mboost-dp1

Producent

Gå til bund
Gravatar #1 - NioBe
3. mar. 2010 12:21
Hej
Jeg sad pludselig og spekulerede over hvad folk engtlig fortrækker af producenter. Så nu spørger jeg Jer. Hvilken producent fortrækker I helst, når I køber nyt hardware (Bundkort, grafikkort, ect)??

Jeg sidder pt med Asus. Men overvejer et skift til min næste computer, engang om ca 100 år.

//NioBe
Gravatar #2 - trylleklovn
3. mar. 2010 12:28
Med hardware er jeg ret ligeglad, så længe det er billigt og benchmarks siger det er godt. Kender dog mest til intel og geforce, så det er her jeg plejer at holde søgning inden for. Det er måske irrationelt, men sådan er det.

Gider dog ikke rigtigt det der hardware ræs mere, min sidste computer var Apple og det bliver den næste også. Det er alligevel sjældent sådan, at man "bare" kan skifte et grafikkort ud, for når det trænger, så skal man alligevel til at skifte bundkortet før det passer, og så kan man lige så godt tage en CPU med i købet også, og ja, så er der ikke meget fordel i overhovedet at gemme nogle af de gamle dele.
Gravatar #3 - myplacedk
3. mar. 2010 12:44
Jeg er også ret ligeglad med mærket. Og benchmarks også, for den salgs skyld.

Jeg skulle lige til at skrive, at det skal bare være ordentlig kvalitet. Men når jeg skal have nu PC, køber jeg faktisk bare en af de billige bærbare i Bilka.
Det eneste jeg går op i, er nogle detaljer i designet. Dvs. tastaturlayout, knappernes udformning, reflektioner i skærmen og den slags.

Selv den aller billigste er kraftig nok til mig, og vil være det de næste to år. Og selv en dyr PC er faktisk slidt op i løbet af 2-3 år alligevel.

Min nuværende PC er en ekstra dyr PC, med udviddet garanti osv. Det er jeg altså træt af. I stedet for at sende den til rep på garantien for anden gang her i det 3. leveår, kunne jeg for de samme penge have købt en ny da den var 2 år gammel.
Gravatar #4 - zin
3. mar. 2010 12:52
Motherboard:
GigaByte, ASUS, Intel
ASUS' filserver med drivere er dog monster langsom... :-(

Harddisk:
WD, Seagate, Samsung (Intel - SSD)
Kort fortalt; De store. :-)

RAM:
Kingston, Corsair, Samsung
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige her - jeg foretrækker dem bare. Svjv får Kingston lavet deres RAM af Samsung, så derfor er de med.

Grafikkort:
Ligeglad. P.t. er ATI dog foran.

Køling/PSU:
ThermalTake
Ingen årsag. Jeg kan bare godt lide dem.
Gravatar #5 - DiZaster
4. mar. 2010 01:05
Er ligeglad med mærket. Det mærke der giver mest ydelse / kvalitet for pengene på det givne tidspunkt får mine penge.

Lige meget hvilken slags hardware (PC, TV, Køleskab, Turbo etc...) jeg skal have, så læser jeg altid alle de reviews jeg kan få fat i. Jeg hader at have købt noget, kun for at komme hjem og opdage man kunne have fået en bedre deal andetsteds.
Gravatar #6 - Kris
4. mar. 2010 08:20
Alt andet i kassen kan for min skyld være lavet af toys'r'us, så længe grafikkortet er fra Nvidia.
Jeg har haft så mange problemer med alle andre former for grafikkortproducenter, så jeg nu udelukkende vil holde mig til Nvidia.

Skal jeg have en samlet løsning med hardware er jeg som regel mest ivrig for at købe en dell. Men ellers skal det bare være billigt og godt nok til at holde et par år.
Gravatar #7 - zin
4. mar. 2010 12:09
#6: Det skal også nævnes at laptops med ATI-kort STINKER. Blandt andet fordi CCC ikke nødvendigvis virker.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
4. mar. 2010 13:08
Mht. pc-hardware er det 2-3 år siden jeg sidst har haft en stationær og den var 5-6 år gammel.. Og dengang var det med DFI bundkort, Geforce GPU, AMD CPU og et noname kabinet, fordi at pc-forretningen sagde det var bedst til prisen.. Dog, da jeg til jul ønskede mig en ekstern harddisk, var jeg lidt kræsen med hensyn til mærkene, og ville helst have nogle af dem jeg kendte, såsom LaCie og WD og ikke et random aldi mærke..

Lige siden har jeg haft mac som bærbare, og det er mest pga design og ik så meget hvilket hardware de bruger.. Lige nu sidder jeg med HP bærbar som jeg ikke aner hvad har af hardware, ud over den kun har 256 mb ram..
Så er stort set ligeglad.

Når det kommer til TV og ting i den retning, så ser jeg mest på designet af f.eks. fjernbetjeningen.. Der er ik noget værre end en ulogisk fjernbetjening. Og så gider jeg ikke have Samsung fordi at deres logo er grimt... Generelt så betyder udseende og gadgets i TV'et mere, end kvaliteten.. Også derfor jeg aldrig kunne finde på at købe et Panasonic, selvom mange siger de laver de bedste skærme, men synes samtidig også de er de grimmeste..
Gravatar #9 - XorpiZ
4. mar. 2010 13:30
MiniatureZeus (8) skrev:
var jeg lidt kræsen

MiniatureZeus (8) skrev:
og det er mest pga design

MiniatureZeus (8) skrev:
så ser jeg mest på designet af f.eks. fjernbetjeningen..

MiniatureZeus (8) skrev:
Og så gider jeg ikke have Samsung fordi at deres logo er grimt

MiniatureZeus (8) skrev:
Generelt så betyder udseende og gadgets i TV'et mere, end kvaliteten..

MiniatureZeus (8) skrev:
de er de grimmeste..

Gay.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login