mboost-dp1
Spørgsmål til torrent
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey
Jeg har fået stillet et spørgsmål om programmet uTorrent.
Download hastigheden er på ca. 200 kb/sek. upload er på 85-100 kb/sek.
Upload hastigheden sættes til max 50 kb/sek. hvorefter download hastigheden stiger til ca. 400 kb/sek.
Hvorfor fordobles download hastigheden så meget ved, at reducer upload til 50 kb/sek.???
Jeg har fået stillet et spørgsmål om programmet uTorrent.
Download hastigheden er på ca. 200 kb/sek. upload er på 85-100 kb/sek.
Upload hastigheden sættes til max 50 kb/sek. hvorefter download hastigheden stiger til ca. 400 kb/sek.
Hvorfor fordobles download hastigheden så meget ved, at reducer upload til 50 kb/sek.???
Nu kan jeg ikke huske det helt tekniske, men det er generelt bare sådan, at al download går en del langsommere hvis du f.eks. upper med 1 mbit i forhold til hvis du downloader med 1 mbit.
Altså.. Hvis jeg uploader noget, tager det f.eks. længere tid at browse, end hvis jeg downloadede med samme hastighed.
Ja, jeg ved det ikke, det er et eller andet i den retning
Altså.. Hvis jeg uploader noget, tager det f.eks. længere tid at browse, end hvis jeg downloadede med samme hastighed.
Ja, jeg ved det ikke, det er et eller andet i den retning
Du skal tænke på at når du henter data, skal du sende tilbagesvar omkring hvor langt du er kommet med pakkerne og lignende (TCP/IP Acknowledgement).
Dette betyder at selv om du reelt set har en 20Mbit/1Mbit, så kan du ikke hente med den fulde 20Mbit hvis du samtidig uploader, grundet at du skal bruge fri båndbredde til at sende svar.
Jeg leder lige efter en fyldestgørende forklaring, hvis dette ikke skulle være svar nok.
Dette betyder at selv om du reelt set har en 20Mbit/1Mbit, så kan du ikke hente med den fulde 20Mbit hvis du samtidig uploader, grundet at du skal bruge fri båndbredde til at sende svar.
Jeg leder lige efter en fyldestgørende forklaring, hvis dette ikke skulle være svar nok.
http://en.wikipedia.org/wiki/ACK_(TCP)#Applicability skrev:TCP is a reliable stream delivery service that guarantees delivery of a data stream sent from one host to another without duplication or losing data. Since packet transfer is not reliable, a technique known as positive acknowledgment with retransmission is used to guarantee reliability of packet transfers. This fundamental technique requires the receiver to respond with an acknowledgment message as it receives the data.
*host*
What the fuck people?
Jeg kan snildt uploade med 180KB/sec mens jeg downloader med 20Mbit/sec ...
Det afhaenger sgu mere af tracker og klient, imo.
Medmindre hans linie selvfoelgelig er totalt 100% fucked.
PRoev at slaa DHT til samt at tjekke om du har forwarded de rigtige porte, etc.
Samtidig kan du jo evt. proeve med en klient der lader dig saette peer-settings, saa du kan saette kriterier for de peers der forbinder til dig. :)
What the fuck people?
Jeg kan snildt uploade med 180KB/sec mens jeg downloader med 20Mbit/sec ...
Det afhaenger sgu mere af tracker og klient, imo.
Medmindre hans linie selvfoelgelig er totalt 100% fucked.
PRoev at slaa DHT til samt at tjekke om du har forwarded de rigtige porte, etc.
Samtidig kan du jo evt. proeve med en klient der lader dig saette peer-settings, saa du kan saette kriterier for de peers der forbinder til dig. :)
Ja, selvfølgelig kræver en optimal ydelse at hans torrent program er konfigureret ordentligt, men det stopper stadig ikke TCP/IP Ack i at eksistere.
Jeg kan da også hente med 20Mbit uden problemer, mens jeg uploader med 180KB/s, men det er måske også fordi jeg sidder på en 20Mbit/10Mbit forbindelse.
Port forward har intet at gøre med om hans download falder i takt med at hans upload stiger. Port forward har noget at gøre med hvor vidt han kan få fuldt udbytte af de peers han er forbundet til, især med flere torrent klienter på samme LAN.
DHT vil, om muligt, have en impakt. Men ikke på det problem han nævner. DHT er der for at optimere systemer med flere brugere, ved at hver bruger kan hente sin opdaterede information via en af de andre noder, derved fjerne belastningen fra en central enhed. Så i stedet for at skulle hente peer information fra trackeren, kan dette hentes fra en af de noder man allerede er forbundet til.
Jeg kan da også hente med 20Mbit uden problemer, mens jeg uploader med 180KB/s, men det er måske også fordi jeg sidder på en 20Mbit/10Mbit forbindelse.
Port forward har intet at gøre med om hans download falder i takt med at hans upload stiger. Port forward har noget at gøre med hvor vidt han kan få fuldt udbytte af de peers han er forbundet til, især med flere torrent klienter på samme LAN.
DHT vil, om muligt, have en impakt. Men ikke på det problem han nævner. DHT er der for at optimere systemer med flere brugere, ved at hver bruger kan hente sin opdaterede information via en af de andre noder, derved fjerne belastningen fra en central enhed. Så i stedet for at skulle hente peer information fra trackeren, kan dette hentes fra en af de noder man allerede er forbundet til.
Jeg sidder paa en 20/2.
TCP/IP Ack giver ikke det udsving der snakkes om, medmindre man ahr serioest daarligt udstyr.
Velkommen til torrent klienter.
Udbyttet af peers afhaenger i den grad af hvor meget du uploader til hver enkelt peer, og det er langt fra alle torrentklienter der favoriserer folk man kan downloade hurtigt fra.
DHT kan ogsaa have en indflydelse ( speakah teh danish plz ) paa hans problem, jo.
Korrekt, og netop dette kan aendre paa hvilke peers man er forbundet til, fx.
Jeg sidder paa en 20/2.
TCP/IP Ack giver ikke det udsving der snakkes om, medmindre man ahr serioest daarligt udstyr.
Velkommen til torrent klienter.
Udbyttet af peers afhaenger i den grad af hvor meget du uploader til hver enkelt peer, og det er langt fra alle torrentklienter der favoriserer folk man kan downloade hurtigt fra.
DHT vil, om muligt, have en impakt. Men ikke på det problem han nævner.
DHT kan ogsaa have en indflydelse ( speakah teh danish plz ) paa hans problem, jo.
DHT er der for at optimere systemer med flere brugere, ved at hver bruger kan hente sin opdaterede information via en af de andre noder, derved fjerne belastningen fra en central enhed. Så i stedet for at skulle hente peer information fra trackeren, kan dette hentes fra en af de noder man allerede er forbundet til.
Korrekt, og netop dette kan aendre paa hvilke peers man er forbundet til, fx.
uTorrent er sat rigtigt op.
Der er åbnet en port i Router'en, som er koblet sammen med den pågældens maskines lokale IP adresse.
#fidomuh
Internet forbindelsen er en 10/1.
Der kan sagtens hentes med 1.150 kb/sek. (Download accelerator)
Ved brug af uTorrent kan der hentes med 850 kb/sek. Hvis max upload er sat til 50 kb/sek.
Hvis upload er ubegrænset og den ligger på 85-100 kb/sek.
Så falder download til 200 kb/sek.
Ja det varier efter hvordan de andre uploader. Men du har ikke givet nogen forklaring på hvorfor upload har så stor effekt på download.
Det svar "conFen" kommer med giver mere mening.
Der er åbnet en port i Router'en, som er koblet sammen med den pågældens maskines lokale IP adresse.
#fidomuh
Ved brug af uTorrent kan der hentes med 850 kb/sek. Hvis max upload er sat til 50 kb/sek.
Ja det varier efter hvordan de andre uploader. Men du har ikke givet nogen forklaring på hvorfor upload har så stor effekt på download.
Que?
HVad er det?
Proev med scp.
Proev at saette max upload til 0.
Proev at saette max upload til 90.
Det jeg taler om, er variationer paavirket af peers og hvordan de opfatter dit forhold til upload.
Det haenger nok sammen med at jeg ved problemet ligger i torrentklienten, men ikke umiddelbart mere end det.
Jeg kunne ogsaa pege paa trackeren, da der ogsaa der bliver reguleret.
Jeg oplevede selv problemet foer i tiden, men efter jeg er begyndt at bruge private trackers og rtorrent, oplever jeg paa ingen maade "problemet".
Maaske hvis vi bruge ISDN linier, hvilket vi ikke goer.
TCP/IP ACK bruger IKKE 5% for at du kan hente med 10Mbit.
Ioevrigt har de fleste ISP'er indregnet overhead anyway, saa du kan hente og sende med fuld hastighed.
( Igen, jeg kan fint makse min 20/2 linie ud med rtorrent, i begge retninger samtidig. )
Kort sagt, det har intet med TCP/IP Ack at goere.
Que?
HVad er det?
Proev med scp.
Proev at saette max upload til 0.
Proev at saette max upload til 90.
Ja det varier efter hvordan de andre uploader.
Det jeg taler om, er variationer paavirket af peers og hvordan de opfatter dit forhold til upload.
Men du har ikke givet nogen forklaring på hvorfor upload har så stor effekt på download.
Det haenger nok sammen med at jeg ved problemet ligger i torrentklienten, men ikke umiddelbart mere end det.
Jeg kunne ogsaa pege paa trackeren, da der ogsaa der bliver reguleret.
Jeg oplevede selv problemet foer i tiden, men efter jeg er begyndt at bruge private trackers og rtorrent, oplever jeg paa ingen maade "problemet".
Maaske hvis vi bruge ISDN linier, hvilket vi ikke goer.
TCP/IP ACK bruger IKKE 5% for at du kan hente med 10Mbit.
Ioevrigt har de fleste ISP'er indregnet overhead anyway, saa du kan hente og sende med fuld hastighed.
( Igen, jeg kan fint makse min 20/2 linie ud med rtorrent, i begge retninger samtidig. )
Kort sagt, det har intet med TCP/IP Ack at goere.
Download hastigheden bliver påvirket af upload. Hvorfor ved jeg ikke.
Download hastighed bliver også påvirket af hvor mange der uploader og med hvilke hastighed. (Som du ved.)
Tracker er ikke noget problem, har en standart liste med brugte tracker. Men i nogle tilfælde er der ikke særlig mange.
Undrer mig lidt over hvorfor jeg kan hente med over 1.000 kb/sek.
http://i39.tinypic.com/10sdnbt.jpg
Men er ikke særlig tit det sker....
Download hastighed bliver også påvirket af hvor mange der uploader og med hvilke hastighed. (Som du ved.)
Tracker er ikke noget problem, har en standart liste med brugte tracker. Men i nogle tilfælde er der ikke særlig mange.
Undrer mig lidt over hvorfor jeg kan hente med over 1.000 kb/sek.
http://i39.tinypic.com/10sdnbt.jpg
Kunde: "Øhh, hey, det er Anders Andersen. Jaaah, jeg tror, at jeg ringer for at fortælle, at jeg... Tjaaah, jeg oplever for hurtige downloadhastigheder i forhold til mit abonnement, så vil i ikke meget gerne skrue ned for den?"
Supporter: "Du vil altså gerne have, at vi begrænser din forbindelse?!"
Kunde: "Ja, det er det, jeg mener! Det er altså vildt irriterende, at jeg henter filerne hurtigere, end jeg har beregnet - og endda har betalt for."
Supporter: "Vi skal altså skrue ned for din kvalitet, så du får en langsommere hastighed?"
Kunde: "Netop! Det er lige præcis det, som jeg mener. Det er altså for dårligt, at man i dagens Danmark ikke en gang kan få, hvad man betaler for, så kan du ikke bare gøre det nu?!"
Supporter: "Jamen... Tjo... Undskyld, HVAD?!"
Kunde: "... ja, gør det nu, for pokker! *dut-dut-dut*"
Kunde: "Øhh, hey, det er Anders Andersen. Jaaah, jeg tror, at jeg ringer for at fortælle, at jeg... Tjaaah, jeg oplever for hurtige downloadhastigheder i forhold til mit abonnement, så vil i ikke meget gerne skrue ned for den?"
Supporter: "Du vil altså gerne have, at vi begrænser din forbindelse?!"
Kunde: "Ja, det er det, jeg mener! Det er altså vildt irriterende, at jeg henter filerne hurtigere, end jeg har beregnet - og endda har betalt for."
Supporter: "Vi skal altså skrue ned for din kvalitet, så du får en langsommere hastighed?"
Kunde: "Netop! Det er lige præcis det, som jeg mener. Det er altså for dårligt, at man i dagens Danmark ikke en gang kan få, hvad man betaler for, så kan du ikke bare gøre det nu?!"
Supporter: "Jamen... Tjo... Undskyld, HVAD?!"
Kunde: "... ja, gør det nu, for pokker! *dut-dut-dut*"
Som sagt saa skyldes det hoejst sandsynligt enten din tracker eller din klient.
Ofc.
Jeg tvivler paa at du har indsigt i hvordan trackeren vaelger at favorisere klienterne...? :)
Tjah, 10Mbit giver jo et teoretisk max paa over 1000kB/sec..? :)
Samtidig skal du huske at de her maalinger er rimeligt upraecise.
Proev at smide en linux boks med vnstat imellem og lav en vnstat -tr :)
Det sker tit her :P
Som sagt saa skyldes det hoejst sandsynligt enten din tracker eller din klient.
Ofc.
Jeg tvivler paa at du har indsigt i hvordan trackeren vaelger at favorisere klienterne...? :)
Undrer mig lidt over hvorfor jeg kan hente med over 1.000 kb/sek. http://i39.tinypic.com/..
Tjah, 10Mbit giver jo et teoretisk max paa over 1000kB/sec..? :)
Samtidig skal du huske at de her maalinger er rimeligt upraecise.
Proev at smide en linux boks med vnstat imellem og lav en vnstat -tr :)
Det sker tit her :P
Hvis du uploader med 50%, kan du kun udnytte din download 50%.Synkront (ADSL)
Mens fiber er asynkront og du kan udnytte down og up 100% samtidigt.
Det bunder i den forskellige teknik.
Hvilket program du bruger er i den henseende ligegyldigt.
Hvordan utorrent påvirker din hastighed på andre måske er forklaret af de overstående.
Dette har jeg hørt, og har fået en tek forklaring jeg ikke kan huske. Men i praksis er dette cirka sådan jeg oplever min forbindelse. Kabel ved yousee (20/3).
**Måske forkert info**
Efterlyser en der har forstand og kan give en forklaring. For eller imod?
Mens fiber er asynkront og du kan udnytte down og up 100% samtidigt.
Det bunder i den forskellige teknik.
Hvilket program du bruger er i den henseende ligegyldigt.
Hvordan utorrent påvirker din hastighed på andre måske er forklaret af de overstående.
Dette har jeg hørt, og har fået en tek forklaring jeg ikke kan huske. Men i praksis er dette cirka sådan jeg oplever min forbindelse. Kabel ved yousee (20/3).
**Måske forkert info**
Efterlyser en der har forstand og kan give en forklaring. For eller imod?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.