mboost-dp1
StofaNet Not-so-SuperSize
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
I sommers fik jeg mig en StofaNet SuperSize 25 mbit forbindelse. Den har kørt særdeles godt hele sommeren, men i løbet af september er det som om den gradvist er blevet ringere, specielt om aftenen og her i oktober er ydelsen virkelig faldet.... så meget at jeg her til aften oplevede at en http-streamet flash musikvideo fra DR Boogie måtte buffer midt under afspilningen selvom jeg ikke kørte andet der brugte linjen...
Så jeg smuttede ind på speedtest.net for at tjekke hvordan det så ud og resultaterne er mildt sagt ikke imponerende. Her er nogle dugfriske download benchmarks:
Oslo - 3,6 mbit
Malmø - 3,8 mbit
Frankfurt - 3,0 mbit
Paris - 1,3 mbit
London - 4,4 mbit
Beograd - 5,3 mbit
Moskva - 2,5 mbit
New York - 1,3 mbit
Texas - 0,3 mbit
Tokyo - 0,6 mbit
Taipei - 1,0 mbit
Sydney - 0,3 mbit
Buenos Aires - 1,9 mbit
Den suverænt hurtigste forbindelse målte jeg til Serbien.... 5,3 mbit .... på en 25 mbit linje.
I sommers brugte jeg også speedtest ind i mellem og der fik jeg altid over 20 mbit til Sverige og Norge og over 10 mbit til det meste af Europa - f.eks. fik jeg 12,5 mbit til Georgien. Texas målte jeg til 14 mbit på et tidspunkt.
Er der andre der oplever at deres SuperSize Stofanet har tabt pusten de seneste uger?
Så jeg smuttede ind på speedtest.net for at tjekke hvordan det så ud og resultaterne er mildt sagt ikke imponerende. Her er nogle dugfriske download benchmarks:
Oslo - 3,6 mbit
Malmø - 3,8 mbit
Frankfurt - 3,0 mbit
Paris - 1,3 mbit
London - 4,4 mbit
Beograd - 5,3 mbit
Moskva - 2,5 mbit
New York - 1,3 mbit
Texas - 0,3 mbit
Tokyo - 0,6 mbit
Taipei - 1,0 mbit
Sydney - 0,3 mbit
Buenos Aires - 1,9 mbit
Den suverænt hurtigste forbindelse målte jeg til Serbien.... 5,3 mbit .... på en 25 mbit linje.
I sommers brugte jeg også speedtest ind i mellem og der fik jeg altid over 20 mbit til Sverige og Norge og over 10 mbit til det meste af Europa - f.eks. fik jeg 12,5 mbit til Georgien. Texas målte jeg til 14 mbit på et tidspunkt.
Er der andre der oplever at deres SuperSize Stofanet har tabt pusten de seneste uger?
Det må jeg sige nej til, for det her er mine målinger:
Oslo - 16,8 mbit
Malmø - 24,6 mbit
Frankfurt - 6 mbit
Paris - 24,1 mbit
London - 13,7 mbit
Beograd - 9,4 mbit
Moskva - 20 mbit
New York - 3,8 mbit
Texas(Dallas) - 2,4 mbit
Tokyo - 2 mbit
Taipei - 0,9 mbit
Sydney - 0,8 mbit
Buenos Aires - 2 mbit
Har dog aldrig fundet behov for at måle i hele verden før.
Oslo - 16,8 mbit
Malmø - 24,6 mbit
Frankfurt - 6 mbit
Paris - 24,1 mbit
London - 13,7 mbit
Beograd - 9,4 mbit
Moskva - 20 mbit
New York - 3,8 mbit
Texas(Dallas) - 2,4 mbit
Tokyo - 2 mbit
Taipei - 0,9 mbit
Sydney - 0,8 mbit
Buenos Aires - 2 mbit
Har dog aldrig fundet behov for at måle i hele verden før.
#5 - Det KAN være slemmere end stofanet, jeg har canaldigital, den eneste udbyder hvor jeg bor (har ikke engang telefonstik :( )
Så hut jeg hvisker... Om aftenen i oktober (eller bare hele den kolde periode her i Danmark) er der mange der bruger deres internet. Og det går ud over din linie. Havde selv Supersize (i Aalborg) og kom aldrig nogensinde op på fuld hastighed.
Jeg kan ikke lige finde det inde på Stofa.dk, men den gang jeg havde det, var der et min. for hvilken hastighed de skulle garantere på Supersize, og det var omkring 10-12. Så på en meget kold vinteraften tror jeg ikke du skal forvente det helt store. Jeg ville finde en anden udbyder hvis du skal op i de hastigheder.
Så hut jeg hvisker... Om aftenen i oktober (eller bare hele den kolde periode her i Danmark) er der mange der bruger deres internet. Og det går ud over din linie. Havde selv Supersize (i Aalborg) og kom aldrig nogensinde op på fuld hastighed.
Jeg kan ikke lige finde det inde på Stofa.dk, men den gang jeg havde det, var der et min. for hvilken hastighed de skulle garantere på Supersize, og det var omkring 10-12. Så på en meget kold vinteraften tror jeg ikke du skal forvente det helt store. Jeg ville finde en anden udbyder hvis du skal op i de hastigheder.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.