mboost-dp1

Spørgsmål: Googles Sponsored Links

Gå til bund
Gravatar #1 - Whoever
19. apr. 2008 12:33
Hej, jeg mener at kunne huske at Google i sin tid var ude i et stormvejr fordi de havde modtaget betaling for at konkurrerende firmaer fik vist deres reklamer når en person tastede forkert i søgefeltet (eller i deres browsers navigationsfelt). Er der nogen der kan huske noget om det?

Grunden til spørgsmålet er, at hvis man indtaster "www.danskebankd" i IE7s søgefelt (test evt. med andre browsere) og har Google.com som default søgemaskine, så vil der ca. halvdelen af gangene komme et sponsored link til ...Nordea!

:P
Gravatar #2 - GormDK
19. apr. 2008 14:34
Jo, Nordea kommer også af og til i Firefox (når man med google søger på www.danskebankd).

Men hvad er problemet i det? Nordea er vel også en bank.
Gravatar #3 - Emil Melgaard
19. apr. 2008 14:47

Problemet er at når man skriver "www.danskebankd" er det fordi man prøver at gå ind på www.danskebank.dk (der jo altså er en konkurrent til Nordea), men glemmer et punktum og kommer til trykke enter i stedet for backspace når man vil rette det (det har jeg da ihf. gjort et par gange.

Det må være forholdsvis bevidst fra Nordeas side, for der kommer ikke nogen links til Nordea når jeg søger efter "danske bank" eller bare "bank".

Jeg kan dog kun få det frem når jeg søger efter det på Google. Hvis jeg skriver det direkte i Firefox' adresselinje skriver den bare "Did you mean www.danskebank.dk?".
Gravatar #4 - Azuria
19. apr. 2008 15:42
#3 Man kan købe sig til søgeord på adsense.
Jeg har fx også købt mine konkurrenters..
Hvis man så vil have eneret på et søgeord, så kan man godt købe det..
Men det er altså ikke noget man gør medmindre man er meget sikker på at det er det værd, for det koster jævnt kassen.
Jeg kan ikke huske de nøjagtige priser, men mener det ligger oppe i 100-200.000 klassen per ord om året.
Gravatar #5 - myplacedk
19. apr. 2008 17:02
Det eneste jeg får ud af at Google på det søgeord, er denne side...

Anyway, de reklamer der er på Googles side med søgeresultater, er ikke søgeresultater.

Så vidt jeg ved er det browseren gør sådan set bare at søge på Google (eller anden søgemaskine), og så vise resultatet, eller gå direkte til #1, alt efter konfiguration.
Men man kan ikke betale sig fra at blive søgeresultat nummer 1 på Google, eller noget andet nummer.
Gravatar #6 - Abesovs
21. apr. 2008 13:46
Når jeg søger på "www.danskebankd" i Firefox' mini Google ting, kommer der udelukkende link til Newz.dk :)
Gravatar #7 - searchia
25. apr. 2008 14:51
#5 og 6
Google har vidst fået kolde fødder
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login