mboost-dp1

Stue antenne (DVD-t)

Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
13. feb. 2010 12:38
EDIT: Jo - selvfølgelig DVB-T - sorry

Hey

Jeg står og mangler en stue antenne, til DVD-T den skal selvfølgelig helst være så billig/god så mulig - men jeg aner intet om sådan noget.

Jeg har set lidt på f.eks denne: Philips - SDV4240 DVB-T men aner som sagt intet om det, så håber på at få et par råd med på vejen her fra? :D
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
13. feb. 2010 12:40
Mener du ikke DVB-T?
Hvor bor du henne af? Det betyder nemlig meget i forhold til hvilken type antenne du skal bruge.
Gravatar #3 - siliankaas
13. feb. 2010 12:43

Jakob Jakobsen (2) skrev:
Mener du ikke DVB-T?

Jo, det har du da sådan set helt ret i....

Jakob Jakobsen (2) skrev:
Hvor bor du henne af? Det betyder nemlig meget i forhold til hvilken type antenne du skal bruge.

Okay...? Troede da det er samme signaler i hele landet? Men altså bor i midtjylland
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
13. feb. 2010 12:46
Du kan kigge her og se hvor langt du ligger fra senderen alt efter om du skal bruge de normale kanaler eller boxer.
Du skal ligge inde for 10Km af en mast der sender vandret for at kunne bruge en af de små antenner, ellers vil jeg anbefale en lidt større aktiv antenne.
Gravatar #5 - siliankaas
13. feb. 2010 12:48
Et tillæg spørgsmål:

Findes der evt en løsning, der kan streame et tv signal. Hvis jeg f.eks har en alm. tv antenne i stuen, hvorpå jeg smider en eller anden boks, der kan via mit lokal net kan streame til et andet værelse. (gider ikke have et mediacenter til at stå, så den løsning kan ikke bruges)
Gravatar #6 - siliankaas
13. feb. 2010 12:51
#4 Tja, der er jo nok lidt mere end 10Km, øv bøv, hvilken vil du da anbefale?
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
13. feb. 2010 12:57
Hvis det skal være fra shg, er [url=Philips SDV5121]denne[/url] nok det bedste valg i forhold til prisen.
Men hvis du har en T-Svansen i nærheden, kan jeg anbefale Denne eller Denne.
Den sidste har jeg selv, dog fra en anden producent, men indmaden er garanteret den samme og den første har jeg sat op hos et par kammerater med gode resultater.
Du skal dog huske på at alt efter hvordan din lokale mast sender (vandret eller lodret), kan det ved vandret ofte betale sig at lægge antennen ned, men det kan du selv bedst se på signalkvaliteten.
Gravatar #8 - siliankaas
13. feb. 2010 14:44
#7 Jeg bøjer mig i støvet, og takker for hjælpen :D
Gravatar #9 - siliankaas
15. feb. 2010 16:17

Jeg købte denne: Philips SDV5121, mest fordi SHG ligger så dejlig tæt på - den virker acceptabel* Så jeg takker for hjælpen.

*Jf http://www.boxertv.dk/kundeservice/Daekningskort/ er der slet ikke indendøres dækning hvor jeg bor, og jeg fanger alligevel et brugbart signal - og da den "kun" er til de sene nyheder og lig. er det ganske okay.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login