mboost-dp1
Store problemer med microfonen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
hej allesammen
siden jeg har geninstalleret vista kan min computer ikke genkende microfonen, derfor ka jeg ikke snakke over VoiP (hvilket er ret irriterende).
Jeg ved ikke om i har nogen ideér til hvad det kan være da jeg er helt væk :/
siden jeg har geninstalleret vista kan min computer ikke genkende microfonen, derfor ka jeg ikke snakke over VoiP (hvilket er ret irriterende).
Jeg ved ikke om i har nogen ideér til hvad det kan være da jeg er helt væk :/
nej det er en normal microfon, men prøver lii at finde ud af hva kort det er og så om jeg ka opgradere det.. ( jeg har fame siddet og opgraderet meget siden re-install, så det ka godt være det er glippet sådan.. )
Tak i hvert fald :D
Det er et Dolby Digital 7.1 (sku jeg da mene, ellers så jeg godt nok for træt!).. men aner sku ikk hvor jeg ka få nogle opdateringer til det.. ( har let lidt på google, men de er åbenbart ikk så vilde med mig ) ^^
Tak i hvert fald :D
Det er et Dolby Digital 7.1 (sku jeg da mene, ellers så jeg godt nok for træt!).. men aner sku ikk hvor jeg ka få nogle opdateringer til det.. ( har let lidt på google, men de er åbenbart ikk så vilde med mig ) ^^
Okay.. ud fra spørgsmål #6 & #8 ka det godt være at i tror jeg er lidt dum.. men der er jeg faktisk ikke :O
Her er mine 3 grunde til at tro at den sidder i det rigtige stik:
1) Det er ved siden af stikket til headset'et (som VIRKER fint)
2) Det er i stikket over microfon tegnet
3) Den sidder i det samme stik som den har gjort i det sidste halve år og fungeret der ..
Men synes stadig at #2 var det mest relevante, og ville gerne vide hvor jeg ka få fat i en opgradering til et sådan lydkort? (måske det ville fungere?)..
Men ellers, indtil videre: tak for jeres spørgsmål/svar og hjælpe-forsøg ;)
Her er mine 3 grunde til at tro at den sidder i det rigtige stik:
1) Det er ved siden af stikket til headset'et (som VIRKER fint)
2) Det er i stikket over microfon tegnet
3) Den sidder i det samme stik som den har gjort i det sidste halve år og fungeret der ..
Men synes stadig at #2 var det mest relevante, og ville gerne vide hvor jeg ka få fat i en opgradering til et sådan lydkort? (måske det ville fungere?)..
Men ellers, indtil videre: tak for jeres spørgsmål/svar og hjælpe-forsøg ;)
Nej vi tror ikke du er dum, det er bare simpel fejlfinding.. og det er dumt at for dig til alt mulig, hvis det er sådan noget simpelt som at den ikke sidder i stikket, eller i et forkert.
Men hvilket lydkort har du? og det var en driver opdate... jeg var vist ikke helt vågen da jeg skrev den ^^
Nej vi tror ikke du er dum, det er bare simpel fejlfinding.. og det er dumt at for dig til alt mulig, hvis det er sådan noget simpelt som at den ikke sidder i stikket, eller i et forkert.
Men hvilket lydkort har du? og det var en driver opdate... jeg var vist ikke helt vågen da jeg skrev den ^^
Kom lige i tanke om noget, det kan være din microfon ikke er sat til recording device mener det hedder indspilnings enhed på dansk ^^
har lige lavet en video der viser hvordan du kan ændre det:
http://files.filefront.com/lydkortavi/;11540891;/f...
har lige lavet en video der viser hvordan du kan ændre det:
http://files.filefront.com/lydkortavi/;11540891;/f...
Din film ser jo sikkert rigtig nok ud, men problemet er jo netop jeg ikk kan ændre noget i optagelses enhederne.
Her er der et billede af det: http://peecee.dk/upload/view/127861
Her er der et billede af det: http://peecee.dk/upload/view/127861
Sådan der, så fik jeg det til at fungere!
Svaret var jo bare at jeg skulle opdatere lydkortet.. bar hvor? Det fandt jeg så ud af på et andet site, at jeg evt kunne finde noget ved computer-producenten (dell) og det gik da også helt perfekt.
Tusind tak for jeres hjælp ;)
Svaret var jo bare at jeg skulle opdatere lydkortet.. bar hvor? Det fandt jeg så ud af på et andet site, at jeg evt kunne finde noget ved computer-producenten (dell) og det gik da også helt perfekt.
Tusind tak for jeres hjælp ;)
Min mikrofon virker heller ikke i Vista. Vista installerer selv en driver "High Definition Audio" til mit onboard intel halløj lydkort, som umiddelbart udelukkende kan se udgangene.
Jeg prøvede at hente den driver intel siger jeg skal bruge, men det er åbenbart den samme.
Jeg prøvede at hente den driver intel siger jeg skal bruge, men det er åbenbart den samme.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.