mboost-dp1

PROBLEM MED PC!!!! MUST HELP:)

Gå til bund
Gravatar #1 - esben_madsen
6. jun. 2010 16:36
PC VIRKER IKKE!!!:( MUST HELP:)
Min pc er begyndt at opføre sig underligt her igår. Når jeg vil starte den op er der ingen signal til værken skærm, mus eller tastatur. Vil så gerne have hjælp. Giver 200 point...

Mit grafik-kort: nvidia geforce 9800gt.

Min processor: intel quad core 2,8 ghz.

4 gb ddr2 ram.

kører windows vista.
Gravatar #2 - Daniel-Dane
6. jun. 2010 16:39
esben_madsen (1) skrev:
[...] ingen signal til [hverken] skærm, mus eller tastatur.
Hvordan ved du det? Hvis skærmen ikke viser noget, hvordan ved du så, at mus/tastatur ikke virker efter hensigten?

I hvert fald kan det tyde på, at skærmkortet har rokket sig løs, såfremt alle stik sidder som de skal. Åbn maskinen og pres den ind.

P.S.
Jeg kan nøjes med 100 point.
Gravatar #3 - Wickedmike
6. jun. 2010 16:41
Genstart, kahpow.
Gravatar #4 - esben_madsen
6. jun. 2010 16:50
*2: hvor sidder skærmkorte (undskyld mit dumme spørgsmål). Har et sidewinder x6 tastatur med lys i og lyset starter normalt af sig selv, me ikke her... så derfor. Alle stik sidder på plads.:)

*3 har prøvet det mange gange, har også prøvet at lade den stå, men intet sker.
Gravatar #5 - Rasmus064
6. jun. 2010 17:04
Først skal du (som Daneil-Dane Siger) være sikker på at alt sidder til og at skærmen er tændt.

Når du tænder computeren skulle den gerne sige et lille bib, hvis der kommer flere bib så skriv lige hvad den siger.

Du åbner computeren også skulle du gerne kunne finde skærm kortet uden de store problemer, det er det kort dit skærm stik sidder i.
Gravatar #6 - esben_madsen
6. jun. 2010 17:09
Tak for alle svarene:) Da min computer var normal sagde den et bib, nu siger den ingen bib'er.
Gravatar #7 - Daniel-Dane
6. jun. 2010 17:32
esben_madsen (6) skrev:
Tak for alle svarene:) Da min computer var normal sagde den et bib, nu siger den ingen bib'er.
Og det siger du først nu?

Hvad sker der, når du tænder for maskinen (lys, mekaniske lyde, etc.)? Det kan være, at strømforsyningen har slået sig selv fra, hvis den har følt, at en kortslutning var på vej. I så fald burde du bare lade lortet stå en tid og så se igen senere.
Gravatar #8 - Corholio
6. jun. 2010 18:43
Jeg gætter på at problemet lå i at en Shift-knap havde "sat sig fast".

Det er naturligvis ren spekulation...

OMG, CAPS FTW!!!! w00t LOL (eller noget)
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
6. jun. 2010 18:51
Jeg har også en eller anden genetisk fejl, der gør at jeg ikke kan finde ud af at hjælpe personer der ikke kan finde ud af at skrive normalt.

All caps = ingen hjælp.
"Must help" = ingen hjælp.
Mangel på grundlæggende viden = ingen hjælp.
Åbenlyst intet forsøg på brug af google osv. først = ingen hjælp.
Mere end et "!" i en sætning = ingen hjælp.
Gravatar #10 - esben_madsen
6. jun. 2010 18:59
*9 Prøver sku' da bare at få lidt hjælp...! Så tal ordenligt!(har søgt på google først alt hvad jeg kan)

*7 Blæserne larmer for fulde drøn, og der er ellers lamper der lyser når jeg tænder, men ingen bib'er.

*6 Haha, sjovt...
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
6. jun. 2010 19:16
esben_madsen (10) skrev:
*9 Prøver sku' da bare at få lidt hjælp...! Så tal ordenligt!

Skal jeg tale ordentligt?!? Har du overhovedet læst hvad du selv har skrevet i dit oprindelige indlæg?

Det er dig der prøver at få hjælp. Var det så ikke en idé at spørge ordentligt til at starte med?
All caps, er noget normale børn lærer er noget af det mest uhøflige at bruge, ved omkring 10. års alderen.

"MUST HELP" = skal hjælpe.
Nej jeg skal ikke hjælpe dig, jeg kan hjælpe dig, men da det skal være af min egen lyst, kunne det netop være en idé at give mig lysten ved at skrive på en ordentlig måde.
Gravatar #12 - esben_madsen
6. jun. 2010 19:24
Det må du undskylde, tabte hovedet. Er bare lidt ophidset over at den ikke virker, og når man så skriver en tekst med SHIFT nede skaber det lidt opmærksomhed. Vil meget gerne have lidt hjælp.
Gravatar #13 - esben_madsen
6. jun. 2010 19:26
Er godt nok noget ældre end de 10 år du hentyder til.
Gravatar #14 - Wickedmike
6. jun. 2010 19:31
esben_madsen (12) skrev:
og når man så skriver en tekst med SHIFT nede skaber det lidt opmærksomhed.

Korrekt... Negativ opmærksomhed.
Gravatar #15 - Daniel-Dane
6. jun. 2010 20:26
Sidder genstart-knappen fast? (Ja, det sker.)
Gravatar #16 - KC
6. jun. 2010 20:45
Jeg vil gerne have 200 point!

Pak maskinen ned.
Aflever den på den nærmeste genbrugsplads.
Dit PC-kørekort er inddraget.
Køb en gameboy.
Gravatar #17 - Corholio
6. jun. 2010 22:24
esben_madsen (10) skrev:
*6 Haha, sjovt...

Det er altid noget at du kan se det sjove i dine egne indlæg :/
Gravatar #18 - fjols
7. jun. 2010 04:54
Da du ikke virker til at have de nødvendige egenskaber, vil jeg råde dig til at få en der har forstand på computere til at kigge på den for dig.

Mit bud er at din bios skal nulstilles, men jeg har ikke de pædagogiske evner til at forklare hvordan.
Gravatar #19 - Genzo
7. jun. 2010 06:05
hov hov her bruger vi altså # når vi referere til en post ikke *
Gravatar #20 - esben_madsen
7. jun. 2010 12:41
Det er ikke genstartsknappen der sidder fast. håber i hvertfal at der er nogle der kan hjælpe mig til at finde problemet.
Gravatar #21 - Colapusheren
7. jun. 2010 15:00
Du kender formentlig en ven, nabo, familiemedlem eller lign., der har bare en smule grundlæggende viden om IT. Prøv at spørge vedkommende om hjælp ..

Din forklaring af problemet giver os meget lidt at arbejde med, og måden hvorpå du skrive fortæller med al tydelighed, at det vil kræve meget arbejde af os at hjælpe dig ..
Gravatar #22 - holmen
7. jun. 2010 15:19
Tag strømmen fra den. Skru siden af, og fjern det lille batteri der sidder på bundkortet (det er den store printplade som den største (formoder jeg) blæser sidder på) Når den har stået uden strøm til med batteriet pillet ud i 5 min, sætter du batteriet i igen og sætter strøm til den og ser om det virker.
Gravatar #23 - esben_madsen
7. jun. 2010 16:14
Den kører jo allerede på fulde drøn. Mener at blæserne kører. Er batteriet et lille rundt et?
Gravatar #24 - Slettet Bruger [2007170730]
7. jun. 2010 16:26
esben_madsen (23) skrev:
Den kører jo allerede på fulde drøn. Mener at blæserne kører. Er batteriet et lille rundt et?

Ja
Gravatar #25 - esben_madsen
7. jun. 2010 16:59
Hvad hjælper det når den jo godt kan tændes?
Gravatar #26 - Chewy
7. jun. 2010 17:18
Batteriet er "backup" strømforsyning til din BIOS.
Ved at fjerne batteriet (selvfølgelig efter at din computer er slukket og fjernet fra elnettet), og lade den stå i de omtalte 5 minutters tid nulstiller BIOS'en og vender derfor tilbage til fabriksindstillingerne.

Og et godt råd, lyt til hvad folk siger, og så bagefter stil spørgsmål omkring hvad der er foregået. Efter at du har konkluderet om det virker eller ej.
Dit indlæg #25 kan godt tolkes som en smule arrogant (som i, du kommer og spørger om hjælp, og når du så får den, stiller du dig tvivlende overfor løsningsmodelen. På trods af at du har indirekte til at starte med indrømmer at din viden ikke når dem du spørger til hjælp. Dette skal ikke tolkes som nedsættende, men nærmere som en lille wink-wink, da det ikke er sikkert at du selv kan se det...)
Gravatar #27 - 3214N
7. jun. 2010 17:26
Var det ikke en ide, at få en IT kyndig, til at kigge på den?

Hvis du ikke selv kender nogen, ja - så må du indlevere den på et værksted.

Hvis det var en bil, og du ikke selv kunne få den til at køre, ville du så ikke få en mekaniker til at kigge på den?
Gravatar #28 - Genzo
7. jun. 2010 18:48
jeg har tit oplevet at en pc tænder, men intet sker på skærmen eller noget

men når jeg hiv strøm stikket ud bagi og tænder et par gange på power knappen mens stikket er ude og så sætter stikket i igen så virker den som regel fint
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login