mboost-dp1

Reguleret på computer efter 2 dage?


Gå til bund
Gravatar #1 - Wraith
16. sep. 2012 09:03
Goddag newz'ere!
Jeg ved at man har 14 dages fuld returret når man handler på nettet, men hvad er reglerne når man handler i butik? Har købt en computer i fona og der er forsikring på den, men vil gerne undgå reperation af den da jeg så ikke ved hvornår jeg får den igen.. Købte den i går lørdag og opdagede om aftenen at nettet foran den ene højtaler var defekt fra start af.. Så jeg skal bruge argumenter for at få den byttet til en ny...
Mvh.
Wraith
Gravatar #2 - IT-ekspert Kejser
16. sep. 2012 09:35
Du har ikke returret på vare købt i en fysisk butik medmindre at butikken reklamere med det.

Ang. din frygt for reperationstiden så kan du høre om Fona vil tage den retur som en DOA (Dead on Arrival).

Ned i butikken og hør hvad de kan gøre - butikker bider som regel ikke hvis man spørger dem pænt.
Gravatar #3 - Wraith
16. sep. 2012 09:40
#2
Planen var også at spørge pænt.. frygter bare de der 3 ugers ventetid, så ville lige høre om man kunne få skyts, HVIS situationen krævede det :)
Gravatar #4 - fjols
16. sep. 2012 09:51
Hvis du har fuld forsikring kan du vel bare brække den midt over i butikken hvis de ikke vil bytte den ;)
Gravatar #5 - Wraith
16. sep. 2012 10:26
fjols (4) skrev:
Hvis du har fuld forsikring kan du vel bare brække den midt over i butikken hvis de ikke vil bytte den ;)


Det var faktisk mit eneste modtræk, jeg kunne komme på:)
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. sep. 2012 11:08
Jamen undskyld - det går ind under en reklamation - en fejl du har købt den med - det er imho en ombytningsvare :)
Gravatar #7 - arntc
16. sep. 2012 11:24
Butikken har ifølge købeloven ret til at forsøge at udbedre varen, uanset om den kun lige er pakket op. Men der er dog en del butikker som gerne tager varen retur.
Gravatar #8 - trylleklovn
16. sep. 2012 11:48
Vær lige opmærksom på såfremt du får den byttet - de forsikringer fona har gælder normalt kun per maskine, så når maskinen f.eks. er totaltskadet så fortsætter forsikringen ikke på en ny maskine.

Ved ikke om det vil have en betydning hvis du får den skiftet, uden at forsikringen er indblandet - men vær opmærksom på det, det er surt at stå om et par år med en maskine, der så viser sig ikke at være dækket fordi serienummeret ikke lige passer.
Gravatar #9 - Makey
17. sep. 2012 10:28
Hey, hov, håber ikke du har gjort noget slemt endnu!
Hvis varen er defekt fra start skal du slet ikke bekymre dig om returret og forsikring:
Varen er defekt = Reklamation -> Ny PC/Reparation (eller hvad du nu vil forhandle dig frem til, rabat etc.)

Mht. den tilkøbte forsikring så burde den gælde for det produkt du så får udleveret i stedet (men som trylleklovn siger, husk at sikre dig at papirerne bliver opdateret!).

Husk dog på at de kan kræve bevis for at defekten er sket før levering og ikke forårsaget af dig, hvis du ikke kan give dette, så kan de sagtens vælge ikke at ville ombytte/reparere dit produkt.
Desværre betyder ovenstående at fysiske skader som bliver opdaget efter at du har forladt butikken og emballagen er brudt at du står meget svagt som forbruger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login