mboost-dp1

Sprignævn

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
13. dec. 2008 08:37
Flere nye ord er i 2008 blevet så omtalt, at de nu er accepteret som danske ord. Dansk Sprignævn har netop offentliggjort sin årlige liste over 32 nye danske ord.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19097124.ht...

Det er altså trist når journalister staver "Dansk Sprognævn" forkert :) Ja, det er et net-media, og ja det går lidt stærkt nogen gange.. men alligevel. Dansk Sprignævn.
Gravatar #2 - Systran
13. dec. 2008 11:06
Skulle lige til at påtale, at du nok havde været lidt for hurtig i din overskrift, men fair nok... ;)

Du skulle læse bagsiden af Politiken hver søndag - deres "Oh, Danmark"-boks er altid sjov at læse, da der er rimelig mange avisbøffer rundt omkring :)
Gravatar #3 - Avenger-
13. dec. 2008 11:14
Kunne det tænkes, at det er gjort med vilje?

Synes nu også det er trist at se, "professionelle medier" lave så mange fejl, som de nu engang laver.
Gravatar #4 - Systran
13. dec. 2008 11:18
3#
Ja, kunne ikke forestille mig andet end at det var gjort med vilje. Det fangede i hvert fald mit øje, da jeg skøjtede over forummet, så det virkede :)
At det så var for hænge TV2's staveguruer/journalister ud er noget helt andet ;)
Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
13. dec. 2008 13:22
politiken.dk har absurd mange fejl
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login