mboost-dp1

SMTP når man er ude af huset

Gå til bund
Gravatar #1 - karga
19. aug. 2008 08:15
Med mindre lille viden om email protokoller ved jeg egentlig godt, der ikke er noget svar på det her spørgsmål, men det kunne jo være jeg var heldig

Jeg sidder ofte på andre netværk end mit eget, hvor jeg har cybercity, og en gang imellem sker det at jeg skal sende en email afsted, men hvis jeg ikke sidder på et cybercity netværk, så virker smtp.cybercity.dk jo desværre ikke

Spørgsmålet er så om der et eller andet sted findes en smtp server jeg kan bruge, der ikke gør at mine emails bliver set som spam, fordi det er en åben smtp?

Eller skal jeg virkelig finde ud af hvilket netværk det er og så ændre smtp adressen til det netværk, hver gang? Min webudbyder siger at de ikke har nogen, de har kun en pop3 server jeg kan bruge..
Gravatar #2 - Jonasee
19. aug. 2008 08:16
du kan lave en gmail konto og brug gmails smtp server
Gravatar #3 - karga
19. aug. 2008 08:19
Ja men problemet er, at det er en firmaemail, så det ser ikke såå professionelt ud at sende fra [email protected]

Jeg har også en webmail koblet på, men det er lidt lettere lige at trykke reply i outlook, så man har hele korespondancen stående altid
Gravatar #4 - Jonasee
19. aug. 2008 08:21
Det du skal gøre er at lave en gmail konto for at få adgang til at brug gmails smtp server, ikke deres mail.
Gravatar #5 - Emil
19. aug. 2008 08:22
#3 > Du kan desuden sætte Gmail op til at benytte hvilken som helst anden e-mail, du har.
Gravatar #6 - karga
19. aug. 2008 08:25
#4 okay, det lyder som noget af det rigtige.. er der en guide eller er det lige til højreskøjten?

#5 kan det også lade sig gøre, hvis der skal sendes til mig? Altså hvis der sendes til [email protected], så kan det vel ikke lande i gmail..
Gravatar #7 - fidomuh
19. aug. 2008 08:26

Du skal ikke bruge gmail til noget, du skal bare have fat i deres smtp-server - nothing else.

Alternativt saa har firmaet vel sin egen mailserver og sin egen smtp server? HVorfor ikke bare bruge den? :)
Gravatar #8 - Jonasee
19. aug. 2008 08:28

smtp.gmail.com

brugernavn er dine gmail konto: [email protected]
password er samme som til konto'en

der skal brugs ssl på port 465 eller 587.
Gravatar #9 - Emil
#6 > Snildt

Settings - Accounts

Der skal du bare tilføje din firmamail i både "Send mail as" og i "Get mail from other accounts". Så styrer du hele showet med Gmail :D
Gravatar #10 - karga
#7 jamen hvis der kræver at man opretter en konto, går jeg ud fra at man skal gøre noget lidt mere, end bare at oprette sig? :)

Det er mit eget firma og det er ikke så stort endnu, at vi har overvejet at få vores egen smtp server endnu hehe :)
Gravatar #11 - karga
19. aug. 2008 08:33
#8 og #9 jeg er måske bare skeptisk, men vil der ikke være spor af at jeg bruger gmail? Vil replymail være min egen, vil afsender email være det?

Og vil der blive gemt noget hos gmail? Det er jeg nemlig heller ikke så pjattet med.. ikke fordi jeg er nervøs for google giver mine emails bort, men fordi jeg formentlig aldrig kommer til at bruge gmail til andet end deres smtp så

Men hvis vi lige kort ser bort fra google, er det så utopi det jeg spørger om? Med mindre jeg sætter en smtp server op selv..
Gravatar #12 - fidomuh
19. aug. 2008 08:33

Hvor har i firma-mail saa?
De kan vel tilbyde SMTP?
- Og ellers vil jeg klart anbefale dig at skifte mail-udbyder ! :)
Gravatar #13 - fidomuh
19. aug. 2008 08:34

Nej, det er ikke utopi. Der er masser der udbyder mail og smtp!
Gravatar #14 - karga
19. aug. 2008 08:35
#12 jeg har det via mit webhotel.. det er godt nok mangt og mange år siden jeg fik at vide af dem, at de kun tilbød pop3-server

Det er curanet/wannafind der er min webudbyder
Gravatar #15 - fidomuh
19. aug. 2008 08:39

o.O

Hvis de ikke tilbyder SMTP med noget SSL af en art, saa skift udbyder tbh.
Hvis det endelig slaar helt fejl, saa smid mig en besked i inbox'en, saa finder jeg lige nogle loesninger frem :)
Gravatar #16 - karga
19. aug. 2008 08:43
Ja ironisk nok skulle jeg lige til at skrive en email til key account manageren hos curanet, for at høre om de havde fået en smtp server, men havde lykkeligt glemt min problemstilling, så jeg fik en fin administratorbesked tilbage med det samme med relay access denied :)

Må vendte til jeg kommer hjem igen, så kan jeg lige høre dem ad..
Gravatar #17 - Emil
19. aug. 2008 08:46
#11 > Der vil være spor af, at den er sendt fra Googles SMTP-server, men replymail og afsendermail vil stadig være det, du har sat den til at være. Jeg har f.eks. min [email protected] til at køre over min Gmail. Jeg kan prøve at sende dig en mail fra den, så kan du se, hvordan det ser ud?
Gravatar #18 - karga
19. aug. 2008 08:49
#17 det må du gerne, hvis du gider :) info a defiga.dk
Gravatar #19 - karga
19. aug. 2008 09:07
Tak for det Emil

Det var lidt det jeg regnede med, at der stod noget med "på vegne af".. det kan godt være jeg er pernitten med sådan noget, men tror ikke kunderne finder det troværdigt eller måske endda tror det er spam, hvis der står noget lignende det der stod i din email

[email protected] på vegne af navn [email-adresse]
Gravatar #20 - thorjak
19. aug. 2008 09:49
Danm, godt du har fundet ud af det der sidste. Så kan jeg da se jeg ikke skal gøre sådan igen ;)

Men ellers smæk google apps op på dit domæne.
Jeg har smidt det på mit, så @hackthedot.dk bliver styret lige som gmail.com.
Gravatar #21 - sKIDROw
19. aug. 2008 10:41
Forstår ikke hvorfor udbyderne ikke bare bruger SMTP authentication, så behøvede de ikke udelukke deres kunder, når de koblede sig på fra et fremmedt netværk... Ak ja.

Tror nok du ender med, at lave en lille SMTP server, så i er ude over det problem. For ovennævnte løsning, er ingen ny teknologi... ;(
Gravatar #22 - karga
19. aug. 2008 11:22
Ringede til Curanet og forhørte mig og de har simpelthen fået en smtp-server nu :) og den virker, skønt!
Gravatar #23 - fidomuh
19. aug. 2008 11:45

Perfekt :)

Det ville ogsaa vaere meget besynderligt alt andet lige ;)
Gravatar #24 - karga
19. aug. 2008 11:49
#23 ja når du sådan lige nævner det.. det ville også være dybt, dybt underligt, hvis de har en webmail, men ingen smtp server.. det kan ikke rigtigt lade sig gøre jo :)

Men tak for hjælpen allesammen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login