mboost-dp1

Problem med at se film flere gange..

Gå til bund
Gravatar #1 - coday
1. dec. 2009 16:17
Hej, jeg er begyndt og have set så mange film at jeg en gang i mellem støder på de samme igen(uden at det er meningen) hvordan undgår jeg det?

Tænkte selv på at lave en database på en eller anden måde men forslag modtages gerne.
Gravatar #2 - Dr.pikkuk
1. dec. 2009 17:10
slet dem når du har set dem. hvis de er på DVD eller blu-ray så brænd dem (altså på et bål eller noget). hvis de er på vhs eller betamax vil jeg blot råde dig til at tilintetgøre din afspiller.

Det skulle løse denne gordiske knude af et gigantproblem du så barskt konfronterer os med.
Gravatar #3 - myplacedk
1. dec. 2009 17:17
En database lyder som en fin ide. Fx. en tekstfil lavet med Notepad, hvor her linje er en film-titel. Indsæt evt. i alfabetisk rækkefølge.

It's not rocket science. ;-)
Gravatar #4 - vandfarve
1. dec. 2009 19:00
coday (1) skrev:
Hej, jeg er begyndt og have set så mange film at jeg en gang i mellem støder på de samme igen(uden at det er meningen) hvordan undgår jeg det?

Tænkte selv på at lave en database på en eller anden måde men forslag modtages gerne.

Udover at jeg er enig med de to herrers forslag, så kommer der et trick, der virker:

Drop databasen. Når du får lyst til at se en film, så tænk først igennem, hvad du leder efter. Når du så har fundet din genre, så lader du tilfældigherne råde og tage den første ned/frem/ud af hylden, som du finder interessant.

Inden du smider den i maskinen, så prøv dog at gennemtænke så meget af plottet som muligt. Hvis du kan huske så meget, at du også kan huske essensen af den instantly, så har du enten lige set den eller set den "for nylig.

Fortsæt indtil du rammer en film, som der både er spændende, og som du ikke kan huske særlig meget fra.

Jeg har allerede mine DVD'er i et lag i en massiv sammensætning af hylder, hvor alle skiverne står i alfabetisk rækkefølge. Jeg kan derfor meget nemt overskue min samling samt utroligt hurtigt sortere fra. Præsenter gerne din samling sådan.
Gravatar #5 - noramskull
1. dec. 2009 19:41

Er du sikker på at det er de samme film du ser? Når jeg ser en ny Hollywood film, bliver jeg af og til nødt til at tjekke titlen for at være sikker på at jeg ikke har set den før.
Gravatar #6 - Magten
1. dec. 2009 19:41
Har XBMC ikke en funktion der skjuler de film man har set? Eller er det kun TV serier??
Gravatar #7 - Daniel-Dane
1. dec. 2009 19:58
Løb ind i en mur med hovedet først. Så, nu er alle film nye for dig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login