mboost-dp1
Spil-site vurdering
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hejsa,
Jeg har i den seneste uges tid fået banket en spil-site på benene. Det grundlæggende system og design er ved at være færdigt og derfor vil jeg gerne have noget feedback fra nogle mere erfarne designere (det er trods alt min første side jeg nogensinde har lavet).
Samtidig vil jeg også gerne have noget feedback på den generelle idé som er følgene:
1) Der er både flash spil og normal spil.
2) Alle spil har en beskrivelse og et screenshot så man ved hvad spillet drejer sig om.
3)Besøgende kan indsende spil (uden at skulle oprette sig som bruger).
4) jeg linker kun til spillene. dvs sige jeg behøver ikke kun at tage spil jeg kan embed (altså for flash spillenes vedkommende).
5)Der er ingen generende reklamer.
Link til siden
(jeg skal nok købe et bedre domæne en eller anden dag =))
Hvad syntes I?
PS, I må hellere end gerne indsende et par spil ;)
Jeg har i den seneste uges tid fået banket en spil-site på benene. Det grundlæggende system og design er ved at være færdigt og derfor vil jeg gerne have noget feedback fra nogle mere erfarne designere (det er trods alt min første side jeg nogensinde har lavet).
Samtidig vil jeg også gerne have noget feedback på den generelle idé som er følgene:
1) Der er både flash spil og normal spil.
2) Alle spil har en beskrivelse og et screenshot så man ved hvad spillet drejer sig om.
3)Besøgende kan indsende spil (uden at skulle oprette sig som bruger).
4) jeg linker kun til spillene. dvs sige jeg behøver ikke kun at tage spil jeg kan embed (altså for flash spillenes vedkommende).
5)Der er ingen generende reklamer.
Link til siden
(jeg skal nok købe et bedre domæne en eller anden dag =))
Hvad syntes I?
PS, I må hellere end gerne indsende et par spil ;)
Umiddelbart vil jeg sige at overskrifterne og teksten generelt skaber en del disharmoni, fordi at de er placeret en smule kaotisk.
Noramskull:Jeg er en af admin på siden. Har du nogen ideer til hvordan det kan laves anderledes? Alle gode ideer er jo med til at gøre siden bedre.
Mit råd ville umiddelbart være at i bestemmer jer for en justering af teksten. Den øverste er venstrejusteret men så er den linje med "Normal games og Flashgames" centreret hvorefter i skifter til en venstre justering igen.
Det skaber i mine øjne en del kaos.
Derudover skal i passe på at siden ikke bliver for mørk, sådan en lidt mørk halvdyster side, er ikke normalt hvad man forbinder med sjove flash spil.
Mit råd ville umiddelbart være at i bestemmer jer for en justering af teksten. Den øverste er venstrejusteret men så er den linje med "Normal games og Flashgames" centreret hvorefter i skifter til en venstre justering igen.
Det skaber i mine øjne en del kaos.
Derudover skal i passe på at siden ikke bliver for mørk, sådan en lidt mørk halvdyster side, er ikke normalt hvad man forbinder med sjove flash spil.
hmm okay tak.. skal prøve at tage det op med jagd156. Han er lige offline i øjeblikket men han skulle gerne snart komme
Hvad er "normal games" ?
Er det javaspil ?
Er det spil der skal installeres ?
eller er det bare alle andre spil end flash ?
Jeg ved det self godt, men det lyder lidt underligt.
Ellers ser siden rodet, og mørk og dyster ud.
f.eks. kan "The gamevalut" overskriften være svær at se.
Og hvad der vigisgt på sitet, prøv at fremhæv det
Er det javaspil ?
Er det spil der skal installeres ?
eller er det bare alle andre spil end flash ?
Jeg ved det self godt, men det lyder lidt underligt.
Ellers ser siden rodet, og mørk og dyster ud.
f.eks. kan "The gamevalut" overskriften være svær at se.
Og hvad der vigisgt på sitet, prøv at fremhæv det
Først of fremmest: Tak for rådene! Jeg vil prøve at se hvad jeg kan gøre ved det lidt dystre og rodede design.
med hensyn til det med "normal games", hvad hedder det så egentligt? (alle spil man skal hente og installere)
#9: Det virker ganske udenmærket for mig... Faktisk hentede jeg det i forgårs pga. en ny version og der virkede det altså =)
med hensyn til det med "normal games", hvad hedder det så egentligt? (alle spil man skal hente og installere)
#9: Det virker ganske udenmærket for mig... Faktisk hentede jeg det i forgårs pga. en ny version og der virkede det altså =)
# jagd156
Her er mit forslag, har taget det fra #11 og ændret lidt på det (lavet i paint :S)...
imageshack.us
Der skal nok ændres på nogle skrifttyper og sårn, men det er da et forslag :).....
Her er mit forslag, har taget det fra #11 og ændret lidt på det (lavet i paint :S)...
imageshack.us
Der skal nok ændres på nogle skrifttyper og sårn, men det er da et forslag :).....
Den ligner de første hjemmesider, jeg lavede, bortset fra at jeg brugte Times New Roman eller Comic Sans og du bruger Verdana, so... there's that.
#16 Jeg syndes stadigvæk "the Gamevault" overskriften var ret svær at se.. OG så kan jeg heller ikke lide at når man ser listen med spil at spil navnet står i en boks :/ ved ikke lige hvad alternativet skulle være, men der er noget skummelt over det :O
Jeg har en database med ca 100 spil og film (meget mest spil) med billeder du kan se på hvis du vil
Jeg havde nemlig selv en hjemmeside med samme princip for lidt tid siden, som jeg lukkede grundet overdrevet grimt design ;D
EDIT:
Glemte at sige at en af de ting jeg lærte er at enten er man nød til at have ret mange kategorier eller osse må man finde sig i at der kommer ret mange spil i kategorien "others" :) jo mindre man selvfølgelig kun lægger spil ind som passer på de fire kategorier i har!
Jeg har en database med ca 100 spil og film (meget mest spil) med billeder du kan se på hvis du vil
Jeg havde nemlig selv en hjemmeside med samme princip for lidt tid siden, som jeg lukkede grundet overdrevet grimt design ;D
EDIT:
Glemte at sige at en af de ting jeg lærte er at enten er man nød til at have ret mange kategorier eller osse må man finde sig i at der kommer ret mange spil i kategorien "others" :) jo mindre man selvfølgelig kun lægger spil ind som passer på de fire kategorier i har!
Jeg har prøvet at gøre overskrifen lidt tydligere, men på den anden side kan jeg også godt lide at det handler om spillene og ikke om mit logo :).
Jeg ved ikke lige om jeg vil gøre noget ved de skumle bokse :D
Med hensyn til din database så lyder det meget interessant! Især hvis der også er screenshots =)
Hvor kan jeg få fat i dem?
Indtil videre går det godt nok med at få dem puttet i kategorierne, jeg skal bare putte dem i den kategori jeg synes passer BEDST og ignorere at de ikke passer 100%
Jah, det har du nok ret i men det bliver måske lidt svært at få lavet sådan som systemet er pt, fordi spillende faktisk bare ligger i forskellige .txt filer som bliver indlæst... Skal tænke over det!
Jeg har prøvet at gøre overskrifen lidt tydligere, men på den anden side kan jeg også godt lide at det handler om spillene og ikke om mit logo :).
Jeg ved ikke lige om jeg vil gøre noget ved de skumle bokse :D
Med hensyn til din database så lyder det meget interessant! Især hvis der også er screenshots =)
Hvor kan jeg få fat i dem?
Indtil videre går det godt nok med at få dem puttet i kategorierne, jeg skal bare putte dem i den kategori jeg synes passer BEDST og ignorere at de ikke passer 100%
Jah, det har du nok ret i men det bliver måske lidt svært at få lavet sådan som systemet er pt, fordi spillende faktisk bare ligger i forskellige .txt filer som bliver indlæst... Skal tænke over det!
jeg kan sende det til dig i en email.. databasen og billeder fylder ialt kun cirkus 3 mb
-aner ikke hvorfor billederne ikke fylder lidt mere, men de er jo små og i .jpg såå!
Men hvis jeg får din email kan jeg lige zippe det og sende det til dig.. så kan du jo se om du kan bruge det til noget :)
jeg kan sende det til dig i en email.. databasen og billeder fylder ialt kun cirkus 3 mb
-aner ikke hvorfor billederne ikke fylder lidt mere, men de er jo små og i .jpg såå!
Men hvis jeg får din email kan jeg lige zippe det og sende det til dig.. så kan du jo se om du kan bruge det til noget :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.