mboost-dp1

Roastbeef

Gå til bund
Gravatar #1 - Abesovs
8. nov. 2008 17:06
Hey, vi har en roastbeef på 880 gram, men vi er i tvivl om hvor meget den skal have i ovnen..
1000 gram skal have 18 minutter, hvor meget skal 880 gram have? ¨

Hilsen Abesovs og hans bekymrede mor
Gravatar #2 - MiniatureZeus
8. nov. 2008 17:11
Indtil den er færdig... Men stik et termometer ind og hold øje med det. Hvis jeg ikke husker helt forkert så skal den op på de 61 grader, så er den lige godt perfekt. Hvis du vil have den rød, så tag den ud når den er 55 og hvis den skal ødelægges så skal den være 70...
Gravatar #3 - johanmw
8. nov. 2008 17:24
Altså hvis du skal lave en roastbeef, skal du jo brune den først på alle siderne inden du smider den i ovnen, eller laver den færdig i stegegryde.
Det er på den måde du får den stegte kant og røde midte, som roastbeef er så kendt på.
Gravatar #4 - Abesovs
8. nov. 2008 17:27
#3: johanmw

Det ved jeg skam godt, men det var bare hvor længe den skulle have, i ovnen altså :)
Gravatar #5 - johanmw
8. nov. 2008 17:38
#4 aha. Ja man ved jo aldrig. Men jeg tror nummer to har ret med graderne. Ellers ville jeg give den 14-15 minutter. måske 13.
Gravatar #6 - I.F.F.
8. nov. 2008 18:21
bliver helt klart bedst hvis du steger den i smoer i en stegegryde.

mellem 5 og 10 minutter paa hver side alt efter hvor roed du vil ha den. (den har 4 sider)
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
8. nov. 2008 18:27
Ja brug #2's metode.
Man kan ikke være sikker på resultatet hvis man kun steger den efter tid.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login