mboost-dp1

Studentergave? - til fiskarlen, der har alt

Gå til bund
Gravatar #1 - Systran
19. jun. 2010 15:42
Jeg står i den ubelejlige situation, at jeg bliver student her på onsdag kl. 11.30.

Nu er det sådan, efter hvad jeg har hørt, at man i den forbindelse skal modtage en gave sammen med en hat, og jeg utrolig gene være med på den mode - og gaven skulle gerne signalere en hel del affektionsværdi og være "varig". Altså ikke noget med en kasse øl eller sådan noget.

Jeg er totalt blank. Jeg kan komme på 2 ting: et fancy ur af en vis kaliber kunne være fedt, og så har jeg overvejet et kamera, enten et "kompakt", eller hvis den skal have på alle pedaler et Canon EOS 500D.

Hvad skal jeg ønske mig?
Dette kan også være en inspirationstråd til de flere andre, jeg også ved bliver studenter, der ikke aner, hvad de skal ønske sig.

Og så synes jeg, at newz er usædvanlig kedeligt i weekenderne, så jeg så plads til at lave en tråd.

Skyd løs, kære newbz!
Gravatar #2 - Chewy
19. jun. 2010 15:52
En ryg tusse af din old lærer...
Den er varig, og unik på en og samme tid...
Gravatar #3 - Fjolle
19. jun. 2010 16:29
En tatovering af en kasse øl.

Den må gerne fylde hele brystet.
Gravatar #4 - Armadodo
19. jun. 2010 17:20
En tatovering af en tatovering der viser din oldlærer med en tatovering af en kasse øl?
Gravatar #5 - Coney
19. jun. 2010 17:27
Det var da en underlig indstilling til det:) Jeg fik så vidt jeg husker en vandkaraffel... Har den endnu... Det passer med at der kan være en hel flaske Is-te i den så man kan servere det fancy her om sommeren... Mere langvarigt behøver det da vidst ikke være:)
Gravatar #6 - Chewy
19. jun. 2010 18:26
Og det er så hvad man får ud af at oprette en tråd på newz en lørdag morgen.. ;-)

Men hvis jeg absolut skal tænke relevant, og samtidig være lidt nørdet.
Hva med en indgraveret USB-nøgle..
Man burde ku få nogen i noget poleret stål, hvor det vil se godt ud med noget indgravering (ala Tillykke med huen d. xx/yy-zz)
Gravatar #7 - røvskæg
19. jun. 2010 18:50
En Lighter, så kan du også begynde at ryge.
Gravatar #8 - Norrah
19. jun. 2010 19:20
Jeg fik en malerbørste af min far og at vide jeg skulle male huset..

Det var ikke en joke!
Gravatar #9 - røvskæg
19. jun. 2010 19:49
Det er også meget federe at ryge, hvis du har en sej lighter.

Hvis du ikke er vand til at ryge, så skal du bare huske at, hosten, dårlig smag i munden og kvalmen går væk efter en 14 dages tid.
Gravatar #10 - Cloud02
20. jun. 2010 08:28
Måske er årets konfirmationsgave et bud?
Gravatar #11 - holmen
20. jun. 2010 08:38
Gravatar #12 - Qw_freak
20. jun. 2010 09:36
en fiskestang med hjul og line plus en spinner, så kan du sikre dig en hobby som du kan forfølge til du blir 90, for præmisserne kommer aldrig til at ændre sig!
Gravatar #13 - Fjolle
20. jun. 2010 10:13
qw_freak (12) skrev:
en fiskestang med hjul og line plus en spinner, så kan du sikre dig en hobby som du kan forfølge til du blir 90, for præmisserne kommer aldrig til at ændre sig!

Sig det til folk nær den mexikanske golf.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
20. jun. 2010 11:04
En studentergave? Nej, hvor dejligt. Min moder ved ingenting, så jeg får nok ikke noget.
Gravatar #15 - Systran
20. jun. 2010 13:57
Coney (5) skrev:
Det var da en underlig indstilling til det:) Jeg fik så vidt jeg husker en vandkaraffel... Har den endnu... Det passer med at der kan være en hel flaske Is-te i den så man kan servere det fancy her om sommeren... Mere langvarigt behøver det da vidst ikke være:)

Ja, jeg tror egentlig heller ikke, at det er meningen, at man skal ønske sig noget. Jeg blev bare spurgt af min far og gik i tænkeboks.
Jeg tænker noget varigt, voksent. Et nice sæt bestik kunne også være på plads.

qw_freak (12) skrev:

Jeg har en fiskestang.

#alle
Tak for buddene. Keep them coming eventually.
Gravatar #16 - Coney
20. jun. 2010 13:58
#15 Nu jeg tænker over det så fik jeg faktisk også det sæt bestik jeg bruger idag i samme anledning:) Det har jeg faktisk været glad for lige siden:)
Gravatar #17 - røvskæg
20. jun. 2010 14:08
Det gælder vel om at finde noget, der på alle måder er tidsløst, hvilket bliver sværer og sværere.

Alt elektronik er udelukket.
Alt der bliver slidt er udelukket.

Hvad er så tilbage ?

Smykker, service(bestik tallerkner), lighter, et klasisk ur, et maleri eller andet kunst, hvad ellers ?

Hvad med nogle fornuftige obligationer ?

Gravatar #18 - Benjamin Krogh
21. jun. 2010 12:02
#17 definer "fornuftige obligationer". I en tid hvor 2-3 lande truer med statsbankerot er obligationer nok ikke ligefrem tidsløse ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login