mboost-dp1
Rootkit remover?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej jeg tror jeg har fået et rootkit på min computer (da jeg efter at have installeret noget bootleg software fik besked om en windows update, på trods af at jeg ikke var på nettet)... Så mit spørgsmål er om der er nogle der kender nogle gratis tools til at skanne ens computer for rootkits?
Lige med det samme jeg fik windows update beskeden skyndte jeg mig at gå tilbage til et tidligere restore point (så "updaten" ikke installerede) men for at være på den sikre side vil jeg gerne have skannet min maskine...
Lige med det samme jeg fik windows update beskeden skyndte jeg mig at gå tilbage til et tidligere restore point (så "updaten" ikke installerede) men for at være på den sikre side vil jeg gerne have skannet min maskine...
Så vælger du bare en fra listen:
http://www.techsupportalert.com/content/root-kit-s...
- Google, det er skide smart ;-)
Så vælger du bare en fra listen:
http://www.techsupportalert.com/content/root-kit-s...
- Google, det er skide smart ;-)
#8 - jeg var bare slet ikke på nettet .. overhovedet netkablet var ikke sat i maskinen hehe... Men tak for infoen
Jonasee (7) skrev:#5
nej, det er ikke nok, du skal overskrive hele disken, et par gang for du kan være sikker på det er væk.
Yes smartass, men hvordan har du selv tænkt dig at finde et rootkit som går ind og overtager selve kernen i systemet, som alle programmer (incl. Antivirus) afhænger af?
Wikipedia skrev:Kernel rootkits can be especially difficult to detect and remove because they operate at the same level as the operating system itself, and are thus able to intercept or subvert any operation made by the operating system. Any software, such antivirus software, running on the comprised system is equally easily subverted. In a situation such as this, the whole system can no longer be trusted while it is running.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.