mboost-dp1

Slap skærm på bærbar Dell

Gå til bund
Gravatar #1 - oleF
11. nov. 2009 18:21
Er der nogen derude som har erfaringer med at stramme en skærm op på en bærbar?

Min Dell Inspiron 6400 har nogle år på bagen og er blevet lidt løs i skærmen, derfor vil jeg gerne stramme den lidt op. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

Hvilke dele skal udskiftes for at stramme den op? Er det bare skruer eller gummi mufler eller...?

Glæder mig til at høre fra jer!

Ole
Gravatar #2 - Woller
11. nov. 2009 18:42
Har selv en dell med en løs skærm, og spurgte teknikeren jeg havde ude da mit bundkort gik i stykker på den.
Han forklarede at man skal fjerne skruerne, der sidder under gummi dutterne langs kanten af skærmen.
Efter det kan du fjerne rammen rundt om skærmen, og du burde nu se nogle skruer ved hængslerne som så skal strammes op og det burde hjælpe en del på problemet
Gravatar #3 - jeldtoft
11. nov. 2009 18:44
På min gamle HP computer var hængslerne ganske enkelt blevet metaltrætte. Skærmen var utrolig slap, det endte selvfølgelig med, at en af hængslerne gav efter.
Gravatar #4 - Woller
11. nov. 2009 18:47
Men dell har et generelt problem med at deres skærme bliver løse, så ovenstående er altid et forsøg værd :) har hjupet på et par stykker jeg har gjort det på :)
Gravatar #5 - Nerq
11. nov. 2009 19:01
Hvis den er slaå, så skal den bare ud og pumpe noget jern!

(sorry for OT, men den var stadig bedre end den med bærbaren der frøs og skulle have et tæppe!)
Gravatar #6 - Kisbye
11. nov. 2009 19:11
Jeg går ud fra at det er skærm hængslerne du mener?

1. Fjern ac adapter og batteri.
2. åben skærmen helt således at den er vandret.
3. klik hingecoveret op ved indsætte en flad skrutrækker i hulet i højre side og skubbe det op (hinge coveret er det plastik stykke der sidder mellem skærm og tastatur)
4. stram skruerne.

hjælper det?

Den med LCD bezel'et har jeg godt nok ikke hørt før. du skal ihvertfald være forsigtig når du fjerner det. skruerne sidder som fåret siger under de 6 rubber bumpers.
Gravatar #7 - Clauzii
11. nov. 2009 19:49
OBS: Følgende udføres på eget ansvar!

Må jeg forslå at du først smører skærmen ind i en most avokado, rørt op med lidt cremefraice 38. Herpå sætter du ca 40 agurke-skiver i 10 min. Dette fremhæver og feder den grønne farve op, og gør specielt græs og blade saftige at se på.

Derpå hælder du ca. 1 dl. mærskblå skibsmaling. Den smøres ud ved at flytte rundt på agurke-skiverene med en spisepind i ca. 5 min. Derefter tørres med en 2kW hårtørre på fuld varme i 1 time. Malingen må IKKE flyve af...
Den blå farve er helt sikkert blevet mere gennemtrængende og stabil i sin farve-gengivelse.

Til sidst, men ikke mindst, kastes indholdet af 10 ds. flåede tomater (IKKE de billige, der er for meget vand i(!), og maskinen kunne brænde sammen!!) ud over skærmen i et hug. Økologiske til 8-10,- pr dåse vil være et excellent valg, til at opnå en blivende rød farve med organiske farver og stor mætningsgrad.
Gravatar #8 - paradise_lost
11. nov. 2009 20:20
Prøv og sæt en lækker babe på dit desktop, måske den ik er så slap så!
Gravatar #9 - reefermadness  
11. nov. 2009 20:42
Gør som kisbye foreslår.. Det er "The dell way"

Wollers foreslag kan også bruges.. Afhænger af hvor skærmen er løs jo.. oftest er det i basen af computeren og ikke i selve skærmen

#7 - Why reply ?
Gravatar #10 - Clauzii
11. nov. 2009 21:26
I mangler da humor så, men ok, og undskyld..
Gravatar #11 - XorpiZ
12. nov. 2009 10:23

Tror ikke det er mangel på humor, der er problemet.. det var bare ikke sjovt.. :)
Gravatar #12 - oleF
16. nov. 2009 14:37
Tak for svarene, det lyder til at man godt kan gøre det selv så, tror dog lige jeg venter til eksamen er overstået, tør ikke risikere at fucke computeren op inden!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login