mboost-dp1
PlayStation 3
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej derude,
Jeg sidder her og overvejer at investere mine små luskede 1-kronesedler i en af de dersens fancy PlayStation 3'ererer..
Men er lidt i vildråd omkring hvad man skal gå efter..
Umiddelbart, når jeg kigger på de forskellige websites, så kan man kun købe den nye PS3 Slim med enten 120 GB eller 250 GB harddisk..
Det kommer jeg lige tilbage til..
Rent ud sagt, så har jeg aldrig været vild med PS3. Mest fordi jeg måske har været Xbox-fan siden jeg fik en blackbox, men også fordi at da PS3'eren udkom var jeg hjemme og se lidt på den hos en kammerat, og det var helt vildt som den larmede når man spillede, hvilket jeg synes var utroligt belastende, selvom jeg selv havde end X360 som jo ikke ligefrem er en stille fætter. Mht. den nye "Slim", så går jeg udfra den må larme lige så meget eller måske endnu mere, da den jo er mindre og derved vel bliver mere varm?
Nå tilbage til det med harddiskene.. På den originale PS3'ere var der 3-4 modeller med forskellige harddiskstørrelser. Så vidt jeg sådan kan læse mig frem til, så var der stor forskel på de forskellige modeller. Således er det kun 60 GB modellen som kunne spille gamle PS1 og PS2 spil, og 40 GB modellen havde kun 2 USB-stiks. Er det også sådan med 120 vs. 250 nu? Får man, udover harddisken, mere ud af at købe den store?
En anden ting, hvad skal man bruge harddisken til? Kan man, ligesom med Xbox, lagre musik på den og høre dette, mens man spiller spil?
En af grundene til, at jeg har vendt blikket mod PlayStation 3, er muligheden for at afspille Blu-Ray.. Jeg har historisk set (flot sætning!) altid været imod det, at PS3'eren var en god BD afspiller, men har nu hørt flere og flere sige, at den faktisk er udmærket. Den slår ikke S570 fra Sony, men er fuldt ud kompatibel med de forskellige formater, såsom Live-BD og kvalitet på lyd og billede skulle være god. Er det sandt? Vil gerne hører fra nogle som har sammenlignet PS3 og f.eks. Sonys S360 eller en anden BD player.
Mht. spil så ser jeg lidt at producenterne sådan har stoppet det der "Only at.."-koncept. F.eks. kommer Test Drive Unlimited 2 både til PS3 og X360, så det burde ikke været et problem længere.
Det sidste spørgsmål som jeg lige har i ærmet, er om der er planer om en PS4 inden for den nærmeste fremtid? Eller sagt på en anden måde, er det komplet idiotisk at investere i sådan en fætter nu, fordi at PS4'eren er lige rundt om hjørnet...?
Til sidst vil jeg lige undskylde min evt. totale uvidenhed om det her helt basale emne..
Takker for hjælpen (hvis den kommer?)
Jeg sidder her og overvejer at investere mine små luskede 1-kronesedler i en af de dersens fancy PlayStation 3'ererer..
Men er lidt i vildråd omkring hvad man skal gå efter..
Umiddelbart, når jeg kigger på de forskellige websites, så kan man kun købe den nye PS3 Slim med enten 120 GB eller 250 GB harddisk..
Det kommer jeg lige tilbage til..
Rent ud sagt, så har jeg aldrig været vild med PS3. Mest fordi jeg måske har været Xbox-fan siden jeg fik en blackbox, men også fordi at da PS3'eren udkom var jeg hjemme og se lidt på den hos en kammerat, og det var helt vildt som den larmede når man spillede, hvilket jeg synes var utroligt belastende, selvom jeg selv havde end X360 som jo ikke ligefrem er en stille fætter. Mht. den nye "Slim", så går jeg udfra den må larme lige så meget eller måske endnu mere, da den jo er mindre og derved vel bliver mere varm?
Nå tilbage til det med harddiskene.. På den originale PS3'ere var der 3-4 modeller med forskellige harddiskstørrelser. Så vidt jeg sådan kan læse mig frem til, så var der stor forskel på de forskellige modeller. Således er det kun 60 GB modellen som kunne spille gamle PS1 og PS2 spil, og 40 GB modellen havde kun 2 USB-stiks. Er det også sådan med 120 vs. 250 nu? Får man, udover harddisken, mere ud af at købe den store?
En anden ting, hvad skal man bruge harddisken til? Kan man, ligesom med Xbox, lagre musik på den og høre dette, mens man spiller spil?
En af grundene til, at jeg har vendt blikket mod PlayStation 3, er muligheden for at afspille Blu-Ray.. Jeg har historisk set (flot sætning!) altid været imod det, at PS3'eren var en god BD afspiller, men har nu hørt flere og flere sige, at den faktisk er udmærket. Den slår ikke S570 fra Sony, men er fuldt ud kompatibel med de forskellige formater, såsom Live-BD og kvalitet på lyd og billede skulle være god. Er det sandt? Vil gerne hører fra nogle som har sammenlignet PS3 og f.eks. Sonys S360 eller en anden BD player.
Mht. spil så ser jeg lidt at producenterne sådan har stoppet det der "Only at.."-koncept. F.eks. kommer Test Drive Unlimited 2 både til PS3 og X360, så det burde ikke været et problem længere.
Det sidste spørgsmål som jeg lige har i ærmet, er om der er planer om en PS4 inden for den nærmeste fremtid? Eller sagt på en anden måde, er det komplet idiotisk at investere i sådan en fætter nu, fordi at PS4'eren er lige rundt om hjørnet...?
Til sidst vil jeg lige undskylde min evt. totale uvidenhed om det her helt basale emne..
Takker for hjælpen (hvis den kommer?)
Alle ps3'er kan spille PS1 spil. Kun den org. 60'er, kan spille 2'er spil.
Playstation 4, er ikke annonceret endnu.
Min ps3 Slim larmer ikke ret meget. Fair nok, hvis intet andet i huset kører, så vil du høre skiven kører. Og nogle gange må jeg lige slukke den når jeg går i seng. Men når filmen kører, så har jeg ikke lagt mærke til den.
Som BD-afspiller er den ret habil, den er både hurtigere i opstart end de fleste BD-afspillere jeg har afprøvet, samt lige så god på billed fronten. sammenlignet med nogle af de ældre BD-afspiller er den endda bedre.
Lydmæssigt er den med bit-stream i stand til at håndtere alt hvad der pt. er på en blu-ray skive.
Samtidig da det er en ps3, med en hel del cpu power, så er der fremtidig potentiale for de fleste opgraderinger skulle der komme noget spændende..
Eneste negative jeg har at sige om den, er at den som dedikeret BD-afspiller, måske ikke er så brugervendlig da den er designet til at fungere med et joypad.. Hvis du dog samtidig køber den fjernbetjening de har, så tror jeg det løser sig selv.
Og nej, det er helt fint at købe en nu.. Hvis du da vil ha' en.
Playstation 4, er ikke annonceret endnu.
Min ps3 Slim larmer ikke ret meget. Fair nok, hvis intet andet i huset kører, så vil du høre skiven kører. Og nogle gange må jeg lige slukke den når jeg går i seng. Men når filmen kører, så har jeg ikke lagt mærke til den.
Som BD-afspiller er den ret habil, den er både hurtigere i opstart end de fleste BD-afspillere jeg har afprøvet, samt lige så god på billed fronten. sammenlignet med nogle af de ældre BD-afspiller er den endda bedre.
Lydmæssigt er den med bit-stream i stand til at håndtere alt hvad der pt. er på en blu-ray skive.
Samtidig da det er en ps3, med en hel del cpu power, så er der fremtidig potentiale for de fleste opgraderinger skulle der komme noget spændende..
Eneste negative jeg har at sige om den, er at den som dedikeret BD-afspiller, måske ikke er så brugervendlig da den er designet til at fungere med et joypad.. Hvis du dog samtidig køber den fjernbetjening de har, så tror jeg det løser sig selv.
Og nej, det er helt fint at købe en nu.. Hvis du da vil ha' en.
Jeg skriver her, ikke fordi jeg har noget at tilføje til Norrah, fordi jeg lige har bestilt en PS3 (venter spændt på den) hos Elgiganten.
Det er i hvertfald den billigste på nettet bortset fra getmore hvor det er billigere med 1 krone.
Det er lidt sjovt at jeg køber PS3 i stedet for Xbox 360, nok fordi jeg hele tiden har tænkt mig at købe xbox i stedet for playstation.
Men efter havde set playstation brugt som medieafspiller trådløst (802.11g) ved hjælp af PS3 media server med HD kvalitet ændrede jeg mening og købte ps3.
Jeg glæder mig til den kommer hjem til mig. Så kan jeg se de tv serier jeg har på den store fjernsyn uden at tilslutte min pc.
Det er i hvertfald den billigste på nettet bortset fra getmore hvor det er billigere med 1 krone.
Det er lidt sjovt at jeg køber PS3 i stedet for Xbox 360, nok fordi jeg hele tiden har tænkt mig at købe xbox i stedet for playstation.
Men efter havde set playstation brugt som medieafspiller trådløst (802.11g) ved hjælp af PS3 media server med HD kvalitet ændrede jeg mening og købte ps3.
Jeg glæder mig til den kommer hjem til mig. Så kan jeg se de tv serier jeg har på den store fjernsyn uden at tilslutte min pc.
Jeg har både haft en 360'er, en PS3 40GB fat og nu har jeg en 120gb slim.
Der er ingen forskel ud over harddiskstørrelsen på ps3 slim 120/250.
Min playstation 40gb larmede en anelse mindre end min slim. Men den larmer så lidt, at du IKKE ligger mærke til det. Den konsol du må have hørt, må have været en af de første eller stået forkert.
Der er ingen forskel ud over harddiskstørrelsen på ps3 slim 120/250.
Min playstation 40gb larmede en anelse mindre end min slim. Men den larmer så lidt, at du IKKE ligger mærke til det. Den konsol du må have hørt, må have været en af de første eller stået forkert.
Jeg ligger inde med alle tre konsoller i øjeblikket, og der er kun to ting, der kan få mig til at tænke, at man skal vælge PS3 frem for Xbox 360, og en af grundene kan gå den anden vej.
Eksklusive titler kommer stadig fra Sony og Microsoft. Så God of War III kan blive din for evigt hvis du vælger PS3, og Fable III kan blive din for evigt, hvis du vælger Xbox 360. Det samme gælder for Resistance (PS3) og Gears of War, Halo (Xbox 360) osv. osv.
Der er stadig mange eksklusive titler, men som du selv siger, så begynder mange af at sprede deres titler ud. Mest fordi at de er ved at blive mere bekendte med PS3'en som udviklingsplatform. Så det gælder egentlig bare om at vælge den platform, hvor man har flest eksklusive favoritter... med mindre, man også vil have en blu-ray-afspiller - mere om det senere.
Du skal ikke være bange for, at PS4 kommer lige foreløbigt. Rigtig mange udviklere har udtalt, at de på ingen måde venter på den næste generation, og Sony og Microsoft skal lige suge ekstra penge ud af markedet på deres motion controllere omkring jul og 2 år frem inden vi (ifølge min teori) vil komme til at høre om de nye konsoller - og så går der jo nok 1-2 år mere, inden de kommer.
Den sidste grund jeg kan nævne er også, som du selv nævner, Blu-ray-drevet. Det er rigtig fin afspiller til prisen, når man også får et medie-center og en konsol med i købet. Medmindre du er kæmpe filmnørd og skal have den nyeste teknologi, så er PS3'en en fin afspiller - og som der nævnes, så er det dejligt med remote. Jeg købte selv en bundle med en remote i, det fungerer herligt.
Eksklusive titler kommer stadig fra Sony og Microsoft. Så God of War III kan blive din for evigt hvis du vælger PS3, og Fable III kan blive din for evigt, hvis du vælger Xbox 360. Det samme gælder for Resistance (PS3) og Gears of War, Halo (Xbox 360) osv. osv.
Der er stadig mange eksklusive titler, men som du selv siger, så begynder mange af at sprede deres titler ud. Mest fordi at de er ved at blive mere bekendte med PS3'en som udviklingsplatform. Så det gælder egentlig bare om at vælge den platform, hvor man har flest eksklusive favoritter... med mindre, man også vil have en blu-ray-afspiller - mere om det senere.
Du skal ikke være bange for, at PS4 kommer lige foreløbigt. Rigtig mange udviklere har udtalt, at de på ingen måde venter på den næste generation, og Sony og Microsoft skal lige suge ekstra penge ud af markedet på deres motion controllere omkring jul og 2 år frem inden vi (ifølge min teori) vil komme til at høre om de nye konsoller - og så går der jo nok 1-2 år mere, inden de kommer.
Den sidste grund jeg kan nævne er også, som du selv nævner, Blu-ray-drevet. Det er rigtig fin afspiller til prisen, når man også får et medie-center og en konsol med i købet. Medmindre du er kæmpe filmnørd og skal have den nyeste teknologi, så er PS3'en en fin afspiller - og som der nævnes, så er det dejligt med remote. Jeg købte selv en bundle med en remote i, det fungerer herligt.
PS3'en er en helt suveræn Blu-ray afspiller og den fungerer rigtig godt som mediecenter med det program #3 nævner.
Dog kan man ikke streame HD over trådløs som han siger, da der simpelthen ikke er båndbredde nok. Derfor har min kabel.
Husk dog også at bestille fjernbetjeningen, det er en rigtig god investering når man vil se film og den er ret billig fra f.eks. play.com.
Dog kan man ikke streame HD over trådløs som han siger, da der simpelthen ikke er båndbredde nok. Derfor har min kabel.
Husk dog også at bestille fjernbetjeningen, det er en rigtig god investering når man vil se film og den er ret billig fra f.eks. play.com.
MiniatureZeus (1) skrev:Rent ud sagt, så har jeg aldrig været vild med PS3. Mest fordi jeg måske har været Xbox-fan siden jeg fik en blackbox, men også fordi at da PS3'eren udkom var jeg hjemme og se lidt på den hos en kammerat, og det var helt vildt som den larmede når man spillede, hvilket jeg synes var utroligt belastende, selvom jeg selv havde end X360 som jo ikke ligefrem er en stille fætter. Mht. den nye "Slim", så går jeg udfra den må larme lige så meget eller måske endnu mere, da den jo er mindre og derved vel bliver mere varm?
Hmm har begge dele og min PS3 er stortset lydløs i forhold til min XBOX som larmer alt for meget! Men det er ikke slim udgaven jeg har, nogen siger at slim udgaven larmer endnu mindre end den gamle udgave. Kan jeg dog ikke forstå da min ikke larmer, dog flere der har klaget over larm fra de gamle udgaver.
MiniatureZeus (1) skrev:Det sidste spørgsmål som jeg lige har i ærmet, er om der er planer om en PS4 inden for den nærmeste fremtid? Eller sagt på en anden måde, er det komplet idiotisk at investere i sådan en fætter nu, fordi at PS4'eren er lige rundt om hjørnet...?
Der kommer til at gå en del år, bare se hvor mange år der var imellem PS2 og PS3
Ellers er min personlige mening bare at PS3eren er lidt mere lækker og fancy end XBOXen. Hvis jeg ikke havde begge dele og skulle vælge så blev det helt sikkert PS3en, specielt nu hvor den ny Gran Turismo er på trapperne.
Norrah (2) skrev:Alle ps3'er kan spille PS1 spil. Kun den org. 60'er, kan spille 2'er spil.
Okay, det gør ikke rigtig noget, da jeg ikke har nogle PS1 el. PS2 spil, var mere om der var andre features som gjorde at 250'eren var mere lækker, men som det ses i #4's link, så er der ingen forskel.
Norrah (2) skrev:Som BD-afspiller er den ret habil, den er både hurtigere i opstart end de fleste BD-afspillere jeg har afprøvet, samt lige så god på billed fronten. sammenlignet med nogle af de ældre BD-afspiller er den endda bedre.
Det med opstarten er jeg glad for at høre, en af mine venner har nemlig en S350 og den er jo næsten et helt minut om at få kopholderen ud (drevet), hvilket ville dræbe min tålmodighed fuldkommen.
Norrah (2) skrev:Eneste negative jeg har at sige om den, er at den som dedikeret BD-afspiller, måske ikke er så brugervendlig da den er designet til at fungere med et joypad.. Hvis du dog samtidig køber den fjernbetjening de har, så tror jeg det løser sig selv.
Fjernbetjeningen eller mangel på samme, gør ikke så meget da jeg regner med at investere i en form for Harmony fjernbetjening, når jeg får investeret i et nyt fjernsyn, da kæreste er stor modstander af for mange fjernbetjeninger..
spuce (3) skrev:
Det ser meget interessant ud, og fjerner sådan set behovet for et reelt mediecenter.. Vil jeg lige få tjekket noget mere ud.. Tak.
jeldtoft (5) skrev:Min playstation 40gb larmede en anelse mindre end min slim. Men den larmer så lidt, at du IKKE ligger mærke til det. Den konsol du må have hørt, må have været en af de første eller stået forkert.
Det var en af de første overhovedet her i Danmark. Den stod inde i et skab (m. udluftning) og jeg synes det var irriterende at høre på, selv om jeg selv havde en X360 på det tidspunkt, som jo ikke er stille.. Men må vidst lige ned til min fætter og kigge hans slim lidt an og høre hvor meget den larmer, men lyder jo ikke så slemt ud fra dig og bl.a. Norrah.
Avenger- (6) skrev:Du skal ikke være bange for, at PS4 kommer lige foreløbigt. Rigtig mange udviklere har udtalt, at de på ingen måde venter på den næste generation, og Sony og Microsoft skal lige suge ekstra penge ud af markedet på deres motion controllere omkring jul og 2 år frem inden vi (ifølge min teori) vil komme til at høre om de nye konsoller - og så går der jo nok 1-2 år mere, inden de kommer.
Så er det et punkt mindre jeg skal tænke over! Tak :)
paradise_lost (8) skrev:Gran Turismo er på trapperne.
Det er også noget der tiltrækker, sammen med TDU2, som jo så, efter Railgun nyheden, bliver multikonsol..
Jeg kan så lige rapportere, at jeg fik smidt PS Media server ind på puteren i går og med meget få klik kunne jeg afspille alt det medie jeg har til at ligge på computeren.
Det var ufatteligt nemt og virkede bare med det samme. Blev lidt imponeret over, hvor nemt det lige pludselig var. :)
Det var ufatteligt nemt og virkede bare med det samme. Blev lidt imponeret over, hvor nemt det lige pludselig var. :)
Hvis du køber en slim, så kan du synkronisere dit TV med PS3'eren, så du kan bruge din tv-fjernbetjening til at navigere rundt på PS3'en. Det gør jeg selv og det fungerer godt.
På Sony TV hedder det Bravia sync og det skulle vist også virke på Samsung (Anynet+). Jeg ved ikke om det virker med alle slagt CEC (HDMI kontrol).
Det betyder, at du kan tænde din PS3 med fjernbetjeningen, navigere rundt i XMB, pause, spole stoppe, kigge lidt rundt i PS Store osv. uden at du behøver at tænde din dualshock controller. LÆKKERT!
Desuden kan du slukke både TV og PS3 ved bare at slukke TV'et. TV'et tænder også automatisk, hvis du tænder din PS3 via dualshock controlleren.
Det virker dog kun med den nye slim model.
På Sony TV hedder det Bravia sync og det skulle vist også virke på Samsung (Anynet+). Jeg ved ikke om det virker med alle slagt CEC (HDMI kontrol).
Det betyder, at du kan tænde din PS3 med fjernbetjeningen, navigere rundt i XMB, pause, spole stoppe, kigge lidt rundt i PS Store osv. uden at du behøver at tænde din dualshock controller. LÆKKERT!
Desuden kan du slukke både TV og PS3 ved bare at slukke TV'et. TV'et tænder også automatisk, hvis du tænder din PS3 via dualshock controlleren.
Det virker dog kun med den nye slim model.
fjols (7) skrev:Dog kan man ikke streame HD over trådløs som han siger, da der simpelthen ikke er båndbredde nok.
Det var så 720p jeg snakkede om. Og det er også sådan set HD. Jeg har ikke prøvet at streame 1080p endnu.
Men lige så snart jeg tilføjer undertekster i form af srt til tv-serierne kan jeg ikke se video'en, så begynder den at hakke og det er ikke en god oplevelse.
Jeg har ikke prøvet med LAN da jeg aldrig havde gidet at trække kabel fra "kontoret/spillerummet" til stuen. Men jeg ville tro at det vil kunne lade sig gøre.
Nå, takker rigtig meget for de gode svar, og kom endelig med flere guldkorn, men pt. er det lige sat på standby, da Skat mener jeg skylder dem en del penge...!
Nå, men så vil jeg da sige tak for rådene, da Skat mener at jeg skal have en masse penge tilbage. Og det kan da ske at de skal bruges på en PS3 slim :)
Du kan aktivere din PSN-konto på flere konsoller, og du kan derved downloade det samme spil du har købt på PSN på op til fem konsoller. (Der skulle være nogle spil, som kun tillader en konsol, men dem er jeg ikke stødt på endnu.)
Det betyder at du kan dele din spil med venner og bekendte. De kan logge på din konto og hente spillene og så spille dem på deres egen konto. Bemærk dog at det kun skal være nogen du stoler på, for hvis du efterlader dine komplette kreditkort oplysninger, kan de købe spil på din konto. Du kan så vidt jeg husker undlade visse oplysninger som så skal udfyldes hver gang du køber noget.
Dette er tilladt fra Sonys side af. Det gør PS3'en lidt billigere, hvis man slår sig sammen med venner og bekendte.
Det betyder at du kan dele din spil med venner og bekendte. De kan logge på din konto og hente spillene og så spille dem på deres egen konto. Bemærk dog at det kun skal være nogen du stoler på, for hvis du efterlader dine komplette kreditkort oplysninger, kan de købe spil på din konto. Du kan så vidt jeg husker undlade visse oplysninger som så skal udfyldes hver gang du køber noget.
Dette er tilladt fra Sonys side af. Det gør PS3'en lidt billigere, hvis man slår sig sammen med venner og bekendte.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.