mboost-dp1
SMTP når man er ude af huset
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Med mindre lille viden om email protokoller ved jeg egentlig godt, der ikke er noget svar på det her spørgsmål, men det kunne jo være jeg var heldig
Jeg sidder ofte på andre netværk end mit eget, hvor jeg har cybercity, og en gang imellem sker det at jeg skal sende en email afsted, men hvis jeg ikke sidder på et cybercity netværk, så virker smtp.cybercity.dk jo desværre ikke
Spørgsmålet er så om der et eller andet sted findes en smtp server jeg kan bruge, der ikke gør at mine emails bliver set som spam, fordi det er en åben smtp?
Eller skal jeg virkelig finde ud af hvilket netværk det er og så ændre smtp adressen til det netværk, hver gang? Min webudbyder siger at de ikke har nogen, de har kun en pop3 server jeg kan bruge..
Jeg sidder ofte på andre netværk end mit eget, hvor jeg har cybercity, og en gang imellem sker det at jeg skal sende en email afsted, men hvis jeg ikke sidder på et cybercity netværk, så virker smtp.cybercity.dk jo desværre ikke
Spørgsmålet er så om der et eller andet sted findes en smtp server jeg kan bruge, der ikke gør at mine emails bliver set som spam, fordi det er en åben smtp?
Eller skal jeg virkelig finde ud af hvilket netværk det er og så ændre smtp adressen til det netværk, hver gang? Min webudbyder siger at de ikke har nogen, de har kun en pop3 server jeg kan bruge..
Ja men problemet er, at det er en firmaemail, så det ser ikke såå professionelt ud at sende fra [email protected]
Jeg har også en webmail koblet på, men det er lidt lettere lige at trykke reply i outlook, så man har hele korespondancen stående altid
Jeg har også en webmail koblet på, men det er lidt lettere lige at trykke reply i outlook, så man har hele korespondancen stående altid
Det du skal gøre er at lave en gmail konto for at få adgang til at brug gmails smtp server, ikke deres mail.
#4 okay, det lyder som noget af det rigtige.. er der en guide eller er det lige til højreskøjten?
#5 kan det også lade sig gøre, hvis der skal sendes til mig? Altså hvis der sendes til [email protected], så kan det vel ikke lande i gmail..
#5 kan det også lade sig gøre, hvis der skal sendes til mig? Altså hvis der sendes til [email protected], så kan det vel ikke lande i gmail..
smtp.gmail.com
brugernavn er dine gmail konto: [email protected]
password er samme som til konto'en
der skal brugs ssl på port 465 eller 587.
smtp.gmail.com
brugernavn er dine gmail konto: [email protected]
password er samme som til konto'en
der skal brugs ssl på port 465 eller 587.
#8 og #9 jeg er måske bare skeptisk, men vil der ikke være spor af at jeg bruger gmail? Vil replymail være min egen, vil afsender email være det?
Og vil der blive gemt noget hos gmail? Det er jeg nemlig heller ikke så pjattet med.. ikke fordi jeg er nervøs for google giver mine emails bort, men fordi jeg formentlig aldrig kommer til at bruge gmail til andet end deres smtp så
Men hvis vi lige kort ser bort fra google, er det så utopi det jeg spørger om? Med mindre jeg sætter en smtp server op selv..
Og vil der blive gemt noget hos gmail? Det er jeg nemlig heller ikke så pjattet med.. ikke fordi jeg er nervøs for google giver mine emails bort, men fordi jeg formentlig aldrig kommer til at bruge gmail til andet end deres smtp så
Men hvis vi lige kort ser bort fra google, er det så utopi det jeg spørger om? Med mindre jeg sætter en smtp server op selv..
Ja ironisk nok skulle jeg lige til at skrive en email til key account manageren hos curanet, for at høre om de havde fået en smtp server, men havde lykkeligt glemt min problemstilling, så jeg fik en fin administratorbesked tilbage med det samme med relay access denied :)
Må vendte til jeg kommer hjem igen, så kan jeg lige høre dem ad..
Må vendte til jeg kommer hjem igen, så kan jeg lige høre dem ad..
#11 > Der vil være spor af, at den er sendt fra Googles SMTP-server, men replymail og afsendermail vil stadig være det, du har sat den til at være. Jeg har f.eks. min [email protected] til at køre over min Gmail. Jeg kan prøve at sende dig en mail fra den, så kan du se, hvordan det ser ud?
Tak for det Emil
Det var lidt det jeg regnede med, at der stod noget med "på vegne af".. det kan godt være jeg er pernitten med sådan noget, men tror ikke kunderne finder det troværdigt eller måske endda tror det er spam, hvis der står noget lignende det der stod i din email
[email protected] på vegne af navn [email-adresse]
Det var lidt det jeg regnede med, at der stod noget med "på vegne af".. det kan godt være jeg er pernitten med sådan noget, men tror ikke kunderne finder det troværdigt eller måske endda tror det er spam, hvis der står noget lignende det der stod i din email
[email protected] på vegne af navn [email-adresse]
Forstår ikke hvorfor udbyderne ikke bare bruger SMTP authentication, så behøvede de ikke udelukke deres kunder, når de koblede sig på fra et fremmedt netværk... Ak ja.
Tror nok du ender med, at lave en lille SMTP server, så i er ude over det problem. For ovennævnte løsning, er ingen ny teknologi... ;(
Tror nok du ender med, at lave en lille SMTP server, så i er ude over det problem. For ovennævnte løsning, er ingen ny teknologi... ;(
Ringede til Curanet og forhørte mig og de har simpelthen fået en smtp-server nu :) og den virker, skønt!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.