mboost-dp1

Skoler og .odt

Gå til bund
Gravatar #1 - Esquire
27. nov. 2008 11:50
Jeg mener på et tidspunkt at have hørt et eller andet om skoler skal være i stand til at modtage dokumenter og andet i det format.
Er det mig der husker helt galt eller er det noget om snakken? og i givet fald hvor står det henne?
Har været inde på undervisningsministeriets hjemmeside og har ikke kunne finde noget om det overhovedet. Hverken om det skal være .doc/.docx eller /.odt etc.

--
Esquire
Gravatar #2 - KaW
27. nov. 2008 12:07
Aflever dog bare i PDF eller RTF som enhver åben og fri editor kan skrive til. Hvorfor kræve på jeres ret til at aflevere i ODF overfor en lærer eller institution med et link til UM?

Personligt gider jeg ikke spilde min tid på at gå med løftede pegefingre hos dem jeg afleverer hos, jeg giver dem bare en pdf, og hvis de skal rette i det, en doc. Så kan jeg holde mine personlige kopier af mit arbejde i de formater jeg ønsker dem i.
Gravatar #3 - Esquire
27. nov. 2008 12:13
Easy now boy. Det gør jeg normalt også men var fordi jeg glemte det ved den sidste opgave og læren blev pænt sur på mig, derfor jeg gerne ville kunne give et slag tilbage.
Havde personen ikke været sur havde jeg selvfølgelig bare sagt hov jeg aflevere lige i et andet format der kan læses. Det er bare blevet en principsag lige nu ^^ derfor.
Gravatar #4 - RHO
27. nov. 2008 13:23
@#1
Er det ikke bedre at være den store og sige til læreren, Se nu her, hvis du downloader det her, og lige ligger det ind, Wupti så kan du læse det som alle andre bruger...

Sådan fik vi vores lærer til at bruge .docx, men nu er .odt nok lidt anderledes, ved sgu ikke lige om Word 03 kan åbne det, måske sådan noget kan bruges:

http://odf-converter.sourceforge.net/index.html

Du taber bare argumentationen lige meget hvad, for han skal nok have dig til eksamen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login