mboost-dp1

Råd/regler ved køb

Gå til bund
Gravatar #1 - coday
18. okt. 2008 17:33
Hej jeg er ikke så erfaren med at købe af andre privat personer. Derfor for at undgå at blive snydt så leder jeg efter råd til køb.

Jeg har overvejet at købe af en men han bor for langt væk til at jeg kan hente selv. Hvordan skal jeg betale så jeg er sikker på at få det jeg vil have. Og er der andre ting jeg har glemt?

Jeg takker alle der hjælper mig.
Gravatar #2 - Azuria
18. okt. 2008 17:45
PayPal eller eWire har betalings muligheder der delvist sikrer både køber og sælger.
Kan ikke huske hvad de hver især kalder det.
Men det foregår ved at du sender pengene med dit visa/dk-kort til ham via de nævnte services, og han får så en mail om at de er der.
Når han så sender pakken, og du har modtaget, går du ind og kvitterer for modtagelsen, og pengene bliver nu frigivet til ham.
Dette er lidt en dobbelt op løsning.

Vælger du bare at betale med dit kort via paypal eller ewire, kan du nemlig også få din bank til at trække pengene tilbage, såfremt sælger ikke leverer varen.

Bemærk, at sådan er du KUN sikret med visa/dk-kort.
Betaler du med bankoverførsel, er det på egen risiko.

Men generelt, sund fornuft.
Hvis det er et forum, se på sælger, er han ny? mange indlæg? læs nogen af dem, bedøm om han lyder som en man kan stole på. etc
Gravatar #3 - hgul
18. okt. 2008 17:47
Da private desværre ikke kan sende via efterkrav er den mulighed desværre udelukket, men du kan i stedet vælge at se på løsninger som eWire og Privatbetaling.dk.

Udover dette, så vil jeg også sørge for at få navn, adresse og telefonnummer på sælger, og så selvfølgelig tjekke om oplysningerne passer. Dette kommer nok også lidt an på hvor stort et beløb der er tale om, og dermed også hvor stor en risiko du løber.
Gravatar #4 - coday
18. okt. 2008 18:00
#2 Hvad er bedst ewire eller paypal og hvad kræver det for at bilve medlem, og hvor meget skal de have?

#Alle det er på et forum, og beløbet er omkring 1000kr så en del for studerende.

#2 & #3 Jeg ville give jer en informativ rating men har ikke været her i nok tid endnu (Bruge en ny konto min gamle bruger jeg ikke mere)

Tak igen.
Gravatar #5 - Azuria
18. okt. 2008 18:02
Personligt synes jeg ewire virker langt mere overskueligt og hurtigt end Paypal.
Paypal er dog godt til internationale handler, men det er irrelevant her.
Har også gode erfaringer med brugen af ewire, dog ikke på denne måde som garant.
Gravatar #6 - hgul
18. okt. 2008 18:03
#4 Du kan læse meget mere om eWire på ewire.dk ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login