mboost-dp1
Speedgaming/Syge Spiltider
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hejsa derude sad lige og kiggede mine gamle pcblade igennem da jeg faldt over en spændende artikel ang Speedgaming og synyes jeg ville dele nogle af de syge tider med jer. Her er et udluk af de vildeste tider jeg kan finde i artiklen.(med spiltider mener jeg tiden det tager at gennemføre et spil).
The Elder Scrolls 3 Morrowind(PC)
Vladimir "Knu" Semenov.............7Min 30Sec.
Diablo2 LoD(PC)
Alan "Siyko" Burnett...................1Hrs 53Min 44Sec.
Doom3(PC)
Peter "Kibumbi" Knutson.............1Hrs 25Min 11Sec.
Super Mario Bros(NES, NO WARP)
Andrew Gardikis..........................21Min 18Sec.
Silent Hill(PSX)
Brandon Armstrong.....................35Min 29Sec.
Metroid(NES)
Blake "Spider-Waffel" Piepho.......18Min 35Sec.
Far Cry(PC)
Vladimr Semenov.......................1Hrs 7Min 2Sec.
Half Life2(PC)
"Half Life 2 Done Quick Team".....1Hrs 36Min 57Sec.
Max Payne2(PC)
Tomi Salo..................................24Min 33Sec.
Tony Hawk's Pro Skater(Gamecube)...8Min 53Sec.
Min egn lidt meget fesne besttid i Diablo2 er magiske
5Hrs 36Min 24Sec.
Men kunne godt tænke mig at vide noget om jeres tider i div spil.
Kilden til mine oplysninger har jeg fra et tysk blad ved navn PcAction hvor der også fulgte en DVD med men som desværre er blevet væk i myldren af Dvdskiver uden etui:-) men tror nok at artiklen ligger på deres website. www.pcaction.de
Skulle jeg finde klippet uploader jeg den på Youtube så i kan se det ikke bare er en god gang forsinket 1 april.
The Elder Scrolls 3 Morrowind(PC)
Vladimir "Knu" Semenov.............7Min 30Sec.
Diablo2 LoD(PC)
Alan "Siyko" Burnett...................1Hrs 53Min 44Sec.
Doom3(PC)
Peter "Kibumbi" Knutson.............1Hrs 25Min 11Sec.
Super Mario Bros(NES, NO WARP)
Andrew Gardikis..........................21Min 18Sec.
Silent Hill(PSX)
Brandon Armstrong.....................35Min 29Sec.
Metroid(NES)
Blake "Spider-Waffel" Piepho.......18Min 35Sec.
Far Cry(PC)
Vladimr Semenov.......................1Hrs 7Min 2Sec.
Half Life2(PC)
"Half Life 2 Done Quick Team".....1Hrs 36Min 57Sec.
Max Payne2(PC)
Tomi Salo..................................24Min 33Sec.
Tony Hawk's Pro Skater(Gamecube)...8Min 53Sec.
Min egn lidt meget fesne besttid i Diablo2 er magiske
5Hrs 36Min 24Sec.
Men kunne godt tænke mig at vide noget om jeres tider i div spil.
Kilden til mine oplysninger har jeg fra et tysk blad ved navn PcAction hvor der også fulgte en DVD med men som desværre er blevet væk i myldren af Dvdskiver uden etui:-) men tror nok at artiklen ligger på deres website. www.pcaction.de
Skulle jeg finde klippet uploader jeg den på Youtube så i kan se det ikke bare er en god gang forsinket 1 april.
#2 Er selve konceptet ikke ved at være lidt udvandet:-)???
#3 Jeg ved det faktisk ikke men der skulle ligge nye tider inde på www.speeddemosarchive.com
#4 Jeg tror at selve ideen med speedgaming er solo. For så tror jeg at også jeg har gennemført D2 på underen time.
#3 Jeg ved det faktisk ikke men der skulle ligge nye tider inde på www.speeddemosarchive.com
#4 Jeg tror at selve ideen med speedgaming er solo. For så tror jeg at også jeg har gennemført D2 på underen time.
Men den sygeste tid syntes jeg er Morrowind med 7min 30sec.
Bare det at kunne nå at lvl og være stærk nok inden du kommer til slutbossen syntes jeg virker helt grotesk.
Bare det at kunne nå at lvl og være stærk nok inden du kommer til slutbossen syntes jeg virker helt grotesk.
Antallet af 'tricks' brugt i morrowind speedrunnet er pænt højt...
Bare læs artiklen på sda her
Mest imponerende run på sda synes jeg stadig er Super Mario 64 Single segment 100% runnet...
For dælan.. det spil er svært nok i forvejen med controls, og gutten klarer HELE SPILLET (alle stjerner) uden at dø én eneste gang og ganske hurtigt (2t 9m 40s).
link her
Antallet af 'tricks' brugt i morrowind speedrunnet er pænt højt...
Bare læs artiklen på sda her
Mest imponerende run på sda synes jeg stadig er Super Mario 64 Single segment 100% runnet...
For dælan.. det spil er svært nok i forvejen med controls, og gutten klarer HELE SPILLET (alle stjerner) uden at dø én eneste gang og ganske hurtigt (2t 9m 40s).
link her
Ang HL2 runnet var det en kæmpe team effort (forskellige 'runners' til forskellige segmenter med hver deres specialitet for at gøre det så hurtigt som muligt).
Jeg kan huske jeg så et run af HL2 på omkring 3t 30m før det ovenstående kom...
Antallet af tricks og 'udnyttelse' af fysik motoren i det hurtigeste run er forbløffende...
Ang HL2 runnet var det en kæmpe team effort (forskellige 'runners' til forskellige segmenter med hver deres specialitet for at gøre det så hurtigt som muligt).
Jeg kan huske jeg så et run af HL2 på omkring 3t 30m før det ovenstående kom...
Antallet af tricks og 'udnyttelse' af fysik motoren i det hurtigeste run er forbløffende...
Med tricks i HL2 runnet mener jeg manipulation af spillet.
F.eks bruger de fysik motoren og bunnyhopping til at "flyve" I half life 2 på paller/tønder/træstykker og andre ting. Det kræver ikke noget "tool" til det men er noget man kan gøre i hl2, omend ikke heeelt let.
TAS betyder der f.eks er brugt en emulator til frame-skipping, savestates og slowdowns.
Med tricks i HL2 runnet mener jeg manipulation af spillet.
F.eks bruger de fysik motoren og bunnyhopping til at "flyve" I half life 2 på paller/tønder/træstykker og andre ting. Det kræver ikke noget "tool" til det men er noget man kan gøre i hl2, omend ikke heeelt let.
TAS betyder der f.eks er brugt en emulator til frame-skipping, savestates og slowdowns.
Yeah savestates ('gemme' inde i spillet ved brug af emulator) er ofte brugt i TAS sammen med frameskip.
Sammenlignet med 'legale' speedruns (sda) kan man vel kalde det en uendelig stor omgang segmenter.
keyword i TAS er jo "tool" dvs tredieparts software/udstyr til forbedring af tiden.
Yeah savestates ('gemme' inde i spillet ved brug af emulator) er ofte brugt i TAS sammen med frameskip.
Sammenlignet med 'legale' speedruns (sda) kan man vel kalde det en uendelig stor omgang segmenter.
keyword i TAS er jo "tool" dvs tredieparts software/udstyr til forbedring af tiden.
Mente nok at der ikke var snyd med i det (emu/trainers etc)
men tager sgu hatten af for det run.
Men kiggede lige lidt rundt og det vildeste run må da være Fallout 1&2 bare det at undgå random encounters osv er jo for vildt. Minder mig om Final Fantasy hvor man hele tiden render ind i fjender og andet skrammel;-P
men tager sgu hatten af for det run.
Men kiggede lige lidt rundt og det vildeste run må da være Fallout 1&2 bare det at undgå random encounters osv er jo for vildt. Minder mig om Final Fantasy hvor man hele tiden render ind i fjender og andet skrammel;-P
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.