mboost-dp1

Spam på kraftig tilbagegang

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
1. jul. 2008 23:07
Heay,

Jeg har lige lagt mærke til at min Gmail konto ikke modtager nær så meget spam som tidligere.

Spam folderen, der jo indeholder spam fra de sidste 30 dage, plejer at have omkring 400 mails i mit tilfælde, men i skrivende stund indeholder den kun 244, hvilket altså giver en tilbagegang i spam på 39%.

Er der andre der oplever det samme?

Hvis andre oplever det samme, så kan det være de er ved at få kontrollen over Srizbi ?
Gravatar #2 - milandt
2. jul. 2008 09:52
For et halvt år siden lå jeg stabilt på lige under 10k spam mails i min gmail spam folder. I dag har jeg omkring 1k.
Gravatar #3 - karga
2. jul. 2008 09:57
Jeg har desværre lagt mærke til en anden tendens, at spammails bliver mere og mere latterlige og utydelige.. ikke fordi jeg nyder at læse dem, men nu kommer de forbi mit filter fordi der ikke er noget der mærke det som spam :S virkeligt belastende at ha brugt lang tid på at lave spam-regler for bestemte ord og så se dem optræde i udgaver som sexDFSDFuSDFaSFlly-exSDFSDFplicit
Gravatar #4 - Cugel
2. jul. 2008 11:11
spammerne er sikkert taget på sommerferie =)
Gravatar #5 - BluepaiN
4. jul. 2008 11:35
Well, engang for lang tid siden, der blev der taget en virkelig stor spam-konge. Der faldt mit spam med ca. 50%. Så skulle ikke undre mig, de har fået snuppet endnu en.
Gravatar #6 - Niklas H
4. jul. 2008 11:40
Hvis man bare går en måned tilbage, modtog jeg gerne 35-50 spammails hver dag som ikke blev fanget i min mailservers spamfilter. Det tal er nu nede omkring 15. Havde faktisk ikke lagt mærke til det, hvis det ikke var for denne tråd :)
Gravatar #7 - Mort
4. jul. 2008 19:52
Gennem de sidste 4 dage har jeg modtaget 1138 spam mails, så mit svar må være: Nej, der er ikke generelt færre spam mails nu end der var for nogle måneder siden.

Dog kan det være at GMail er blevet bedre til at filtrere nogen af dem fra ?
Gravatar #8 - Disky
4. jul. 2008 20:29
I dag er der næsten ikke kommet noget spam igennem mit greyfiltering/spamassasin samt thunderbird. Men i går og forgårs væltede det ind hele tiden med de tåbelige 'de her aktier stiger' mails.
Gravatar #9 - Jace
4. jul. 2008 21:48
7 skrev:
Gennem de sidste 4 dage har jeg modtaget 1138 spam mails, så mit svar må være: Nej, der er ikke generelt færre spam mails nu end der var for nogle måneder siden.

Dog kan det være at GMail er blevet bedre til at filtrere nogen af dem fra ?

I mit tilfælde er der hverken nu eller før i tiden sluppet nogen igennem filteret, så det kan ikke være det der er afgørende.
Gravatar #10 - Jace
4. jul. 2008 21:49
Nogen der kender nogle sider hvor man kan læse om det hvis de f.eks. snupper en spam konge?

Der har ikke været nogle nyheder på newz.dk omkring det, men det kan da godt være det er sket uden vi har opdaget det :)
Gravatar #11 - Toff.
4. jul. 2008 22:07
Hmm Kan se at de sidste 4 Måneder er der kommet 2 stk spam mails igennem hos mig.
Gravatar #12 - Jace
4. jul. 2008 22:10
Hvad er det for nogle?
Gravatar #13 - praktikant muffe AKA pewbe
5. jul. 2008 09:09
jeg bruger gmail og hotmail..
og jeg tror ikke jeg har fået nogen spammails.. startede med det for ca to år siden..

kan være jeg er heldig??
Gravatar #14 - Jace
5. jul. 2008 13:32
13 skrev:
jeg bruger gmail og hotmail..
og jeg tror ikke jeg har fået nogen spammails.. startede med det for ca to år siden..

kan være jeg er heldig??

Jeg har haft min gmail konto i et par år nu og jeg har dags dato ikke modtaget en eneste spam mail på den.

Alt det spam jeg modtager er på andre mail-adresser som jeg bruger gmail til hente mails med. Disse mail adresser har jeg smidt omkring mig med i alle mulige forums, hvorimod gmail adressen har jeg været mere påpasselig med at give ud.

På den måde er det lykkedes ikke at få en eneste spam mail på den.
Gravatar #15 - Rune
5. jul. 2008 13:36
Bruger i alle G-Mail? Har overvejet at skifte dertil da den er kompatibel med min nuværende browser, men da i modtager mere spam på et år end jeg har fået i hele min hotmail tid, tvivler jeg da på det er en god beslutning? :b
Gravatar #16 - SmackedFly
5. jul. 2008 13:56

Nu er det jo spam der ender i spamfilteret, ikke spam der ender i inboxen.
Gravatar #17 - Rune
5. jul. 2008 13:58
Ja, uønsket mail, modtager stortset intet.
Gravatar #18 - BluepaiN
7. jul. 2008 16:48

Du får kun spammail, hvis du smider omkring din mailadresse på suspekte forummer og andet i den stil. Det er ikke ensbetydende med, at fordi man har Gmail, så modtager man automatisk 150 spammails om dagen, uden at have gjort noget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login