mboost-dp1

Post Danmark Rant

Gå til bund
Gravatar #1 - gnаrfsan
23. jun. 2009 12:30
<rant>
Endnu en pakke bliver i skrivende stund kørt ud til min adresse, mens jeg er på arbejde. Sådan er det hver gang. Jeg er aldrig hjemme når de deler ud. Hvorfor er det at de ikke bare kan lade den ligge på posthuset, så jeg kan hente den? Som en permanent løsning. Jeg ved at jeg aldrig kommer til at være hjemme, så jeg vil altid skulle vente en dag ekstra på det her.

Når jeg så ringer til dem siger de. Det kan man ikke vælge fra, men du kan jo bare sende den til firmaet, eller vælge at den ikke skal omdeles.

1: Jeg gider ikke at have alle mine pakker forbi firmaet.
2: Jeg oplever med mellemrum at enten addresselinie 1 eller 2 er udeladt og pakken ryger tilbage.
3: Jeg har endnu benyttet en udenlandsk online handel hvor man kan fravælge omdeling. Ellers har jeg ikke opdaget det.

Alt hvad jeg ber om er bare at de skal lade mine skide pakker ligge på posthuset, så posten samtidigt hver gang ikke skal løbe op på 4. sal og vente 5 min. på at ingen svarer...

WHYYY
</rant>
Gravatar #2 - Cyrack
23. jun. 2009 13:23
Gravatar #3 - Tumleren
23. jun. 2009 13:33
Altså nu har Post Danmark kørt sådan en ret intensiv kampagne de sidste par måneder for Døgnposten, som jo netop er opstået af de problemer du oplever. Hvorfor bruger du den ikke hvis det sker hver gang?
Gravatar #4 - Nextnx
23. jun. 2009 13:42
Punkt 1.
Det var en mulighed ikke noget du skulle.

Punkt 2.
Det kan da ikke være postdk's problem da det kun kan være en fejl 40 eller det firma der har printet/skrevet labelen på pakken.

Punkt 3
Samme igen, ikke noget postdk kan gøre noget ved.

Du har da massere af options.:
Send pakken til en nabo, ven, familie eller til arbejde ellers kan du bruge som #2 skriver døgnboks.
Options take two. Få en kvinde(partner?) der arbejder aften/nat, eller bare er hjemmegående ellers kan du købe dig til hushjælp eller butler.

Ja, sidste option er vel at blive hjemme.
Gravatar #5 - gnаrfsan
23. jun. 2009 14:03
#2,3: Skal jeg betale dem for at lade være med at gøre noget?
Jeg mangler ikke en døgnboks. Jeg kan sagtens hente min post på posthuset. Jeg vil bare ikke have den bragt ud.

Posten bliver bragt ud normalt kl 14-14:30 på min adresse. Og det er iøvrigt deres aftenomdeling.

#4:
Punkt 1: Muligheden kan jeg stadig ikke bruge.

Punkt 2: Ja, det er netop afsenders fejl, men jeg har stadig problemet. Nemlig at de omdeler min post. Jeg kan jo stadig ikke sende post til kontoret, når afsender laver fejl, så ikke en mulighed.

Punkt 3: Jo registrere at jeg altid vil afhente min post.

Masser af options mellem 14 og 17?
Folk arbejder der. Også mine naboer.

Jeg vil bare have dem til ikke at bringe ud til min adresse. Der er alt.
Gravatar #6 - Nextnx
23. jun. 2009 14:10
gnarfsan (5) skrev:
Punkt 2: Ja, det er netop afsenders fejl, men jeg har stadig problemet. Nemlig at de omdeler min post.

Jep, blame the messenger

gnarfsan (5) skrev:

samt

Når du har dit T&T nummer så ring til dem inden den kommer på rute og sig de skal holde den tilbage.
Så kan du hente den ved deres central omdelingen sted/butik.
Gravatar #7 - gnаrfsan
23. jun. 2009 14:37
Nextnx (6) skrev:
Jep, blame the messenger

Ja, det gør jeg også. Eksempel er Deal Extreme. Udfyld:
Addresse 1: Firmanavn
Addresse 2: Att mit navn
Vejnavn: Testgade
Postnummer: 1234
By: Testby

Så sender de til:
Att mit navn
Testgade
1234 Testby

Selvom man skriver til dem at de skal rette det, for ellers kommer pakken ikke frem.

Nextnx (6) skrev:
gnarfsan (5) skrev:

samt

Når du har dit T&T nummer så ring til dem inden den kommer på rute og sig de skal holde den tilbage.
Så kan du hente den ved deres central omdelingen sted/butik.

Ja, og det vil jeg bare have dem til at gøre hver gang, Ellers skal jeg hver morgen ind og tjekke pakken.

Hvis jeg i det hele taget har fået et trace nummer fra afsenderen, hvilket ikke sker så tit som man kunne ønske sig.
Gravatar #8 - milandt
23. jun. 2009 14:43
gnarfsan (5) skrev:

Poste Restante. Det er ikke så svært.
Gravatar #9 - gnаrfsan
23. jun. 2009 14:52
milandt (8) skrev:
Poste Restante. Det er ikke så svært.

Jo, for det skal angives på pakkerne. Ikke alle sites tilbyder valget. Har prøvet at skrive det, men de fucker typisk op eller glemmer det.

Jeg vil altid have post restante på alt hvad der kommer til omdeling på nær ting man smider i postkassen.
Gravatar #10 - Hånter
23. jun. 2009 15:22
Jeg er netop nu kommet hjem fra Posthuset, og jeg ville utroligt gerne have hentet en pakke - Der står på pakken: "SKAL EJ OMDELES" (eller noget lign.), og hvad får jeg at vide når jeg kommer derned: Hov, den er da vidst ude med omdelingen!

Hurra! Hvad hjælper det så at man skriver på pakken, at den ikke skal omdeles?

Yup.. Ganske rigtigt: En seddel fra en omdelings-dame, (en mand kan ikke skrive så pænt :p ), og hun har været her i dag, mens jeg har været på arbejde. FANDEME typisk! Det er ikke første gang det er sket...
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
23. jun. 2009 15:32
Desuden tager leveringen en dag mere hvis man vælger uden omdeling.

For mig er det hurtigere at bestille med omdeling og så hente pakken på posthuset om eftermiddagen (Jeg har et godt forhold til dem på posthuset)
Gravatar #12 - Hånter
23. jun. 2009 15:40
Hvorfor tager det længere tid? Den blev sendt i går, og jeg plejer at kunne hente den dagen efter?

Jeg har vel lavet dette nummer en 10 gange, og 4 af gangene kunne jeg ikke hente pakken dagen efter - pga. de havde sendt den til omdeling.
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
23. jun. 2009 15:46
De gange jeg har bestilt uden omdeling, har jeg fået pakkesedlen 1-2 dage efter pakken er blevet afsendt.
På den står der at pakken kan hentes næste dag.
Jeg har skam forsøgt at hente pakker samme dag, som jeg kan når pakken har været til omdeling, men de bliver først indleveret til vores posthus næste morgen.
Så i langt de fleste tilfælde, så tager det 3 dage at levere uden omdeling, men kun 1-2 dage med.
Gravatar #14 - gnаrfsan
23. jun. 2009 15:50
#11: Jeg kan ikke hente mine pakker på omdelingsdagen. Det ville jeg dog kunne hvis ikke posten havde haft dem med, men bare smidt sedlen hos mig.
Gravatar #15 - Hånter
23. jun. 2009 15:56
Sjovt :S

Jeg har altid kunnet hente mine pakker på omdelingsdagen - hvis de da husker at lade dem ligge!

Nå, men så er jeg vel heldig? ^^
Gravatar #16 - gnаrfsan
23. jun. 2009 15:59
#15: Ved ikke hvorfor, men der står altid dagen efter på mine pakker. Måske skal min post længere. Der hvor jeg boede før kunne jeg hente dem samme dag. Men det var et andet postdirstrikt.
Gravatar #17 - Thalion
23. jun. 2009 16:12

Igen har jeg ikke forstået hvorfor du ikke kan bruge døgnboks?

Den burde være i boksen samme dag som den ville blive omdelt...
Gravatar #18 - Magten
23. jun. 2009 16:15
Også lige en sviner herfra. Deres latterlige koncept med at nedlægge posthuse og istedet bruge den lokale købmand er da yderst belastende..

Forrige torsdag skulle posten have været her med 2 harddiske.. Min lillebror har siddet foran hoveddøren hele dagen og rodet med knallert og der holdte bil i indkørslen, men sjovt nok da jeg kommer hjem, finder jeg blot en seddel i postkassen (vi har en lang indkørsel så man kan godt komme til postkassen uden at blive set fra hoveddøren) med at jeg kan hente min pakke om mandagen !

Jeg ringer til postdk, og hvad får man af vide? "Du kan ringe imorgen og snakke med omdelingslederen".. Yea right, han var også lige til at få fat på..

Anyways, jeg får ikke fat på ham.. Det bliver mandag, og jeg skulle modtage endnu en pakke.. Igen er min lillebror hjemme hele dagen og roder igen med knallert.. Og igen kan jeg finde en seddel i min postkasse om at jeg kan hente pakken om onsdagen i min lokale spar.

Tag jer nu sammen PostDK! Man bestiller jo ikke en pizza med udbringning og får af vide at man kan hente den i pizzariaet 2 dage senere!
Gravatar #19 - milandt
23. jun. 2009 16:16
Magten (18) skrev:
Tag jer nu sammen PostDK! Man bestiller jo ikke en pizza med udbringning og får af vide at man kan hente den i pizzariaet 2 dage senere!
Det er i det hele taget meget meget dumt at bestille pizza til udbringning, og få Post DK til at bringe dem ud.
Gravatar #20 - Jakob Jakobsen
23. jun. 2009 16:25

Jeg har omkring 50Km til nærmeste døgnboks.
De er altså ikke så udbredte når man ikke bor i en storby.
Gravatar #21 - gnаrfsan
23. jun. 2009 18:59
#17: Fordi jeg ikke har brug for at hente det udenfor normal åbningstid. Jeg synes ikke at jeg skal betale for at afhente en pakke, jeg alligevel skal afhente, bare uden omdeling. Jeg kan sagtens nå hjem og hente sedlen, men jeg kan ikke nå hjem til at den bliver leveret kl. 14. Og når først den er i omdeling, så kan pakken ikke hentes før næste dag her.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login