mboost-dp1

PostDanmark optjener et point i min bog

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
2. nov. 2009 15:50
Jeg sidder som jeg plejer på kontoret og piller mig selv i navlen da telefonen pludselig ringer. Jeg tager den, og i røret mødes jeg af et flinkt nordjysk postbud der spørger om jeg kan hjælpe ham med en adresse.

En af de pakker som jeg bruger min fritid på at sende til nær og fjern var desværre kommet afsted uden husnummer. Kunden havde simpelthen glemt at indtaste husnummer, og den shop jeg har programmeret benytter sig i bestillings-flowet ikke af potentielle forhindringer som validering.

Godt nok var han stedkendt, men den pågældende vej var ret lang, og som postbuddet sagde, så havde han desværre ikke styr på alles navne lige i det område.

Nå, men ind og kigge i shoppens backend og se hvad kunden ellers havde indtastet, og så ellers ind på dgs.dk og se om der var et match. Bingo, præcis et match. Jeg kunne videregive oplysningerne til postbuddet som nu kunne levere pakken uden forsinkelse for kunden eller ekstra portoudgifter for mig.

Det er da god stil. God Post Danmark udelukkende havde nordjyder ansat i deres biks.

Det var altså et point til Post Danmark i min bog. Nu mangler der bare 999 lignende oplevelser for at komme i plus igen.
Gravatar #2 - vandfarve
2. nov. 2009 16:02
#1 Jeg har også masser af positive minder fra PostDanmark, men det er som oftest ikke noget, som man får lyst til at skrive indlæg på Newz.dk om.

En lille en skal i da have: Postbudene i min hjemby er så stedkendt (99% af gangene), at de kan aflevere postkort uden rigtige adresser eller husnumre, fordi de kender os.

Vi er siden hed blevet venner med postbudet, som tilfældigvis boede 40 meter bag mine forældres hus, så det var jo helt fantastisk.

Moralen er, at der faktisk findes mennesker i PostDanmark, som brænder for deres erhverv (i mine øjne er det stadig specielt at være postmand), og som gerne vil gå "the extra mile".
Gravatar #3 - BluepaiN
2. nov. 2009 16:16
Jeg havde på et tidspunkt bestilt en masse pakker fra England, og plejer at have dem som standard inden for 1 uge (give or take). Nogle af pakkerne var godtnok kommet, men manglede stadig en del (de var åbenbart blevet sendt enkeltvis). Jeg spurgte så min onkel, som var den lokale postmand om han kunne finde ud af noget - og vupti - næste dag kom alle pakkerne. De havde åbenbart været noget sløve på omfordelingen et sted.

Er som sådan tilfreds med PostDK. Det er blot deres priser jeg ikke kan lide.

lettere offtopic: Nogle der kender et postfirma, som er forholdsvis billie, hvis man handler uden for EU? UPS opkræver et ågergebyr på 140 kr for at lægge ud for en i tolden, hvilket ikke er holdbart i længden.
Gravatar #4 - Makey
2. nov. 2009 16:31
Jeg følger glædeligt med i denne tråd hvis i kommer med flere gode historier om postbude, og takker på mine kollegaers vegne!

Det ville virke underligt at fortælle om de gange hvor jeg selv har gjort en smule ekstra for at sørge for glade kunder, så det vil jeg undlade.
Kan så til gengæld sige at der blandt postbude er lige så mange gode og dårlige historier at fortælle om kunder (har det stadig svært med at kalde en modtager for en kunde, det er jo ikke dem der betaler for en service, men derimod afsender... weird). Men i modsætning til alle jer, har vi ikke noget valg og kan ikke rigtig boykotte jer når i kommer ud og råber af os på grund af det ene eller det andet.

Det med at det er specielt at være postbud, bliver endnu mere aktuelt efter den 7. November hvor alle ruter bliver lagt om for at kompensere for den faldende postmængde og det faktum at hovedparten af alle opgange skal have postkasser ned ved udgangen af i år. Normalt er en rute på 7-750 husstande, men nu skal vi til at have ruter på ~1100 husstande, det bliver spændende at se om det er til at følge med.
Gravatar #5 - Systran
2. nov. 2009 17:19
Jeg har endnu ikke haft problemer med PostDanmark. Men don't get me started on Getmore... Nu er det hele så positivt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login