mboost-dp1

Politik test? Venstre / højre?

Gå til bund
Gravatar #51 - terracide
10. feb. 2010 07:33
#50:
I lige måde...ego-nasserøv :)
Gravatar #52 - vandfarve
10. feb. 2010 07:35
noramskull (48) skrev:
Alle mennesker er grådige, også dem på bunden af samfundet. De højtlønnede vil gerne have en liberal regering, således at de kan få skattelettelser. Dem i bunden af samfundet vil gerne have en socialdemokratisk regering, fordi at et højere skattetryk vil gavne dem proportionalt, gennem flere ydelser.

Tro det eller ej, men jeg som konservativ vil faktisk gerne betale mere i skat, hvis det kan retfærdiggøres økonomisk.

Til sammenligning vil jeg endda også gerne have omlagt skatterne, fra et primært fokus på indkomstskatter til boligskatter. Det vil faktisk betyde den største omlægning for særligt de velstillede ("de rige") i Danmark, men på baggrund af de argumenter, som jeg har hørt, så er det klart den bedste løsning at foretrække.

Så det er ikke helt lige til at stille det sådan op, ligesom der er stor forskel på både liberale og konservative internt - mange af os stemmer blot til højre for midten, fordi der ikke er andre (implicit: gode) alternative til venstre, selvom hverken C eller V gør det særlig godt.
Gravatar #53 - røvskæg
10. feb. 2010 07:38
terracide (51) skrev:
I lige måde...ego-nasserøv :)

Det eneste jeg nasser på, er dine stupide kommentarer.
Gravatar #54 - Anders Fedеr
10. feb. 2010 07:41
vandfarve (52) skrev:
Så det er ikke helt lige til at stille det sådan op, ligesom der er stor forskel på både liberale og konservative internt - mange af os stemmer blot til højre for midten, fordi der ikke er andre (implicit: gode) alternative til venstre, selvom hverken C eller V gør det særlig godt.

Du kunne jo selv stifte et alternativ?
Gravatar #55 - vandfarve
10. feb. 2010 07:49
Anders Feder (54) skrev:
Du kunne jo selv stifte et alternativ?

Efter at have set både Simon Emil Ammitzbøls og Naser Khaders forsøg, så vil det være meget dumt lige i øjeblikket.

Der er ikke plads til flere partier på centrumhøjrefløjen lige nu i hvert fald! :)
Gravatar #56 - Anders Fedеr
10. feb. 2010 07:51
vandfarve (55) skrev:
Simon Emil Ammitzbøls og Naser Khader

Man behøver jo ikke være lallende populist for at stille op på centrumhøjrefløjen.
Gravatar #57 - vandfarve
10. feb. 2010 07:59
Anders Feder (56) skrev:
Man behøver jo ikke være lallende populist for at stille op på centrumhøjrefløjen.

Jeg er sgu bare bange for at blive "en af dem", når man først har oplevet det første adrenalinkick ved at få sine 15 minutters berømmelse.

Desuden egner jeg mig heller ikke til at være politikere. Spindoktor eller politisk rådgiver er langt mere min boldgade. :)
Gravatar #58 - Windcape
10. feb. 2010 09:55
vandfarve (52) skrev:
Der er jo også forskel om man stemmer nationalpolitisk, eller lokalt.

F.eks. så bor jeg i Århus, hvor det giver mest mening at stemme rødt til Kommunalvalget, men hvor jeg nærmere ville stemme på V eller K til et regeringsvalg.

Gravatar #59 - Billy Blaze
10. feb. 2010 12:49

Simon Emil Ammitzbøll er da absolut ikke populist.

Btw. er der da et fint alternativ til VK i Liberal Alliance. Personligt stemmer jeg nok selv på R, men der skal ikke ske meget før min stemme hopper over på LA. Jeg ville nok helst se en mellemting imellem de to partier.
Gravatar #60 - vandfarve
10. feb. 2010 16:39
#58 Enig!

Til valget i 2007 stemte jeg vist nok på A til både kommunal- og regionalvalg, mens jeg stemte på C til nationalvalget. Det, syntes jeg, gav fin mening.

FYI: Der boede jeg i Køge, der lå i det gamle Roskilde Amt, som nu er Storsjællands Festforening, hvad de nu kalder den.
Gravatar #61 - røvskæg
10. feb. 2010 18:55
Captain Awesome (59) skrev:
Btw. er der da et fint alternativ til VK i Liberal Alliance. Personligt stemmer jeg nok selv på R, men der skal ikke ske meget før min stemme hopper over på LA. Jeg ville nok helst se en mellemting imellem de to partier.

Det er vel selve definitionen på de radikale : At ændre holdning som vinden blæser.
Gravatar #62 - arne_v
15. feb. 2010 00:38
terracide (49) skrev:
Derfor jeg flytter til sverige i år, så den næste røde regering ikke kan flå mig mere i skat pga. nasserøvene på bunden af samfundet.

Hvis du bliver boende i Sverige i længere tid vil du også opleve socialdemokratiske regeringer.

Det skifter frem og tilbage en gang imellem ligesom i Danmark.
Gravatar #63 - arne_v
15. feb. 2010 00:39
vandfarve (47) skrev:
De eneste, der faktisk har argumenteret på et nogenlunde økonomisk grundlag, er faktisk De Konservative over den sidste periode - nemlig i forbindelsen med at give skattelettelser til de højstlønnede og KUN de højstlønnede.

Det er ret billigt at argumentere for noget og så stemme for noget andet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login