mboost-dp1

Svindlersag genåbnet

Gå til bund
Gravatar #1 - squad2nd
4. nov. 2008 09:52
For dem af jer der har fulgt sagen om svindleren:
http://newz.dk/forum/tagwall/jeg-har-roevrendt-mig...
... hvor jeg tilsidst kastede håndklædet i ringen, har taget en ny drejning.

Jeg er her til morgen blevet kontaktet af politiet. Pga. svindel med Playstation 3, er svindleren blevet bragt ind til politiet og disse har fået adgang til hans konto-numre.
Mit navn stod som overfører på en af numrene, og de har så fundet mig i folkeregistreret. For at gøre bod på min lettere kyllinge-agtige handlemåde (jeg har været overfaldet før), har jeg naturligvis indvilliget i at aflevere den telefon hvor alle sms'er fra vedkommende lå på, samt den fejlbehæftede mobil jeg modtog fra ham, til Aalborg politi.

Det lader til at han har svindlet for i omegnen af 10.000 kroners klassen.
Jeg vil holde alle interesserede i sagen orienteret herinde.
Gravatar #2 - madeinrussia
4. nov. 2008 10:00
IN YA FACE SAMFUNDSTABER! :D

Genialt, håber han bliver smidt i kachotten, der er rigtig mange der render og snyder folk på den måde, pga. ingen tager sagerne op, jeg mener du gjorde dit, du gjorde meget for at få styr på bare en af dem, respekt for det, jeg har selv købt en ps3 på qxl, han kom hjem til mig med den, vi testede den sammen og jeg fik et garantibevis med hans navn adresse tlf nr osv. + garanti fra fona.
Jeg tager mine forholdsregler, og at du har bragt emnet så meget op gør kun at jeg gør det endnu mere.

tak :)
Gravatar #3 - coday
4. nov. 2008 11:21
Har lige læst den tidligere tråd, håber at han ryger i fængsel.
Gravatar #4 - squad2nd
14. nov. 2008 14:04
Update:

Telefonen som svindleren sendte til mig, samt mit gamle sim-kort som indeholder alle sms'er fra ham, er blevet sendt til politiet i Aalborg. Desuden er der blevet fremsat krav om erstatning til sjoveren.

Nu bliver det interessant at se hvad der kommer til at ske. Holder jer opdateret.
Gravatar #5 - natterjack
15. nov. 2008 10:03
Nice nok, havde en lignende oplevelse for en måneds tid siden, som jeg da lige vil dele. :)

Købte en brugte iPhone 3G på Gul og Gratis, jeg har altid troet man kunne få banken til at trække pengene tilbage, hvis der var fusk, men det fandt jeg så ud af kun er for betalinger med dankort, flot af mig. Anyway, jeg modtog aldrig telefonen og vedkommende afbrød kontakten. Jeg havde dog kontonummer, så ringede til hans bank og fik hans navn, men det kom der jo ikke meget ud af.

Smuttede derfor ned til det lokale politi, havde håbet de måske ville være venlige og ringe til banken for at få hans adresse, men den betjent jeg snakkede med var awesome. :D Han slog bar lige navnet op i deres eget register, tog headset på og ringede til gutten. Efter nogen trusler om bedragerisag sagde knægten, meget ydmygt, at han nok skulle overføre pengene tilbage, og så var det ligesom det. :D
Gravatar #6 - squad2nd
15. nov. 2008 10:53
den betjent jeg snakkede med var awesome. :D

Den behandling jeg har fået af politiet kan jeg også kun udtale mig om, som 'awesome' :)

Efter nogen trusler om bedragerisag sagde knægten, meget ydmygt, at han nok skulle overføre pengene tilbage, og så var det ligesom det. :D

Du har også været meget heldig, ligesom jeg, at vedkommende ikke har fattet at han ikke er 100% anonym.
Han har forhåbenligt fået nogen lærepenge... men min torsk slipper nok ikke bare med en advarsel.

Jeg tror efterhånden politiet får mange sager omkring svindel på nettet efterhånden.

Pssst... bare af ren og skær nysgerrighed, hvor meget havde du egenligt givet for den brugte iPhone?
Gravatar #7 - natterjack
15. nov. 2008 11:01
#6 4.000,- men den var eftersigende så også helt ny og uden sim-lås. Har sidenhen købt den ved Telia.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login