mboost-dp1
Styresystemer i Østen? Backpacker tur...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey...
Her d. 11 Feb skal jeg til Østen i 3½ måned med en god ven - (Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam)
I den forbindelse regner jeg med at enten opdatere min hjemmeside, eller bruge en af de der total smarte web 2.0 rejseblogs, samt at bruge min server til at uploade billeder når kameraets memorycard er fuldt -
Så spørgsmålet lyder: Bruger man XP i østens netcafer?
Jeg spørger fordi, så behøves jeg jo ikke at have nogle driver med til kameraet - de kan selvf altid downloades, men rart at vide.
Ellers nogle som har gode råd i den forbindelse?
Takker
Her d. 11 Feb skal jeg til Østen i 3½ måned med en god ven - (Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam)
I den forbindelse regner jeg med at enten opdatere min hjemmeside, eller bruge en af de der total smarte web 2.0 rejseblogs, samt at bruge min server til at uploade billeder når kameraets memorycard er fuldt -
Så spørgsmålet lyder: Bruger man XP i østens netcafer?
Jeg spørger fordi, så behøves jeg jo ikke at have nogle driver med til kameraet - de kan selvf altid downloades, men rart at vide.
Ellers nogle som har gode råd i den forbindelse?
Takker
Jeg taget helt sikkert mit IXUS 60 med - tror det bruger en ganske normal protokol - Vil jeg da gå ud fra!
Går også og fifler om jeg skal tage mit Canon EOS 400D med(med en 17-85mm), men det vejer, fylder en del og koster flere klejner... Men tilgængæld ville det give mulighed for at tage nogle lækre, og lidt mere `sprøde´ billeder. Samt jeg VED at nogle gange ville jeg tænke - "jesus, bare jeg havde mit store kamera med..."
Jeg taget helt sikkert mit IXUS 60 med - tror det bruger en ganske normal protokol - Vil jeg da gå ud fra!
Går også og fifler om jeg skal tage mit Canon EOS 400D med(med en 17-85mm), men det vejer, fylder en del og koster flere klejner... Men tilgængæld ville det give mulighed for at tage nogle lækre, og lidt mere `sprøde´ billeder. Samt jeg VED at nogle gange ville jeg tænke - "jesus, bare jeg havde mit store kamera med..."
Jeg kan ikke forestille mig at dit kamera ikke er USB mass storage, og derfor er det understøttet af alle versioner af Windows, fra Win98 og opefter, samt alle tilsvarende versioner af Linux og MacOS.
Du burde nok overveje et andet muligt problem; Deres internet forbindelser kan være så langsomme at du ikke i praksis kan uploade flere hundrede MB billeder.
Du burde nok overveje et andet muligt problem; Deres internet forbindelser kan være så langsomme at du ikke i praksis kan uploade flere hundrede MB billeder.
Ok, der var jeg så lidt for hurtig. Efter at have googlet det, ser det ud til at IXUS 60 ikke er USB mass storage.
Det efterlader dig med to muligheder:
1) Saml så mange Windows drivere som muligt, og brænd dem på en skive.
(Der er meget lille risiko for at de bruger MacOS, og som sKIDROw siger, så understøtter Gphoto det)
2) Hvis jeg forstår det rigtigt, så bruger dit kamera SD kort. En lille USB mass storage kortlæser kan derfor være løsningen på dit problem (se #5).
En kortlæser behøver ikke være så stor, hvis du alligevel kun bruger én korttype. Noget i retningen af den her (som jeg selv bruger), kan sagtens klare det.
Det efterlader dig med to muligheder:
1) Saml så mange Windows drivere som muligt, og brænd dem på en skive.
(Der er meget lille risiko for at de bruger MacOS, og som sKIDROw siger, så understøtter Gphoto det)
2) Hvis jeg forstår det rigtigt, så bruger dit kamera SD kort. En lille USB mass storage kortlæser kan derfor være løsningen på dit problem (se #5).
En kortlæser behøver ikke være så stor, hvis du alligevel kun bruger én korttype. Noget i retningen af den her (som jeg selv bruger), kan sagtens klare det.
#1 Ville da godt nok være ærgerligt, at rejse sådan nogle flotte steder hen, og så "kun" have et alm. lommekamera med, når du nu har et så lækkert dSLR kamera. Hvis du tager backup hver dag, så gør det jo ikke det store hvis kameraet bliver stjålet (du har vel forsikring på det?)
Men hvad med en lille usb disk som ikke behøver en strømforsyning? Det ville være dejligt let at bruge, når og hvis deres internet ikke er så hurtigt.
Husk også at på nogle internet cafeer, så må du slet ikke bruge USB porten.
Men hvad med en lille usb disk som ikke behøver en strømforsyning? Det ville være dejligt let at bruge, når og hvis deres internet ikke er så hurtigt.
Husk også at på nogle internet cafeer, så må du slet ikke bruge USB porten.
#4 Skidrow
OK - men som BurningShadow nævner så er spørgsmålet jo lige om de bruger MacOS
#6 BurningShadow
Yes en cardreader er helt sikkert en mulighed - kom lige i tanke om at jeg faktisk har en derhjemme - Er lige i Canada nu her.- Så kan jeg jo bare nuppe den med
#7 MiniatureZeus
I know i know - kan ikke helt gøre op med mig selv om jeg skal eller ej! Det gør jo at man fx ikke kan stille sin taske uden at lige skulle tænke på kameraet etc...
En lille USB disk ville faktisk ikke være helt hen i vejret - kunne være man skulle overveje det.
Tror ikke at internet caferne i østen har et bruger interface - but who knows.
Jeg takker for alle jeres svar
OK - men som BurningShadow nævner så er spørgsmålet jo lige om de bruger MacOS
#6 BurningShadow
Yes en cardreader er helt sikkert en mulighed - kom lige i tanke om at jeg faktisk har en derhjemme - Er lige i Canada nu her.- Så kan jeg jo bare nuppe den med
#7 MiniatureZeus
I know i know - kan ikke helt gøre op med mig selv om jeg skal eller ej! Det gør jo at man fx ikke kan stille sin taske uden at lige skulle tænke på kameraet etc...
En lille USB disk ville faktisk ikke være helt hen i vejret - kunne være man skulle overveje det.
Tror ikke at internet caferne i østen har et bruger interface - but who knows.
Jeg takker for alle jeres svar
De netcaféer jeg har været på i både Kina, Filippinerne og Hong Kong har kun brugt xp. Jeg har ikke set andet end xp og kan ikke forestille mig at der ville være mange der skulle bruge andet.
Har nu købt en WD Passport Portable 250 GB - og må sige den er ultra sweet + den vejer næsten ingen ting - nuppede også lige et ekstra memorycard med til kameraet så nu skulle jeg være rigelig dækket ind.
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveI...
Har nu købt en WD Passport Portable 250 GB - og må sige den er ultra sweet + den vejer næsten ingen ting - nuppede også lige et ekstra memorycard med til kameraet så nu skulle jeg være rigelig dækket ind.
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveI...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.