2008 22:14
31 skrev:

Hm, jo set i bakspejlet kunne jeg nok godt, men det vidste jeg ikke dengang :)

Hehe, ja af skade bliver man klog, men sjælden rig :)
Gravatar #33 - MiniatureZeus
4. apr. 2008 07:27
32 skrev:

Hehe, ja af skade bliver man klog, men sjælden rig :)

Med mindre man har et nedrivningsfirma... Så kan man godt risikere at blive lidt rig :P
Gravatar #34 - reefermadness2
4. apr. 2008 08:11
Man får også erstatning hvis man bliver kørt ned og bliver skadet :)
Gravatar #35 - T-Hawk
4. apr. 2008 09:32
Er for nyligt lykkedes mig at formate harddisken på min server, tage backup af det vigtigste... UNDTAGEN HTDOCS :O

På en ext3 disk, recovery: 400.000 filer, uden beskrivende navne :(
Gravatar #36 - hgul
4. apr. 2008 09:34
Jeg kostede under mit praktikophold i USA en kunde $140 + evt. manglende backup, da jeg fik ryddet lidt for godt op i hans registreringsdatabase.

Men sådan kan man jo også tjene penge for ens arbejdsgiver :-P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login