mboost-dp1
Søges: En god løgn
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Det er meget simpelt, hvis man nu skal noget med sin kæreste i aften, men hellere vil drikke sig fuld med sin bror, hvilken undskyldning skal man så bruge?
+++info: Man har allerede brugt hele weekenden med kæresten, så der er som sådan ikke noget galt i at lave noget andet, det er bare for den gode stemnings skyld man gerne vil have en begrundelse.+++info
Nogle idéer?
+++info: Man har allerede brugt hele weekenden med kæresten, så der er som sådan ikke noget galt i at lave noget andet, det er bare for den gode stemnings skyld man gerne vil have en begrundelse.+++info
Nogle idéer?
Sig det som det er -- sig at du ikke gider være sammen med hende (i aften), og at du kun er sammen med hende fordi hun er villig og ikke alt for grim :-)
Kommer an på hvor tit du ser din bror.
"Jamen han er så sjældent i byen, så vil gerne bruge en aften sammen med ham."
Du har naturligvis et behov for at pleje dine forhold og familære relationer, og det ville jo være synd hvis man bror og bror imellem mistede kontakten.. ikk'? ;)
"Jamen han er så sjældent i byen, så vil gerne bruge en aften sammen med ham."
Du har naturligvis et behov for at pleje dine forhold og familære relationer, og det ville jo være synd hvis man bror og bror imellem mistede kontakten.. ikk'? ;)
Du er på newz.dk -> du er nørd -> du har ingen kæreste. Du har derfor heller ikke brug for en undskyldning for ikke at gå ud med den ikke-eksisterende kæreste. Gå ud og drik dig i hegnet sammen med din bror (medmindre han også er et produkt af din fantasi) og lad være med at spilde vores tid!
Alternativt, hvis du kun har forvildet dig herind ved et uheld og rent faktisk har en kæreste, kan du sige noget om at din bror har fået konstateret AIDS/kræft/whatever og at I derfor vil tage afsked med en solid druktur. Den kan så bruges igen når lægerne finder ud af at han alligevel ikke er syg, og I derfor har noget at fejre.
Alternativt, hvis du kun har forvildet dig herind ved et uheld og rent faktisk har en kæreste, kan du sige noget om at din bror har fået konstateret AIDS/kræft/whatever og at I derfor vil tage afsked med en solid druktur. Den kan så bruges igen når lægerne finder ud af at han alligevel ikke er syg, og I derfor har noget at fejre.
Hence the "man".
Jeg er broderen og det er min bror der mangler en undskyldning. Bare lige så i ved det...
Anyhow, min geniale og lettere fordrukne hjerne har kogt en undskyldning sammen som burde lukke ***** på *** ******** af en *****kæreste... (indsæt selv bogstaver efter lyst og behov).
#2 non-optional.
#3 I princippet er den god nok, men efter som vi bor under samme tag holder den nok ikke.
#4 Jeg har forvildet mig her ind
#5 Den med ærlighed går ikke, jeg har tilbudt at jeg nok skal sige det.
#6 Wouldn't we all?
Jeg er broderen og det er min bror der mangler en undskyldning. Bare lige så i ved det...
Anyhow, min geniale og lettere fordrukne hjerne har kogt en undskyldning sammen som burde lukke ***** på *** ******** af en *****kæreste... (indsæt selv bogstaver efter lyst og behov).
#2 non-optional.
#3 I princippet er den god nok, men efter som vi bor under samme tag holder den nok ikke.
#4 Jeg har forvildet mig her ind
gange? Holder ikke helt...
Indlæg i alt:
3973
#5 Den med ærlighed går ikke, jeg har tilbudt at jeg nok skal sige det.
#6 Wouldn't we all?
Bare tag ud og drik.
Kvinder kan faktisk godt lide når mænd plejer deres egne interesser. Hun vil blive sur på dig når du kommer tilbage, men det går over.
Kvinder kan faktisk godt lide når mænd plejer deres egne interesser. Hun vil blive sur på dig når du kommer tilbage, men det går over.
Hvis dit forhold i øvrigt ikke fungerer sådan her, så har du gjort noget galt
Tror du at han behøver en undskyldning for at gå i byen?
Hvis dit forhold i øvrigt ikke fungerer sådan her, så har du gjort noget galt
Tror du at han behøver en undskyldning for at gå i byen?
Jada, for kvinder er vildt bange for aerlighed.
Saa er det meget bedre at lyve og bedrage, ikke?
Nej.
Mit sidste forhold varede i lige over 3 aar.
Loegn er ikke en god ting, uanset hvor meget diplomati du pakker det ind i.
Lyve for sin kaereste == svine rockere til med dumme bemaerkninger.
Yes.
Jeg gaetter paa du aldrig har vaeret i naerheden af et aerligt forhold.
Lad mig gætte: du skifter kæreste forholdsvis tit.
Jada, for kvinder er vildt bange for aerlighed.
Saa er det meget bedre at lyve og bedrage, ikke?
Nej.
Mit sidste forhold varede i lige over 3 aar.
Diplomati er en god ting.
Loegn er ikke en god ting, uanset hvor meget diplomati du pakker det ind i.
Man går heller ikke hen til et par rocker typer der er 2 meter høje og ca. lige så brede og siger at tatoveringer er for dumme mennesker !
Lyve for sin kaereste == svine rockere til med dumme bemaerkninger.
Yes.
Jeg gaetter paa du aldrig har vaeret i naerheden af et aerligt forhold.
Rigtigt mange kvinder sætter ikke pris på brutal ærlighed.
Sådan en cocktail af 50% ren sandhed, 40% lettere omskreven sandhed og 10% hvid løgn er bedre.
"Ser jeg godt ud i den her bluse?" => "Nej - du ser tyk ud i den" versus "Ja, men jeg mener at den grønne passer bedre til lejligheden"
"Smagte maden godt?" => "Nej - den smagte elendigt - jeg åd den kun fordi jeg var sulten" versus "Udmærket jeg tror dog at den ville være endnu bedre med gulerødder i"
o.s.v.
Lignende betragtninger kan også anvendes på mænd i par forhold, svigerforældre, chefer, kolleger, tilfældige folk på gaden, rockere på et værtshus etc..
Det er meget charmerende når små børn siger pinlige sandheder.
Men når man bliver voksen må man veje sine ord for ikke at såre folk eller gøre dem vrede.
Sådan en cocktail af 50% ren sandhed, 40% lettere omskreven sandhed og 10% hvid løgn er bedre.
"Ser jeg godt ud i den her bluse?" => "Nej - du ser tyk ud i den" versus "Ja, men jeg mener at den grønne passer bedre til lejligheden"
"Smagte maden godt?" => "Nej - den smagte elendigt - jeg åd den kun fordi jeg var sulten" versus "Udmærket jeg tror dog at den ville være endnu bedre med gulerødder i"
o.s.v.
Lignende betragtninger kan også anvendes på mænd i par forhold, svigerforældre, chefer, kolleger, tilfældige folk på gaden, rockere på et værtshus etc..
Men når man bliver voksen må man veje sine ord for ikke at såre folk eller gøre dem vrede.
Der er forskel på at sige "Jeg havde egentlig tænkt mig at tage i byen med min bror/være sammen med min bror" og så direkte fornærme hende ved at sige maden smager elendigt.
Hvis du vi lave noget der svarer til det, skulle han have sagt "Nej, jeg gider fandme ikke være sammen med dig i aften! UGH!"
Begge dele er ærlige, men hun bliver nok ret pissed off hvis du går hen og siger det sidste, da den bruger "nej", "fandme", "ikke" - negative ord, der fremkalder en negativ stemning.
Der er altså forskel på, at være ærlig, og så direkte fornærme folk ved, at være ærlig.
Der er forskel på at sige "Jeg havde egentlig tænkt mig at tage i byen med min bror/være sammen med min bror" og så direkte fornærme hende ved at sige maden smager elendigt.
Hvis du vi lave noget der svarer til det, skulle han have sagt "Nej, jeg gider fandme ikke være sammen med dig i aften! UGH!"
Begge dele er ærlige, men hun bliver nok ret pissed off hvis du går hen og siger det sidste, da den bruger "nej", "fandme", "ikke" - negative ord, der fremkalder en negativ stemning.
Der er altså forskel på, at være ærlig, og så direkte fornærme folk ved, at være ærlig.
arne_v (20) skrev:#19
Nej, men de er vilde med, at man lyver for dem.
arne_v (20) skrev:Sådan en cocktail af 50% ren sandhed, 40% lettere omskreven sandhed og 10% hvid løgn er bedre.
50% ærlighed og 50% løgn, gotcha'.
arne_v (20) skrev:"Ser jeg godt ud i den her bluse?" => "Nej - du ser tyk ud i den" versus "Ja, men jeg mener at den grønne passer bedre til lejligheden"
Alternativt kunne man finde en dame, der ikke laver skoddårlig mad og ligner lort i sine bluser.
arne_v (20) skrev:Det er meget charmerende når små børn siger pinlige sandheder.
Eller også må folk gennemtænke deres spørgsmål, før de stiller dem. Lad være at spørge, hvis du ikke kan tåle et svar. Jeg får ikke tudeture, hvis nogen synes, at jeg minder om en bluseklædt abe eller at jeg har lavet en lasagne, der smager af lort. - Og jeg synes ærlig talt, det er dit eget problem, hvis du gør.
--
Selvfølgelig kan man udvise et moderat hensyn og formulere sig på en måde, der ikke er direkte ubehagelig eller stiler efter at såre. Men jeg bliver enormt provokeret af den holdning, at det er okay at smålyve 50% af tiden. Hvis jeg nogensinde fandt ud af, at min kæreste gik og småløj for mig konstant, så var vi ikke kærester længere. Den slags er bare ikke et godt basis for et sundt parforhold - men okay, hvis din er den generelle holdning i samfundet, så giver skilsmissestatistikkerne pludselig langt mere mening.
arne_v (20) skrev:Rigtigt mange kvinder sætter ikke pris på brutal ærlighed.
Jeg holder godt fast på min så. ;-)
Vi holder os til ærlighed. (Dog behøver man jo ikke at være brutal, hvis det er et følsomt emne.)
Jeg har det fint nok med at hvis jeg fx. har lavet mad, og hun siger "det er simpelt hen for klamt til at jeg gider æde det".
arne_v (20) skrev:"Ser jeg godt ud i den her bluse?" => "Nej - du ser tyk ud i den" versus "Ja, men jeg mener at den grønne passer bedre til lejligheden"
versus "Hmm... Jeg synes faktisk den fremhæver dine deller."
Så ved hun at den skal lægges til side, til hun er kommet af med dellerne.
Ja, jeg må gerne nævne dem. Hun ved godt de er der. Hun bliver næsten sur, hvis jeg ikke er enig med hende i, at hun trænger til at tabe sig lidt. For så lyver jeg jo, og støtter hende ikke.
Og hvis en bluse for hende til at se tyk ud, så vil hun altså vide det. (Normalt kan hun selv se sådan noget, men vi har altså ikke et 360-graders spejl.)
arne_v (20) skrev:"Smagte maden godt?" => "Nej - den smagte elendigt - jeg åd den kun fordi jeg var sulten" versus "Udmærket jeg tror dog at den ville være endnu bedre med gulerødder i"
Det kunne jeg ikke finde på. Så får jeg jo bare det samme igen i næste uge, dog med gulerødder i.
Så vil jeg hellere sige "Det er ikke noget jeg ville vælge igen, men vi kan godt få det for din skyld." Hvis hun synes det er godt, så får vi det af og til.
Eller hvis det er det jeg mener: "Det kan jeg altså ikke lide det her. Jeg finder bare noget andet at spise."
Så kan hun få den ret en dag, hvor jeg har lyst til noget hun ikke gider.
arne_v (20) skrev:Sådan en cocktail af 50% ren sandhed, 40% lettere omskreven sandhed og 10% hvid løgn er bedre.
Personligt synes jeg dine eksempeler lyder mere som 10% sandhed.
Det er jo nok den slags der kan gøre kvinder vildt følsomme. Så hvis man rent faktisk mener det smager godt, men ville være bedre med gulerødder, hvad pokker skal man så sige? Hvis jeg siger det ville være bedre med gulerødder, så bliver hun jo ked af at jeg ikke kan lide maden. Så skal jeg udpensle det grund, at jeg rent faktisk godt kan lide det som det er. "Jo, jeg mener det skam helt som jeg siger det, jeg kan fint spise en ekstra portion som det er nu. Se, jeg øser op selv om jeg er mæt, den er god nok!"
Du har jo nok ret generelt, men jeg er glad for at vi ikke har det sådan.
arne_v (20) skrev:Lignende betragtninger kan også anvendes på mænd i par forhold, svigerforældre, chefer, kolleger, tilfældige folk på gaden, rockere på et værtshus etc..
Der synes jeg det er mere relevant. Men jo tættere man er på hinanden, jo mere ærlig synes jeg der burde være plads til at være.
(Og nej, jeg skifter ikke kæreste tit. Jeg er stadig i gang med den første, og det har fungeret i 13 år indtil videre.)
Der er forskel paa "brutal sandhed", "sandhed" og loegn.
IMO, nej.
"Ser jeg godt ud" er et subjektivt spoergsmaal, hvortil jeg selvfoelgelig svarer ja, hvis jeg mener hun ser godt ud i blusen.
Hvis hun ikke er saa paen i den bluse, saa siger jeg selvfoelgelig at jeg ikke bryder mig om den.
"Smagte maden godt?" vil vaere et redundant spoergsmaal.
Hvis hun laver noget jeg ikke kan lide, saa bestiller vi udefra eller tager ud og spiser.
Og det har jeg faktisk aldrig vaeret ude for, da min kaereste rent faktisk har en interesse i at lave ting jeg kan lide.
Og ens for dem alle, er at de bliver sure naar man lyver for dem.
Hvis du synes din kaereste er fed og grim, saa lad dog vaere med at vaere sammen med hende?
wtf?
Aha.
Og det er saa dit argument for, at han skal lyve for sin kaereste om hvad han vil?
Jeg holder godt fast i min overbevisning her, og har til dato ikke moedt een eneste pige der synes et var en daarlig ting.
Faktisk stort set ligegyldigt hvad vi har snakket om - selv naar jeg har skulle fortaelle en pige at jeg ikke ville mere end bare sex, saa har de accepteret det og ( paatrods af at vaere lidt trist ) sagt at de var glade for at faa sandheden at vide med det samme.
Men det skal saa ogsaa siges at jeg hader folk der taler mig efter munden ( som du jo aabenbart goer med din dame ) og generelt ikke omgaaes folk der ikke toer sige hvad de mener.
IMO, nej.
"Ser jeg godt ud" er et subjektivt spoergsmaal, hvortil jeg selvfoelgelig svarer ja, hvis jeg mener hun ser godt ud i blusen.
Hvis hun ikke er saa paen i den bluse, saa siger jeg selvfoelgelig at jeg ikke bryder mig om den.
"Smagte maden godt?" vil vaere et redundant spoergsmaal.
Hvis hun laver noget jeg ikke kan lide, saa bestiller vi udefra eller tager ud og spiser.
Og det har jeg faktisk aldrig vaeret ude for, da min kaereste rent faktisk har en interesse i at lave ting jeg kan lide.
Og ens for dem alle, er at de bliver sure naar man lyver for dem.
Hvis du synes din kaereste er fed og grim, saa lad dog vaere med at vaere sammen med hende?
wtf?
Aha.
Og det er saa dit argument for, at han skal lyve for sin kaereste om hvad han vil?
Jeg holder godt fast i min overbevisning her, og har til dato ikke moedt een eneste pige der synes et var en daarlig ting.
Faktisk stort set ligegyldigt hvad vi har snakket om - selv naar jeg har skulle fortaelle en pige at jeg ikke ville mere end bare sex, saa har de accepteret det og ( paatrods af at vaere lidt trist ) sagt at de var glade for at faa sandheden at vide med det samme.
Men det skal saa ogsaa siges at jeg hader folk der taler mig efter munden ( som du jo aabenbart goer med din dame ) og generelt ikke omgaaes folk der ikke toer sige hvad de mener.
...hvis man nu skal noget med sin kæreste i aften, men hellere vil drikke sig fuld med sin bror, hvilken undskyldning skal man så bruge?
Der er kun én vej frem hvis du ikke gider din kæreste, og det er den metode som alle os på Newz.dk benytter:
Forærer hende væk!
Jeg er af den overbevisning, at man skal behandle kvinder med respekt og fortælle dem sin mening.
Til OP, så forstår jeg ikke hvorfor din bror ikke bare sagde, at han skulle på druk med dig. Evt. kunne han sige, at han gerne ville være sammen med dig og at i måske skulle have et par øl.
Kvinder har langt større respekt for en, der banker i bordet engang imellem, end en der siger ja og amen, og så ellers lyver for at opnå lidt frihed.
Dermed ikke sagt, at man skal kalde hende fed, dumme kælling og den slags, man skal stadig snakke pænt. :D
Til OP, så forstår jeg ikke hvorfor din bror ikke bare sagde, at han skulle på druk med dig. Evt. kunne han sige, at han gerne ville være sammen med dig og at i måske skulle have et par øl.
Kvinder har langt større respekt for en, der banker i bordet engang imellem, end en der siger ja og amen, og så ellers lyver for at opnå lidt frihed.
Dermed ikke sagt, at man skal kalde hende fed, dumme kælling og den slags, man skal stadig snakke pænt. :D
Prøv lige og læs tråden.
Mit forslag var faktisk:
Jeg opponerer mod:
Prøv lige og læs tråden.
Mit forslag var faktisk:
Bare sig at du skal ud med din bror uden at nævne noget om øl.
Når hun så spørger om I skal drikke svarer du, at I måske lige vil snuppe en enkelt. Så siger hun ja ja og ved at du kommer drivende beruset hjem, men du får lov.
Jeg opponerer mod:
Har du overvejet bare at sige til hende at du har mere lyst til at drikke dig lidt fuld med din bror?
Det ville vaere min loesning.
Hvis kaeresten ikke vil acceptere det, saa er hun ikke laengere kaereste-materiale. :)
- At sige sandheden.
Som du selv udpensler vil du hellere pakke sandheden ind i lidt loegn, lidt forvirring og lidt undladen at sige noget.
Det er ikke noget kvinder saetter pris paa, efter min erfaring, og jeg vil paa ingen maade anbefale det for andre.
Jeg spurgte, ioevrigt, lige min kaereste og hun sagde ( som forventet ) at hun hellere ville have hele sandheden om det og at hvis jeg havde lyst til det, efter en weekend med hende, saa var det fint.
( Hun sagde saa at hun nok bare ville tage med, hvis hun maatte, men altsaa.. )
Bare til yderligere udpensling. :)
Jeg opponerer mod:
- At sige sandheden.
Som du selv udpensler vil du hellere pakke sandheden ind i lidt loegn, lidt forvirring og lidt undladen at sige noget.
Det er ikke noget kvinder saetter pris paa, efter min erfaring, og jeg vil paa ingen maade anbefale det for andre.
Jeg spurgte, ioevrigt, lige min kaereste og hun sagde ( som forventet ) at hun hellere ville have hele sandheden om det og at hvis jeg havde lyst til det, efter en weekend med hende, saa var det fint.
( Hun sagde saa at hun nok bare ville tage med, hvis hun maatte, men altsaa.. )
Bare til yderligere udpensling. :)
LinguaIgnota (22) skrev:
Eller også må folk gennemtænke deres spørgsmål, før de stiller dem. Lad være at spørge, hvis du ikke kan tåle et svar. Jeg får ikke tudeture, hvis nogen synes, at jeg minder om en bluseklædt abe eller at jeg har lavet en lasagne, der smager af lort. - Og jeg synes ærlig talt, det er dit eget problem, hvis du gør.
Fordi der bliver stillet et spørgsmål er det ikke sikkert at spørger er interesseret i at få sandheden smasket i ansigtet.
LinguaIgnota (22) skrev:
Selvfølgelig kan man udvise et moderat hensyn og formulere sig på en måde, der ikke er direkte ubehagelig eller stiler efter at såre. Men jeg bliver enormt provokeret af den holdning, at det er okay at smålyve 50% af tiden. Hvis jeg nogensinde fandt ud af, at min kæreste gik og småløj for mig konstant, så var vi ikke kærester længere. Den slags er bare ikke et godt basis for et sundt parforhold - men okay, hvis din er den generelle holdning i samfundet, så giver skilsmissestatistikkerne pludselig langt mere mening.
Jeg tror at altså at skilsmisseprocenten ville være endnu større hvis alle bare talte uden at tænke.
fidomuh (24) skrev:
Det er der.
Du foreslog at han skulle sige at han hellere ville være sammen med sin bror end med hende.
Jeg foreslog at han skulle sige at han gerne ville være sammen med sin bror (uden at lave en sammenligning med hende).
Og så er der "jeg skal arbejde over".
----
Jeg vil holde fast på mit forslag. Der er ingen grund til at antyde noget om nogen prioritering. Substantielt er der ingen forskel, men man kan godt overveje de signaler man udsender.
Meh, hvis ens kaereste ikke forstaar at man nogen gange har lyst til noget andet end at vaere sammen med hende, saa holder jeg fast i min udtalelse:
Saa er hun ikke kaerestemateriale.
Men okay, jeg stiller ogsaa krav til indholdet af hendes hovede.. At hun har store patter er et plus, ikke en afgoerende faktor :D
Husk at han har en forudgaaende aftale om at vaere sammen med hende, hvorfor jeg fandt det noedvendigt at sige man havde mere lyst til at tage ud og lave noget med broren.
Var der ikke en forudgaaende aftale, var det ikke noedvendigt at naevne hende overhovedet, da man saa ikke har planer med hende anyway :)
Der er en forskel i netop det du siger.
Jeg foretraekker at sige HELE sandheden, specielt naar hun netop vil svare "Jamen vi har en aftale, har du glemt det?", saa hellere goere hende klar over at jeg ikke har glemt det, men at jeg havde mere lyst til at tage lidt ud..
Signalet man sender er, "Jeg vil hellere ud og drikke med min bror idag, end at vaere sammen med dag for 3. dag i traek".. Det kan jeg ikke se noget problem i, og min kaereste kan heller ikke :)
Meh, hvis ens kaereste ikke forstaar at man nogen gange har lyst til noget andet end at vaere sammen med hende, saa holder jeg fast i min udtalelse:
Saa er hun ikke kaerestemateriale.
Men okay, jeg stiller ogsaa krav til indholdet af hendes hovede.. At hun har store patter er et plus, ikke en afgoerende faktor :D
Jeg foreslog at han skulle sige at han gerne ville være sammen med sin bror (uden at lave en sammenligning med hende).
Husk at han har en forudgaaende aftale om at vaere sammen med hende, hvorfor jeg fandt det noedvendigt at sige man havde mere lyst til at tage ud og lave noget med broren.
Var der ikke en forudgaaende aftale, var det ikke noedvendigt at naevne hende overhovedet, da man saa ikke har planer med hende anyway :)
Der er ingen grund til at antyde noget om nogen prioritering. Substantielt er der ingen forskel, men man kan godt overveje de signaler man udsender.
Der er en forskel i netop det du siger.
Jeg foretraekker at sige HELE sandheden, specielt naar hun netop vil svare "Jamen vi har en aftale, har du glemt det?", saa hellere goere hende klar over at jeg ikke har glemt det, men at jeg havde mere lyst til at tage lidt ud..
Signalet man sender er, "Jeg vil hellere ud og drikke med min bror idag, end at vaere sammen med dag for 3. dag i traek".. Det kan jeg ikke se noget problem i, og min kaereste kan heller ikke :)
myplacedk (23) skrev:"Hmm... Jeg synes faktisk den fremhæver dine deller."
Så ved hun at den skal lægges til side, til hun er kommet af med dellerne.
Ja, jeg må gerne nævne dem. Hun ved godt de er der. Hun bliver næsten sur, hvis jeg ikke er enig med hende i, at hun trænger til at tabe sig lidt. For så lyver jeg jo, og støtter hende ikke.
Jeg ville aldrig kunne sige til en kvinde, at jeg synes at hun er blevet for fed (eller har fået deller).
Ihvertfald ikke hvis hun faktisk er det (hvis det er de der mikrogram der kræver elektron mikroskop for at se, så ...).
Men man tramper ikke rundt i noget som de selv er kede af.
Man foreslår evt. at man begynder at lave noget motion sammen.
Og får et mystisk akut behov for flere grøntsager i kosten.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.