mboost-dp1
Stofanet - pingtider og stabilitet?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg sidder lidt og overvejer at skifte til Stofa som bredbåndsudbyder. Det er en sætning jeg aldrig troede jeg skulle skrive,.
Har modtaget en nogle reklamer fra stofa om deres 50 m/bit linje.
Jeg spiller en del counter strike, og her tænkte jeg på om nogle har erfaring med pingtider og stofa?
Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der har gode (eller dårlige) erfaringer med Stofas 25 elller 50 mbit forbindelser og hvad de rent faktisk trækker. Du må også gerne skrive hvor i landet du bor. Jeg bor selv i Århus N - Stjernepladsen.
Har modtaget en nogle reklamer fra stofa om deres 50 m/bit linje.
Jeg spiller en del counter strike, og her tænkte jeg på om nogle har erfaring med pingtider og stofa?
Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der har gode (eller dårlige) erfaringer med Stofas 25 elller 50 mbit forbindelser og hvad de rent faktisk trækker. Du må også gerne skrive hvor i landet du bor. Jeg bor selv i Århus N - Stjernepladsen.
Har en 50 mbit forbindelse ved stofa
De følgende tal er fundet med speedtest.net
på posterings tidspunktet 14.55.
København 20/2 Ping 8 ms
Malmø 45/2 Ping 10 ms
London 28/1 Ping 28 ms
Den manglende hastighed til KBH kan lige så godt være begrænsninger på lige den server, så i bund og grund er der ikke så mange steder hvor der bliver understøttet meget mere end de 20 Mbit
Bor i Århus C.
Skal siges at jeg får næsten 50 rent ved test på stofas egne hastigheds servere.
De følgende tal er fundet med speedtest.net
på posterings tidspunktet 14.55.
København 20/2 Ping 8 ms
Malmø 45/2 Ping 10 ms
London 28/1 Ping 28 ms
Den manglende hastighed til KBH kan lige så godt være begrænsninger på lige den server, så i bund og grund er der ikke så mange steder hvor der bliver understøttet meget mere end de 20 Mbit
Bor i Århus C.
Skal siges at jeg får næsten 50 rent ved test på stofas egne hastigheds servere.
Jeg bor i Aalborg. Jeg har lige skiftet fra Stofa til Telmore ADSL (Som bare er rebranded TDC linjer) fordi mit Stofa var alt for ustabilt. Jeg sprang også til fordi Stofa tilbyder 25 mbit (og senere 50 mbit) fordi ADSL udbyderne 'kun' kunne levere 13-15 mbit på min adresse.
På en god dag kører Stofa rigtig godt og du kan hente med 45-50 mbit fra gode danske servere og Stofa lader ikke til at have noget filter eller nedprioritering af torrents. På en dårlig dag (som der er altså er blevet rigtig mange af her i løbet af foråret) så kører Stofa med 300-600 kbit, lange pingtider, mange timeouts og nogle gange deciderede nedbrud. Det blev jeg tosset over. Så jeg opsagde mit Stofa og bestilte bredbånd hos Telmore. Nu har jeg haft det i 2 uger og det har kørt klippestabilt på de 13-14 mbit.
Jeg bor i Aalborg. Jeg har lige skiftet fra Stofa til Telmore ADSL (Som bare er rebranded TDC linjer) fordi mit Stofa var alt for ustabilt. Jeg sprang også til fordi Stofa tilbyder 25 mbit (og senere 50 mbit) fordi ADSL udbyderne 'kun' kunne levere 13-15 mbit på min adresse.
På en god dag kører Stofa rigtig godt og du kan hente med 45-50 mbit fra gode danske servere og Stofa lader ikke til at have noget filter eller nedprioritering af torrents. På en dårlig dag (som der er altså er blevet rigtig mange af her i løbet af foråret) så kører Stofa med 300-600 kbit, lange pingtider, mange timeouts og nogle gange deciderede nedbrud. Det blev jeg tosset over. Så jeg opsagde mit Stofa og bestilte bredbånd hos Telmore. Nu har jeg haft det i 2 uger og det har kørt klippestabilt på de 13-14 mbit.
Det bedste bud må være at spørge en af de andre i dit nærområde, om hvordan deres net kører.
Her mener jeg selvfølgelig på de omkringliggende veje.
For Stofanet kører åbenbart ikke helt ens hvorend man bevæger sig hen.
Det kan også have noget at sige at man frit kan vælge udbyder der hvor jeg bor.
Plus at det ikke er en boligforening, men privat.
Dvs, at alle ikke bare har det, da de skal gøre noget aktivt for at få det.
Og jo færre der er på et backbone, jo bedre hastighed til dig.
Det bedste bud må være at spørge en af de andre i dit nærområde, om hvordan deres net kører.
Her mener jeg selvfølgelig på de omkringliggende veje.
For Stofanet kører åbenbart ikke helt ens hvorend man bevæger sig hen.
Det kan også have noget at sige at man frit kan vælge udbyder der hvor jeg bor.
Plus at det ikke er en boligforening, men privat.
Dvs, at alle ikke bare har det, da de skal gøre noget aktivt for at få det.
Og jo færre der er på et backbone, jo bedre hastighed til dig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.