mboost-dp1

Skift/flytning af bootmgr

Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. jul. 2012 08:27
Halløj Newz!...

Jeg syndes ikke at det er fear at Windows har valgt at pule mig hårdt bagi som vist på billedet i bunden - ellers var det måske bare en fjel-40 ..

Anyhow! Så er det bare lige jeg vil vide, om jeg kan flytte filerne fra den der "system reserved" over på mit C-drev (dvs fra Disk 0 til Disk 1)

- vil det fucke det hele endnu mere op?
- vil det kunne repareres vha bootmgr?
- skal jeg bare lade være?

http://peecee.dk/uploads/062012/lort1.png

Tl;dr
Kan jeg pille min ene harddisk ud (den der faktisk ikke er i brug) uden at der sker noget?
Gravatar #2 - Thalion
9. jul. 2012 09:09
Hmm, aner jeg ikke. Men du kunne prøve at pille den anden harddisk ud og se hvad der sker? Der burde ikke være fare for at noget helt vildt sker.
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jul. 2012 13:47

Tja, jeg har nu ikke lyst til bare at gøre det, da jeg aller helst vil undgå en reinstallering :)
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jul. 2012 17:07
Linket skrev:
The 100 MB system partition is used primarily as BitLocker partition for BitLocker encryption.

Så kan jeg nok ikke fjerne den uden at lave en reinstallation >_<
Gravatar #6 - on_dope
10. jul. 2012 17:25
Af en eller anden grund skal WIndows som det eneste OS have noget på den "første" harddisk i rækken, udover boot manageren som ligger "usynligt" i forhold til OS.

Jeg tror den eneste løsning udenom er at sørge for bios sætter Disk1 (sdb, hd(1) i linux) som første harddisk, så den bliver til Disk0 (sda, hd(0)) og så installere Windows påny.

Nu er det mange år siden jeg har brugt Windows, men det kan være det kan fixes med en /fixmbr fra Windows installationsterminalen som man kunne i XP?

Helt helt alternativt kan det være man kan kopiere bootmgr over på din disk1 manuelt og hvad der måtte følge med og så installere f.eks. grub og chainloade din Disk1r0 (sdb1, hd(1,0)) derfra.
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jul. 2012 18:18

Måske kan fixmgr/bootmgr ordne det ... Hvis Win7 kan vel at mærke ...

Ellers er alternativet jo grub ... Prøver det lige når jeg får tid :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login