mboost-dp1
Redning af data fra defekt harddisk
Det er en IBM travelstar, så egentlig ikke overrraskende, men da jeg kom hjem idag stod de og sagde regelmæssige klik lyde...:( Men var der ikke snak om nogen firmaer som lever af at fiske data ud fra defekte diske? Eller koster det bondegård altsammen?
http://www.ibas.dk/
det eneste jeg kender..
Man aftalver prisen med dem efter at de har analyseret din harddisk. Men springer man fra skulle det ikke undre mig at man skal betale et antel % eller noget.
det eneste jeg kender..
Man aftalver prisen med dem efter at de har analyseret din harddisk. Men springer man fra skulle det ikke undre mig at man skal betale et antel % eller noget.
husk lige at det koster mellem 5K og 10K at få lavet en aftale (hvad der skal ske, hvad der kommer af fejl osv. så de bedre kan få data ud ) og så tager de efter hvad jeg kan huske FRA 25K at få data ud fra din harddisk, det er prisen for virksomheder så mon ikke det er lidt dyre for private, skal dog ikke kunne sige det.
hmm, hvis du har is i maven, kan du prøve følgende :
tænde computeren og give hdd´en et kraftigt slag på siden.
(ved godt at det er farligt og kan ende med at du ødelægger disken endnu mere, men kender ihvertfald 3-4 tilfælde hvor det har hjulpet. men du skal samtidigt vide at dette kun har været en stakket frist, da de diske er stået fuldstændigt af efter 3-6 mdr.)
tænde computeren og give hdd´en et kraftigt slag på siden.
(ved godt at det er farligt og kan ende med at du ødelægger disken endnu mere, men kender ihvertfald 3-4 tilfælde hvor det har hjulpet. men du skal samtidigt vide at dette kun har været en stakket frist, da de diske er stået fuldstændigt af efter 3-6 mdr.)
Har her for ca en måned siden prøvet det samme med en Quantum fireball 18Gb, kliklyde og det hele :S.
Det var temlig frustrende fordig det var fra mine forældres com, og billederne fra min søsters konfirmation lå der på, og min Far's motto:"Rigtige mænd tager ikke backup" #¤%@*#&+@£$ efter utallige forsøg med at starte min com med den i tabte jeg den en dag på gulvet fra 1 meters højde(tæppe) , derefter virkede lortet og jeg fik billederne ud.
ps: den kørte kun ½time derefter(PUF)
Det var temlig frustrende fordig det var fra mine forældres com, og billederne fra min søsters konfirmation lå der på, og min Far's motto:"Rigtige mænd tager ikke backup" #¤%@*#&+@£$ efter utallige forsøg med at starte min com med den i tabte jeg den en dag på gulvet fra 1 meters højde(tæppe) , derefter virkede lortet og jeg fik billederne ud.
ps: den kørte kun ½time derefter(PUF)
Jeg havde en seagate 80gb der døde... så tog jeg den ud af maskinen, rystede den lidt, og pludselig kunne jeg godt komme i kontakt med den, dog mente den at den ikke var formateret. Vha. programmet Stellar Phoenix NTFS fik jeg reddet ALT ud fra disken, endda relativt hurtigt... nice program...
Jeg havde en 120 GB HD fra en AMD DX40MHz maskine... En dag virkede den ikke og sagde klink-klok.
Hvad gør man så? - Tyrer den rundt i haven og ind i et træ. Sætter derefter strøm til skidtet, og så den virker igen ;-).
Hvad gør man så? - Tyrer den rundt i haven og ind i et træ. Sætter derefter strøm til skidtet, og så den virker igen ;-).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund