mboost-dp1
Sortere resultater på google
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ohøj derude.
Disclaimer: Syntes jeg oprettede det topic her den anden dag, men kan simpelthen ikke finde det - kan også være det er mig der er senil og gammel, og derfor blot skrev alt indholdet, men glemte at trykke indsend.
Ontopic:
Sagen er den, at jeg tit og ofte søger efter info på google (et eller andet jeg gerne vil vide + wiki). Men når jeg søger på den måde, så får jeg som regel den danske wikipedia først, istedet for den engelske. Og den danske er imo. til at lukke op og skide i, for at sige det mildt.
Derfor, er det muligt helt at fjerne den danske wikipedia fra ens søgeresulter?
Ved godt det lyder lidt overkill, og at jeg bare kan scrolle lidt længere ned - men for mig er det et irritationsmoment, da engelsk > dansk.
Btw, så bruger jeg den nyeste version af ildræven, på en xp-maskine.
Fyr løs!
Disclaimer: Syntes jeg oprettede det topic her den anden dag, men kan simpelthen ikke finde det - kan også være det er mig der er senil og gammel, og derfor blot skrev alt indholdet, men glemte at trykke indsend.
Ontopic:
Sagen er den, at jeg tit og ofte søger efter info på google (et eller andet jeg gerne vil vide + wiki). Men når jeg søger på den måde, så får jeg som regel den danske wikipedia først, istedet for den engelske. Og den danske er imo. til at lukke op og skide i, for at sige det mildt.
Derfor, er det muligt helt at fjerne den danske wikipedia fra ens søgeresulter?
Ved godt det lyder lidt overkill, og at jeg bare kan scrolle lidt længere ned - men for mig er det et irritationsmoment, da engelsk > dansk.
Fyr løs!
Ændre din google til "Google.com in English".
Gå ind på http://www.google.dk/ og klik på "Google.com in English"
Gå ind på http://www.google.dk/ og klik på "Google.com in English"
cazotaro (4) skrev:evt bruge firefox.
Min browser har et søgefelt, hvor man kan vælge at søge direkte på engelsk wiki, dansk wiki, google, yaahoo, ebay osv. man kan også tilføje flere, hvis man er lidt fingerfærdig.
#1: BluepaiN
Fyr løs!
Han Skrev godt nok at han brugte firefox.. han havde godt nok oversat det til dansk selvom han hader dansk åbenbart..
Bruger skam firefox. Gider bare ikke sidde og skifte mellem de forskellige søgemaskiner hele tiden, da det ville være nemmere, bare at kunne fjerne den danske wiki.
Ontopic:
Well, den løsning jeg troede jeg havde, er ikke holdbar i længden.
Det er mere eller mindre umuligt at finde noget på dansk, da den engelske google (sjovt nok) linker til engelsksprogede sites først.
Så hvis der er nogle der evt. har en anden ide til hvordan mit "problem" kan løses, så er de velkomne til at poste.
Bruger skam firefox. Gider bare ikke sidde og skifte mellem de forskellige søgemaskiner hele tiden, da det ville være nemmere, bare at kunne fjerne den danske wiki.
Ontopic:
Well, den løsning jeg troede jeg havde, er ikke holdbar i længden.
Det er mere eller mindre umuligt at finde noget på dansk, da den engelske google (sjovt nok) linker til engelsksprogede sites først.
Så hvis der er nogle der evt. har en anden ide til hvordan mit "problem" kan løses, så er de velkomne til at poste.
Måske skal man have en Google acc. eller have aktiveret et eller andet lab. for at få dette til at fungere, men min Google, ser sådan her ud:
En normal søgning på Google.dk (bruger normalt .com)
Og når de er fjernet.
En normal søgning på Google.dk (bruger normalt .com)
Og når de er fjernet.
Det prøvede jeg også først (altså at trykke på krydset ud for da.wiki resultatet).
Men hos mig fjerner det altså kun da.wikipedia.org/wiki/EU , men hvis du så søger efter FN (eller whatever) foreslår den stadig da.wikipedia.org/wiki/Forenede_Nationer . Så det løser vel ikke rigtigt OPs problem?
Det prøvede jeg også først (altså at trykke på krydset ud for da.wiki resultatet).
Men hos mig fjerner det altså kun da.wikipedia.org/wiki/EU , men hvis du så søger efter FN (eller whatever) foreslår den stadig da.wikipedia.org/wiki/Forenede_Nationer . Så det løser vel ikke rigtigt OPs problem?
cazotaro (4) skrev:Min browser har et søgefelt, hvor man kan vælge at søge direkte på engelsk wiki, dansk wiki, google, yaahoo, ebay osv. man kan også tilføje flere, hvis man er lidt fingerfærdig.
Det kan gøres endnu nemmer (synes jeg i hvert fald) vha. nøgleord. Hvis jeg vil søge på google skriver jeg i min url bar g ting-jeg-vil-søge-på, hvis jeg vil søge på den engelske wikipedia skriver jeg enw ting-jeg-vil-søge-på og så videre med mange forskellige hjemmesider.
For at tilføje et nøgleord (altså fx enw) skal du gå til den hjemmeside, nøgleordet skal knyttes til (altså fx en.wikipedia.org), højreklikke i søgefeltet på siden og vælge "tilføj et nøgleord til denne søgning...".
Efter min mening er det nemmere at skrive et par bogstaver end at fedte rundt med musen for at vælge søgemaskine. (Og så er der også mere plads til min url-bar, hvis man ser det som en fordel)
Som der blev nævnt tidligere, så virker det kun ved de enkelte resultater, og ikke ved hele sitet. Har prøvet at blokere for hovedsiden af den danske wiki, men alle dets undersites kommer stadig frem når man søger.
Den eneste måde jeg umiddelbart kan fjerne det på, er via en avanceret søgning, eller ved at ændre sprog. Og det holder bare ikke i længden.
Men jeg må bare lede videre, indtil jeg selv falder over en løsning.
Som der blev nævnt tidligere, så virker det kun ved de enkelte resultater, og ikke ved hele sitet. Har prøvet at blokere for hovedsiden af den danske wiki, men alle dets undersites kommer stadig frem når man søger.
Den eneste måde jeg umiddelbart kan fjerne det på, er via en avanceret søgning, eller ved at ændre sprog. Og det holder bare ikke i længden.
Men jeg må bare lede videre, indtil jeg selv falder over en løsning.
Jeg har lige fundet en anden metode - ikke perfekt, men den gør da hvad du beder om. Det er google 'avanceret søgning' men uden at du selv skal bruge det hver gang; og den kræver at du bruger nøgleord (se #10).
Hvis du går ind under google's 'avanceret søgning' kan du vælge ikke at få vist sider fra et bestemt domæne, og her skriver du da.wikipedia.org . Så højreklikker du i det øverste felt ("med alle ordene") og tilføjer et nøgleord (fx g). Når du fra nu af vil søge på google, bruger du det nøgleord i din url-bar. Skriver du fx g eu og trykker enter, kommer du til en google-søgning på eu -site:da.wikipedia.org, og dermed vises resultater fra den danske wikipedia ikke.
Hvis du går ind under google's 'avanceret søgning' kan du vælge ikke at få vist sider fra et bestemt domæne, og her skriver du da.wikipedia.org . Så højreklikker du i det øverste felt ("med alle ordene") og tilføjer et nøgleord (fx g). Når du fra nu af vil søge på google, bruger du det nøgleord i din url-bar. Skriver du fx g eu og trykker enter, kommer du til en google-søgning på eu -site:da.wikipedia.org, og dermed vises resultater fra den danske wikipedia ikke.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.