mboost-dp1
SSD-disk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hvad er dit budget?
Er det til bærbar eller stationær?
Har hørt gode ting om Intel og i den billigere ende OCZ Vertex-serien.
Vil iøvrigt anbefale 64GB, da Windows + et par programmer hurtigt kan æde 32GB (husk også recovery, sidefil, skrivebord/dokumenter etc.), medmindre at du aktivt sørger for at gemme alting på et andet drev.
Er det til bærbar eller stationær?
Har hørt gode ting om Intel og i den billigere ende OCZ Vertex-serien.
Vil iøvrigt anbefale 64GB, da Windows + et par programmer hurtigt kan æde 32GB (husk også recovery, sidefil, skrivebord/dokumenter etc.), medmindre at du aktivt sørger for at gemme alting på et andet drev.
fidel (4) skrev:Du har tilsyneladende rimeligt godt styr på SSD disks, siden du selv slynger OCZ Vertex og Intel ud af ærmet :-)
Det er en af de to disks du skal vælge. Og ja pt. er Intel's 80gb den hvor du får mest for pengene .
Nu var det ret beset #2, der først nævnte dem. Jeg tænkte bare, at det måtte være X25-M, der var tale om.
Har også mine øjne på 80 GB disken.. satser lidt på, at jeg vinder en million snart, så skal jeg nok købe en disk til dig og mindzero også. :D
Ahh ja - det er mig der sidder og halvsover :P
Jeg købte selv OCZ vertex 60gb for ½ år siden. Dengang kostede intel-fætteren 600kr mere. I dag koster de det samme... Såh - Mit bud er at gå efter Intel.
Hvis du har tiden og interessen, vil jeg anbefale at du læser følgende:
Understanding and Choosing the Best SSD
Intel & Indilinx get TRIM, Kingston Brings Intel Down to $115
Jeg købte selv OCZ vertex 60gb for ½ år siden. Dengang kostede intel-fætteren 600kr mere. I dag koster de det samme... Såh - Mit bud er at gå efter Intel.
Hvis du har tiden og interessen, vil jeg anbefale at du læser følgende:
Understanding and Choosing the Best SSD
Intel & Indilinx get TRIM, Kingston Brings Intel Down to $115
Kort sagt hold dig til OCZ Vertex og Agility, eller andengenerations drevene fra Intel, da de har meldt ud at de understøtter "trim".
Det det i grove træk betyder er at din SSD holder længere, så fremt du kører med Windows 7, da disk defragmentering er slået fra og skrivning holdt til et minimum, så din disk har en så lang levetid som muligt.
Du vil heller ikke få så meget ud af en SSD uden som minimum at have 3GB Ram og helst mere, da systemet så kan køre uden en swapfil, som igen vil forkorte diskens levetid betydeligt.
Det det i grove træk betyder er at din SSD holder længere, så fremt du kører med Windows 7, da disk defragmentering er slået fra og skrivning holdt til et minimum, så din disk har en så lang levetid som muligt.
Du vil heller ikke få så meget ud af en SSD uden som minimum at have 3GB Ram og helst mere, da systemet så kan køre uden en swapfil, som igen vil forkorte diskens levetid betydeligt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.