mboost-dp1

Stofa vil have penge for noget de ikke levere

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
26. aug. 2008 11:11
Jeg har været stofa kunde i snart 9 måneder hvor jeg har, måtte være vidne til en zaptor boks i 7 måneder der genstarter uprovokeret, vil ikke tænde og alle de normale problemer med denne der gør at jeg ikke kan se tv.

Jeg ringede så ind til stofa teknisk support for at fortælle at jeg ikke havde noget tv i søndags hele dagen. Han fortæller at de har haft flere henvendelser fra mit område om dette. Jeg får ligeledes også at vide de vil sende en teknikker ud mandag morgen for at få løst problemet.

Jeg spørger nu supporteren om jeg skal betale for denne dag hvor det ikke virkede og det mente han ikke, så han ville lige notere at jeg var uden tv hele dagen. Han havde dog ikke noget med regninger at gøre så jeg måtte ringe igen mandag til regningsservice.

Jeg har DD ringet til regningsservice hvor jeg får fat i en medarbejder efter 10 min. Jeg forklarer så problematikken og at jeg fik skrevet ned at jeg var uden tv hele søndag pga. en fejl.

Hun spørger så hvor jeg vil hen med det?
Jeg fortæller hende så at jeg naturligvis har ringet for at få det streget i min næste regning da de ikke har kunnet leveret det produkt jeg har betalt for.
Jeg bliver så mødt med beskeden om at det kan man ikke bare fordi man er uden tv.

Jeg spørger hende om hun syntes det var god kundeservice, når hendes kollega sagde at det ikke var noget problem at få streget den dag i regningen. Dertil svarer hun at det mente hun nu nok det var.

Nu er det jo ikke fordi det drejer sig om det mest sindssyge beløb, men det er mere et princip at når jeg betaler for noget, så vil jeg også have det jeg betaler for.
Grunden til at jeg ringede for at fejl melde det i søndags var også mest fordi det sker så ofte at det pis stofa ikke virker.

Jeg har en ubetalt regning der skal betales den 9. sep. Jeg kan evt. selv rette beløbet til så det passer med det antal dage jeg har haft tv i.
Gravatar #2 - trylleklovn
26. aug. 2008 11:15
Nu må det, med den slags services, forventes at der er en vis procentvis nedetid. Det står sandsynligvis i et dokument du har fået udleveret ved oprettelse af abbonnementet.

Hvis du mener at der er tale om en generelt højere procentvis nedetid, end reklameret med, så vil jeg mene du er i din gode ret til at klage. Men umiddelbart lader det ikke til at være tilfældet.

Og teknikeren du snakkede med sagde jo netop, at han intet havde med regningsservice at gøre og han kan derfor heller ikke holdes ansvarlig for udtalelser om et emne han ikke er ansat til at supportere. Han er, af navnet, blot en tekniker.

edit: ikke at jeg på nogen måde kan anbefale stofa til nogen, men ret skal vel være ret.
Gravatar #3 - holmen
26. aug. 2008 11:17
Hvad med at droppe zaprop-boksen? Eller er der ingen alternativer?
Gravatar #4 - natterjack
26. aug. 2008 12:15
Du skriver det er en principsag at når du betaler for noget, vil du også have det du betaler for, men hvorfor har du så haft en ødelagt Zaptor-boks i syv måneder? Som nævnt har du nok accepteret en vis nedetid da du oprettede abonnementet.
Gravatar #5 - nielsbuus
26. aug. 2008 13:08
Jeg har også en Zaptor boks. Aldrig nogensinde har jeg følt mig så bondefanget. Zaptorboksens to forcer er marginalt bedre billedkvalitet og muligheden for at genstarte udsendelser på DR. Tilgengæld er den absurd ustabil og betjeningen er utilregnelig. Hvis man har haft den slukket, så tager den TRE minutter at starte og den kan IKKE starte med mindre den har forbindelse til internettet.

Zaptor er et utilgiveligt ringe produkt og jeg er meget skuffet over det. Jeg forventer at opsige det til marts, når bindingen er udløbet.
Gravatar #6 - buch
26. aug. 2008 13:29
Ja vist er der en nedetid, men jeg tror at hvis man tager stofa's nedetid på internet, ganger det med antal indbyggere i sverige gange alle de år stofa internet har eksisteret så har du min nedetid i løbet af de 7 måneder.

Sagt på en anden måde, det produkt er langt fra problemfrit.

Der findes TDC tv som efter sigende skulle være bedre, men også en del dyrer.

Så kan man jo vælge telia tv, som er zaptor i forklædning. Samme boks, samme firma, forskelige navne.

Boksen er jo som sådan ikke ødelagt, den er bare af ufattelig dårlig kvalitet.
Gravatar #7 - natterjack
26. aug. 2008 16:20
#6 Din nedetid de sidste syv måneder er ikke relevant for den nuværende klagesag. Igen, hvis boksen er af dårlig kvalitet får du heller ikke hvad du betaler for.
Gravatar #8 - Ronson ⅍
26. aug. 2008 16:52
Hvis det er noget lokal fællesantenne (og det er det vel, hvis det er stofa) og gentagne voldsomme problemer så tag i stedet fat i dem der driver fællesantennen i området

Så er det jo et problem med kablerne/udstyret, ikke nødvendigvis det signal stofa leverer til antenneforeningen
Gravatar #9 - noramskull
26. aug. 2008 18:13

Det er ret normalt inde for tv-branchen at man betaler for et produkt man ikke modtager, jeg betaler f.eks. også til DR1.

Det fungerer sikkert sådan at hvis du har en zaptor box inden døre, så skal du betale og så er det ikke relevant om den overhovedet virker :)
Gravatar #10 - rumagenten
27. aug. 2008 12:33
jeg troede den var blevet bedre. slukker du den om natten? det har jeg hørt skulle hjælpe på det.

Alternativt køb et sony tv, evt w4000 serien med HD tuner, og få et ca modul og kort, så er du kørende. (eller andet tv med DVB-C tuner) as if.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login