mboost-dp1
Surface (RT) Reviews, opsamling
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Så småt begynder anmeldelserne at dukke op.
Personligt har jeg ikke selv tid til at læse 100 anmeldelser, og det er jeg sikker på andre heller ikke har.
Så dette bliver en opsamlingstråd hvor vi kan dele, og derved danne os et overblik over hvad der er godt og skidt ved denne enhed.
First op er Engadgets anmeldelse.
http://www.engadget.com/2012/10/23/microsoft-surfa...
Overall er den positiv, de praiser ting som batteri tid, byggekvalitet, kickstand, mm.
de nævner også at kickstand, og påsættelse af cover, laver samme tilfredsstillende lyde som de gør i promovideoen hvor brugere laver musik med dette :P
Af negative ting (de nok mest interessante) nævner de typecover, der på trods af at tilbyde tactile feedback, er svært at skrive på, da det er svært at differentiere mellem taster (flyder ud i et)
Andre negativer er en småting som at strømstikket godt kunne ha været mere magnetisk (som macs),
En smule lag i OS'et (når man skal kigge åbne apps, dog ellers intet) langsom "opstart" af skærm når cover åbnes (3 sekunder).
Yderligere nævner de at MS 'Cleartype' sub-pixel rendering gør meget for at kompensere for den lavere opløsning, men at den naturligvis ikke kommer nær iPads retina.
Engadget anbefaler at man prøver de forskellige covers før man vælger, da det er meget individuelt hvad man vil synes om, (MS nævner at det vil tage 3 dage at vænne sig til at skrive på touch-cover) Men de påpeger også manglen på MS stores, som jo så gør det lidt svært :P
Jeg synes ikke at "Wrap up" i anmeldelsen er specielt sigende. Men i får den alligevel.
Personligt har jeg ikke selv tid til at læse 100 anmeldelser, og det er jeg sikker på andre heller ikke har.
Så dette bliver en opsamlingstråd hvor vi kan dele, og derved danne os et overblik over hvad der er godt og skidt ved denne enhed.
First op er Engadgets anmeldelse.
http://www.engadget.com/2012/10/23/microsoft-surfa...
Overall er den positiv, de praiser ting som batteri tid, byggekvalitet, kickstand, mm.
de nævner også at kickstand, og påsættelse af cover, laver samme tilfredsstillende lyde som de gør i promovideoen hvor brugere laver musik med dette :P
Af negative ting (de nok mest interessante) nævner de typecover, der på trods af at tilbyde tactile feedback, er svært at skrive på, da det er svært at differentiere mellem taster (flyder ud i et)
Andre negativer er en småting som at strømstikket godt kunne ha været mere magnetisk (som macs),
En smule lag i OS'et (når man skal kigge åbne apps, dog ellers intet) langsom "opstart" af skærm når cover åbnes (3 sekunder).
Yderligere nævner de at MS 'Cleartype' sub-pixel rendering gør meget for at kompensere for den lavere opløsning, men at den naturligvis ikke kommer nær iPads retina.
Engadget anbefaler at man prøver de forskellige covers før man vælger, da det er meget individuelt hvad man vil synes om, (MS nævner at det vil tage 3 dage at vænne sig til at skrive på touch-cover) Men de påpeger også manglen på MS stores, som jo så gør det lidt svært :P
Jeg synes ikke at "Wrap up" i anmeldelsen er specielt sigende. Men i får den alligevel.
The Microsoft Surface with Windows RT's $499 starting MSRP means those thinking about making the investment here will be carefully cross-shopping against same-priced offerings from Apple, ASUS and others. Where does this one rate? Very well -- but very differently. While those devices are primarily targeted at content-hungry consumers, the Surface is a slate upon which you can get some serious work done, and do so comfortably. You can't always say that of the competition.
It's in the other half of the equation, that of the content consumption and entertainment, where the Surface is currently lacking. It needs a bigger pile of apps and games to make up for that and, while we're sure they're coming, we don't know when. If those apps arrive soon, then early adopters will feel vindicated. If, however, the Windows RT market is slow to mature, not truly getting hot for another six months or so, holding off will prove to have been the smarter option.
So, if gaming and music and movies and reading are what you're looking to enjoy, then we might advise sitting this one out for a few months just to make sure that all your bases will indeed be covered. If, however, you're looking for an impeccably engineered tablet upon which you can do some serious work, a device that doesn't look, feel or act like a toy, then you should get yourself a Surface with Windows RT
The Verge er ikke imponerede, men de er nu også noget polariserede mod MS.
http://www.theverge.com/2012/10/23/3540550/microso...
"It does the job of a tablet and the job of a laptop half as well as other devices on the market, and it often makes that job harder, not easier. Instead of being a no-compromise device, it often feels like a more-compromise one. "
Resten af deres Wrap-up:
http://www.theverge.com/2012/10/23/3540550/microso...
"It does the job of a tablet and the job of a laptop half as well as other devices on the market, and it often makes that job harder, not easier. Instead of being a no-compromise device, it often feels like a more-compromise one. "
Resten af deres Wrap-up:
Maybe I say this too often, but I wanted to love this device. Actually, I wanted to love the Surface when I first saw it, before I even got my hands on the review unit. It made Windows 8 make sense in a way other products had not, and I could see a world where this kind of device was the only one I carried with me. Once I did get the review unit, I wanted to love it even more. And truth be told, there is a lot here to love. Plenty — but not enough for me right now.
The promise of the Surface was that it could deliver a best-in-class tablet experience, but then transform into the PC you needed when heavier lifting was required. Instead of putting down my tablet and picking up my laptop, I would just snap on my keyboard and get my work done. But that's not what the Surface offers, at least not in my experience. It does the job of a tablet and the job of a laptop half as well as other devices on the market, and it often makes that job harder, not easier. Instead of being a no-compromise device, it often feels like a more-compromise one.
There may be a time in the future when all the bugs have been fixed, the third-party app support has arrived, and some very smart engineers in Redmond have ironed out the physical kinks in this type of product which prevent it from being all that it can be. But that time isn't right now — and unfortunately for Microsoft, the clock is ticking.
Hubert (3) skrev:Brugernavn (2) skrev:Hvorledes? Surface er den win8 tablet der har scoret højest i deres tests. Ihvertfald lige af de tests jeg hurtigt så på.
Generelt. Når de omtaler MS, snakker med MS ansatte og i det hele taget omtaler MS initiativer og produkter.
P.s. Flot quote håndtering, newz...
XorpiZ (6) skrev:Som sådan synes jeg nu ikke de er så slemme. I øvrigt er det sikkert meget godt med nogle forskellige holdninger.
Så længe de er seriøse omkring det, men Josh virker godtnok som om han er på en mission for at latterliggøre MS manden her:
Spol frem til 7:30.
Det kan selvf. være dårlig humer, men hold kæft hvor er Josh irriterende overfor ham.
Ud over det, disser de konstant MS for mere eller mindre alt hvad de laver og glemmer at se de muligheder, der er.
Mary Jo har også samlet lidt op på reviews.
Hun skriver at der er omkring 20 journalister der har fået udleveret en til review og fortsætter:
Ed Bott er umiddelbart en eneste "Microsoft fan" jeg er stødt på.
Der har vist tidligere været tvivl om Windows RT ville køre Flash, det skriver han at den gør.
Der er ingen SkyDrive sync så man har filerne offline, det kommer egentlig lidt bag på mig og skuffer også synes jeg.
Hans konklusion:
Hun skriver at der er omkring 20 journalister der har fået udleveret en til review og fortsætter:
I don't know exactly how Microsoft chose the initial reviewer pack, but it looks to me like the selection committee decided to include a mix of Apple fans, a number of newer and younger bloggers, and some reporters who've got experience reviewing Windows machines.
Ed Bott er umiddelbart en eneste "Microsoft fan" jeg er stødt på.
Der har vist tidligere været tvivl om Windows RT ville køre Flash, det skriver han at den gør.
Der er ingen SkyDrive sync så man har filerne offline, det kommer egentlig lidt bag på mig og skuffer også synes jeg.
Hans konklusion:
For a first-generation product, the Surface with Windows RT is astonishingly polished. It’s not a replacement for a full-strength PC, but as a companion device that offers light weight, excellent entertainment options, and the ability to use full-featured Office apps, it’s irresistible.
I also expect the ecosystem around the Surface, notably productivity apps, to improve by leaps and bounds in the next year or so. This is a product that will get better with age.
Enthusiastically recommended.
Magten (9) skrev:Ed Bott er umiddelbart en eneste "Microsoft fan" jeg er stødt på.
På det seneste synes jeg Engadget er blevet ret MS glade. Det var meget Apple glade engang.
Paul Thurrot i første af flere posts: http://www.winsupersite.com/article/tablets/surfac...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.