mboost-dp1
Spørgsmål til TV serier
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey
Nogle tv serier bliver aflyst, hvor efter der ikke kommer flere seasons.
Så er spørgsmålet har nogen af jer hørt om en tv serie der er først er blevet droppet, men sener hen er alligevel er bliver taget op igen og forsætter?
Jeg er begyndt at følge med i serien Terminator: The Sarah Connor Chronicles, desværre er Season 3 blevet aflyst på grund af den finanscelle krise.
Så er spørgsmålet har nogen af jer hørt om en tv serie der er først er blevet droppet, men sener hen er alligevel er bliver taget op igen og forsætter?
Jeg er begyndt at følge med i serien Terminator: The Sarah Connor Chronicles, desværre er Season 3 blevet aflyst på grund af den finanscelle krise.
Tjah, Futurama lyder til at blive taget op igen som serie, det er lige blevet officielt: http://ausiellofiles.ew.com/2009/06/its-official-f...
Family Guy er åbenbart også blevet genoplivet på samme måde for et par år siden.
Jeg kender desværre ikke til andre
Family Guy er åbenbart også blevet genoplivet på samme måde for et par år siden.
Jeg kender desværre ikke til andre
Ja, det sker. Men jeg tror at det typisk sker så hurtigt, at du skal følge godt med i nyhederne for at vide at serien overhovedet har været droppet. (Men det kan man vel kalde "forhandling".)
Men en lille solstrålehistorie, for alle sci-fi geeks der nægter at opgive håbet:
Doctor Who startede i 1963, og blev sendt frem til 1989, hvor serien blev stoppet.
I 1996 kom filmen, og så blev der stille igen.
Indtil 2005, hvor serien fortsætter efter 16 års pause. Et rigtigt fortsæt, ikke en "reboot" eller en "re-imagination", en reel fortsættelse.
Dermed er Doctor Who verdens længst-kørende TV-serie.
Så there you have it, selv om 15 år skal du ikke lade pausen tage håbet fra dig. ;-)
Ja, det sker. Men jeg tror at det typisk sker så hurtigt, at du skal følge godt med i nyhederne for at vide at serien overhovedet har været droppet. (Men det kan man vel kalde "forhandling".)
Men en lille solstrålehistorie, for alle sci-fi geeks der nægter at opgive håbet:
Doctor Who startede i 1963, og blev sendt frem til 1989, hvor serien blev stoppet.
I 1996 kom filmen, og så blev der stille igen.
Indtil 2005, hvor serien fortsætter efter 16 års pause. Et rigtigt fortsæt, ikke en "reboot" eller en "re-imagination", en reel fortsættelse.
Dermed er Doctor Who verdens længst-kørende TV-serie.
Så there you have it, selv om 15 år skal du ikke lade pausen tage håbet fra dig. ;-)
For all your tv-series needs www.sidereel.com. De er rigtig gode til at annoncere lige det du er ude efter :)
Når tv-serier bliver stoppet før historien kan nå at blive fortalt færdig, så sker det af og til, at fansene brokker sig så højlydt, at der bliver lavet en eller flere film, for at afslutte dette. Andre gange vælger produktionsselskabet simpelthen bare af sig selv at stoppe serien med en film. Det skete f.eks. for Firefly, Stargate SG-1 og Farscape.
Jericho blev stoppet efter 1 år, men fik 7 afsnit mere.Skak2000 (1) skrev:Hey
Stargate SG-1 blev stoppet ved 5-6 sæson, men så tog Sci-fi den.
Medium blev i sidste måned stoppet af Fox mener jeg, og så har ABC valgt at købe rettighederne.
My Name is Earl venter pt. på en køber.
Sliders blev stoppet efter sæson 1, men så købte Sci-fi den.
Jeg vil ikke mene at Serenity var i Firefly-ånden. Firely var humor og western krydret med sci-fi elementer. Serenetiy var en sci-fi action film.
Der var også mange aflysninger af serier grundet manuskiptforfatter-strejken, som så er blevet genoptaget igen.
Men der er også flere eksempler på at man køber serier, seriekoncepter og sågar reality- og quizshow-koncepter som kører videre i andre lande. F.eks. er både Rejseholdet, Ørnen og Forbrydelsen solgt til mange andre lande, hvor de kører videre.
I de helt gamle tv-serier som f.eks. Hortonsagaen, der har kørt siden 60'erne, kan de umuligt have samme skuespillere og manuskriptforfattere, så de må jo være blevet overdraget hen ad vejen. Der er i øvrigt 11.059 afsnit af Hortonsagaen på trods af at det er virkelig er en skod-serie. Føj.
Men der er også flere eksempler på at man køber serier, seriekoncepter og sågar reality- og quizshow-koncepter som kører videre i andre lande. F.eks. er både Rejseholdet, Ørnen og Forbrydelsen solgt til mange andre lande, hvor de kører videre.
I de helt gamle tv-serier som f.eks. Hortonsagaen, der har kørt siden 60'erne, kan de umuligt have samme skuespillere og manuskriptforfattere, så de må jo være blevet overdraget hen ad vejen. Der er i øvrigt 11.059 afsnit af Hortonsagaen på trods af at det er virkelig er en skod-serie. Føj.
#10 Man kan så uden problemer gense Venner igennem 1 år, 44 dage og 21 timer... Venner er vel nok verdens bedste komedie drop-in serie...
Scrubs blev også droppet af NBC, men ret hurtigt opkøbt af ABC. Her har produceren/serieskaberen Bill Lawrence valgt kun at lave 8 sæsoner i alt med det nuværende tema, men det spås at ABC vil lave en ny omgang scrubs hvor man følger nogle nye lægestuderende..
Scrubs blev også droppet af NBC, men ret hurtigt opkøbt af ABC. Her har produceren/serieskaberen Bill Lawrence valgt kun at lave 8 sæsoner i alt med det nuværende tema, men det spås at ABC vil lave en ny omgang scrubs hvor man følger nogle nye lægestuderende..
Ja, det er meget surt at den serie er stoppet. Den er meget god og det er selvfølgelig altid positivt at se Summer Glau :)
Det ville selvfølgelig være rart, hvis den blev opkøbt af et andet selskab, men jeg tror ærligtalt ikke det vil ske. Ligesom så mange andre gode serier som stoppede før historien blev afsluttet.
Serenity var IMO en god film og helt i ånden fra serien.
Fra http://en.wikiquote.org/wiki/Serenity_(film)
Ja, det er meget surt at den serie er stoppet. Den er meget god og det er selvfølgelig altid positivt at se Summer Glau :)
Det ville selvfølgelig være rart, hvis den blev opkøbt af et andet selskab, men jeg tror ærligtalt ikke det vil ske. Ligesom så mange andre gode serier som stoppede før historien blev afsluttet.
Serenity var IMO en god film og helt i ånden fra serien.
[As Serenity begins a fiery dive into atmo, a panel on the bow breaks off, flying over the cockpit's viewport]
Mal: What was that?
Wash: Did you see that?
Mal: Was that the primary buffer panel?
Wash: It did seem to resemble—
Mal: Did the primary buffer panel just fall off my gorram ship for no apparent reason?
[Serenity shudders.]
Wash: Looks like.
Mal: I thought Kaylee just checked the entry couplings. I have a very clear memory of it!
Wash: Yeah well, if she doesn't give us some extra flow from the engine room to offset the burn-through, this landing is going to get pretty interesting.
Mal: Define interesting!
Wash: [deadpan] "Oh god, oh god, we're all gonna die"?
Mal: [on the ship intercom] This is the captain, we have a lil' problem with our entry sequence, so we may experience some slight…turbulence, and then…explode. [to Wash] Can you shave the vector?
Wash: I'm doing it! It's not enough.
Mal: Just get us on the ground!
Wash: That part will happen pretty definitely.
Fra http://en.wikiquote.org/wiki/Serenity_(film)
Jeg bruger altid TV.com for at finde info om diverse serier.
Den er desværre blevet lidt dårligere inden for det sidste år (på grund af nye ejere)
Den er desværre blevet lidt dårligere inden for det sidste år (på grund af nye ejere)
Dejligt at hører at der er >>lidt<< håb forude.
Et opkøb vil være dejligt, men en afsluttende film på serien vil også være ok.
En årsag til at der ikke er kommet nogen nyheder om en mulig film afslutning, kunne tyde på at de prøver at sælge serien til f.eks. SciFi Channel???
Hmm... Hvordan kan jeg skrive et ord så meget forkert !? :S
finanscelle = finansielle krise
En årsag til at der ikke er kommet nogen nyheder om en mulig film afslutning, kunne tyde på at de prøver at sælge serien til f.eks. SciFi Channel???
Hmm... Hvordan kan jeg skrive et ord så meget forkert !? :S
finanscelle = finansielle krise
Filmkollager, baggrunde osv er revet ned, væk, solgt og borte. At lave en film direct-to-dvd vil være tåbeligt når Terminator lige er blevet kickstartet og vil forvirre folk unødigt - Desuden ville det kræve at man havde set de første 2 sæsner af TSCC og så stor en fanskare tror jeg næppe TSCC har ifht. fx. SG1 el. Atlantis.Skak2000 (18) skrev:Dejligt at hører at der er >>lidt<< håb forude.
Du må leve med at dette bliver en af de historier som formår at være ufortalte ligesom: Invasion, Kings, Life, Jericho, The 4400, Vanished, Traveler, Smith, Thief, Threshold, mfl.
Cloud02 (19) skrev:Du må leve med at dette bliver en af de historier som formår at være ufortalte
Selv om det er ærgeligt, så er det nu alligevel ikke så vigtigt for mig, når nu det ikke er canon.
TSCC er IKKE en del af Terminator-historien, det er kun baseret på Terminator. Og så siger det mig altså ikke så pokkers meget.
I det her tilfælde er de gamle baggrund, filmkollager total ubrugelig. Med den slutning Season 2 havde.
Der blev faktisk lavet en episode til The 4400 "Unlocking the Secrets" som afsluttede serien.
Det samme gælder serien Strange Days at Blake Holsey High hvor der blev lavet 3 episoder til at afslutte serien.
Men du har rat i at en film nok vil forvire en del, 1-3 episoder til at lukke serien vil nok være det der højest kommer på tale.
I det her tilfælde er de gamle baggrund, filmkollager total ubrugelig. Med den slutning Season 2 havde.
Der blev faktisk lavet en episode til The 4400 "Unlocking the Secrets" som afsluttede serien.
Det samme gælder serien Strange Days at Blake Holsey High hvor der blev lavet 3 episoder til at afslutte serien.
Men du har rat i at en film nok vil forvire en del, 1-3 episoder til at lukke serien vil nok være det der højest kommer på tale.
SG-1 delen kommer vist nok også med en ny film, de skal bare først have lavet en SG-A film. Og nu har de travlt med den nye SG-Universe serie. Og ja jeg skal selvfølgelig se alt!
En anden lidt overset serie er Sanctuary, den er med Amanda Tapping, er helt klart et kig værd. Også Eureka den venter jeg bare med spænding på starter igen.
SG-1 delen kommer vist nok også med en ny film, de skal bare først have lavet en SG-A film. Og nu har de travlt med den nye SG-Universe serie. Og ja jeg skal selvfølgelig se alt!
En anden lidt overset serie er Sanctuary, den er med Amanda Tapping, er helt klart et kig værd. Også Eureka den venter jeg bare med spænding på starter igen.
Skak2000 (1) skrev:Hey
Den er blevet aflyst fordi a) serien ikke trak de seertal de har regnet med og b) serien passer overhovedet ikke ind i det univers som Terminator 1+2+3+4 forgår i...det var en teen-serie.
Skuffende seertal er vel hovedeårsagen til at den er blevet droppet.
Det er rigtigt at serien IKKE passer ind med film 3 & 4.
Men den passer godt ind med film 1 & 2.
Regner heller ikke med at den forsætter eller der kommer en afslutning.
Hvis andre serier er blevet taget op igen så er der altid en chancen for den også bliver taget op igen.
Der kan ikke genbruges nogen filmkollager, baggrunde, tøj.
Season 3 vil kræve helt nyt, da den vil tage udgangspunkt i noget der sker i fremtiden.
Det der vil kunne genbruges er den computer grafik de har brugt og de 7 skugespillerne...
Det er rigtigt at serien IKKE passer ind med film 3 & 4.
Men den passer godt ind med film 1 & 2.
Regner heller ikke med at den forsætter eller der kommer en afslutning.
Hvis andre serier er blevet taget op igen så er der altid en chancen for den også bliver taget op igen.
Der kan ikke genbruges nogen filmkollager, baggrunde, tøj.
Season 3 vil kræve helt nyt, da den vil tage udgangspunkt i noget der sker i fremtiden.
Det der vil kunne genbruges er den computer grafik de har brugt og de 7 skugespillerne...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.