mboost-dp1
Sitevurdering
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Halløjsa
Jeg har valgt at gå i luften med et mindre projekt og kunne godt tænke mig en sitevurdering
www.karga.dk
Hvad synes i? Der mangler desværre en del indhold, jeg havde håbet flere folk ville støtte op omkring projektet inden det gik i luften
Jeg har valgt at gå i luften med et mindre projekt og kunne godt tænke mig en sitevurdering
www.karga.dk
Hvad synes i? Der mangler desværre en del indhold, jeg havde håbet flere folk ville støtte op omkring projektet inden det gik i luften
Du bør lave et javascript så de mail ikke står i klare tekst eller beder en mail form.
Prøv dig frem med nogle lidt mere mørk/brun/grå farver til bagrunden, lidt i still med http://www.flugger.dk/Inspiration/Leg-c-med-c-farv...
Prøv dig frem med nogle lidt mere mørk/brun/grå farver til bagrunden, lidt i still med http://www.flugger.dk/Inspiration/Leg-c-med-c-farv...
Ja det skal jeg nok ha lavet.. er det her stadig brugbart:
<a href="#" onclick="this.href = 'ka' + 'rga' + '@k' + 'ar' + 'ga'">email</a>
Eller skal jeg ud i noget mere indviklet?
Mht. baggrundsfarven, mener du på hele siden eller bare bag containeren? For mig er det ikke vigtigt designet er revolutionerende, så længe det er let at se på
<a href="#" onclick="this.href = 'ka' + 'rga' + '@k' + 'ar' + 'ga'">email</a>
Eller skal jeg ud i noget mere indviklet?
Mht. baggrundsfarven, mener du på hele siden eller bare bag containeren? For mig er det ikke vigtigt designet er revolutionerende, så længe det er let at se på
Jeg bruger en der se sådan her ud
Omkring farven tænker jeg bag containeren.
<a onmouseover="window.status='Contact Jonas';return true" title="Contact Jonas" onmouseout="window.status='';return true" onclick="parent.location='mailto:[email protected]'">Min mail</a>
Omkring farven tænker jeg bag containeren.
Hvad er meningen med siden? Hvem er målgruppen?
Ikke nogle ting der umiddelbart gives udtryk for på siden. Hvorfor skulle jeg besøge din side, eller rettere, hvem kan ikke undvære din side?
Ikke nogle ting der umiddelbart gives udtryk for på siden. Hvorfor skulle jeg besøge din side, eller rettere, hvem kan ikke undvære din side?
Jeg synes du skal lave dine links sådan, at det kun er selve teksten der er et link, og ikke hele linjen. Bryder mig ikke så meget om sider, hvor der er et link, ligemeget hvor jeg trykker.
#9 ja må indrømme jeg heller ikke kan huske hvorfor jeg har lavet den så bred at det er til 1280 og opefter.. specielt når jeg gerne vil ramme et bredt publikum.. det skal ihvertfald ændres tilbage til 980 pixels bredde, så 1024 kan være med
#10 tjaah du har da ikke læst særligt meget på siden, siden du spørger om det..
http://karga.dk/default.asp?pid=2
#11 links er så brede for brugervenlighedens skyld.. kan ikke se hvorfor du bliver irriteret over at linket fylder den plads der er?
#11 links er så brede for brugervenlighedens skyld.. kan ikke se hvorfor du bliver irriteret over at linket fylder den plads der er?
Det jeg bryder mig mindst om ved siden er layoutet, især sidens bredde er forstyrrende fordi der er så meget tomhed imellem indholdet. Siden bærer også præg af at det er et design du selv har siddet og lavet, hvorfor ikke bruge et CMS-system eller WordPress?
#12 Ved ikke om det bare er mig der er underlig, men jeg har det med at markere ting jeg læser. Det er umuligt på din side :P Men det er også hvis man har fokus på et link eller andet, så plejer jeg at fjerne det ved at trykke et andet sted på siden. Det er et problem, da jeg så i mange tilfælde vil komme til at ramme et link. Og så bryder jeg mig generelt heller ikke så meget om, at man kan trykke på baggrunden. Jeg vil helst have det sådan, at man trykker på det man ser, og ikke på hele området. Det minder mig lidt om sider, hvor man ikke kan undgå at trykke på en reklame, fordi hele siden er fyldt med links.
Det er bare min oplevelse. Du må selv vælge om du vil bruge det til noget eller lade være :)
Det er bare min oplevelse. Du må selv vælge om du vil bruge det til noget eller lade være :)
Selvfølgelig, det er bare lettere at finde et lækkert layout ved at bruge et af de systemer, ift. at lave det selv fra bunden.14 skrev:#13
Design har vel intet at gøre med hvilket system der bruges til at vedligeholde indholdet på siden?
Jeg mener - man kan sagtens lave designet på siden som et WordPress / Joomla / Mambo theme?
Jeg gør en ære ud af altid at lave min egen kode, så det er lidt udelukket at bruge et cms jeg ikke selv har udviklet.. halvdelen eller mere af mine hyggeprojekter vil altid være ren dygtiggørelse i programmering
Jeg er virkelig elendig til at lave designs.. så jeg har taget inspiration fra et gratis template, lavet lidt om i det og af en eller anden mystisk årsag, lavet den alt for bred (dont ask me why, men det skal nok blive ændret)..
Jeg gør en ære ud af altid at lave min egen kode, så det er lidt udelukket at bruge et cms jeg ikke selv har udviklet.. halvdelen eller mere af mine hyggeprojekter vil altid være ren dygtiggørelse i programmering
Jeg er virkelig elendig til at lave designs.. så jeg har taget inspiration fra et gratis template, lavet lidt om i det og af en eller anden mystisk årsag, lavet den alt for bred (dont ask me why, men det skal nok blive ændret)..
12 skrev:
Min pointe var sådanset at det skulle gøres mere åbenlyst hvilke fordele jeg/målgruppen skulle have ved at besøge siden.. Hvis det skal tage mig mere end 5 minutter at finde ud af så har jeg nok hellere lyst til at finde en anden side.
Det han mener er, at der ikke er nogen grund til at starte med at laese siden.
Hvis du kom ind paa newz.dk og det eneste du saa var en liste over forummet, hvor mange tror du saa ville laese herinde?
Newz.dk er rimeligt markedsfoert med deres "navn" og deres forside.
Det er nyheder, det ser alle i samme sekund de kommer herind.
Jeg aner ikke hvad din side byder paa, eller hvorfor jeg skulle laese den. :)
Det han mener er, at der ikke er nogen grund til at starte med at laese siden.
Hvis du kom ind paa newz.dk og det eneste du saa var en liste over forummet, hvor mange tror du saa ville laese herinde?
Newz.dk er rimeligt markedsfoert med deres "navn" og deres forside.
Det er nyheder, det ser alle i samme sekund de kommer herind.
Jeg aner ikke hvad din side byder paa, eller hvorfor jeg skulle laese den. :)
Jeg kan godt se problematikken, men jeg kan ikke helt se nogen umiddelbar løsning..
Domænet karga.dk er bare min legeplads.. hvis/når der kommer ryk i siden får den sit eget domæne med et ordentligt navn
Ellers kan jeg ikke se anden løsning end en kort tekst på forsiden.. forsiden indeholder jo det samme som newz.dk - et udsnit af det seneste/mest populære/etc indhold
Domænet karga.dk er bare min legeplads.. hvis/når der kommer ryk i siden får den sit eget domæne med et ordentligt navn
Ellers kan jeg ikke se anden løsning end en kort tekst på forsiden.. forsiden indeholder jo det samme som newz.dk - et udsnit af det seneste/mest populære/etc indhold
Loesningen er, at du faar mere fokus paa hvad dit site skal handle om.
Men af smaating vil jeg anbefale dig at highlighte links naar du laver mouseover paa hele div'en... Evt. ved at skifte baggrundsfarven ved mouseover.. :)
Normalt laver man ikke links af hele divs medmindre de er i en mindre container, saa du ikke faar 50chars blank link :)
Loesningen er, at du faar mere fokus paa hvad dit site skal handle om.
Men af smaating vil jeg anbefale dig at highlighte links naar du laver mouseover paa hele div'en... Evt. ved at skifte baggrundsfarven ved mouseover.. :)
Normalt laver man ikke links af hele divs medmindre de er i en mindre container, saa du ikke faar 50chars blank link :)
Ja okay, jeg kan egentlig godt se hvad du mener med at de links kan være irriterende.. tror også jeg skal have forkortet dem ned, så de ikke er så store.. det ser heller ikke pænt ud hvis nu en artikel har så langt et navn som der er plads til..
Må lige få kigget på det målgruppe problem.. kan også godt være jeg bør ændre målgruppen lidt, så den ikke er så stor
Må lige få kigget på det målgruppe problem.. kan også godt være jeg bør ændre målgruppen lidt, så den ikke er så stor
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.