mboost-dp1

Tæsk til Nokia-chef for at satse på Windows Phone

Gå til bund
Gravatar #2 - Nåkja
15. maj 2013 07:20
Stephen Elop skrev:
Og det er på den måde, at vi vil kæmpe mod konkurrenter som Samsung og Android.

Øøøøøøh, hvorfor er Android nu en konkurrent til Nokia? Det lyder nærmest som om Nokia har bundet sig lidt for hårdt til Microsoft.
Gravatar #3 - Hubert
15. maj 2013 07:26
478907111414718754684 (2) skrev:
Øøøøøøh, hvorfor er Android nu en konkurrent til Nokia? Det lyder nærmest som om Nokia har bundet sig lidt for hårdt til Microsoft.

Jeg tror det er en dårlig formulering af skribenten på computerworld.

Med tanke på at Samsung er den største spiller på smartphone markedet med deres android telefoner, jeg tror det er den kontekst du skal se på.
Gravatar #4 - Nåkja
15. maj 2013 07:49
Hubert (3) skrev:
Jeg tror det er en dårlig formulering af skribenten på computerworld.

Det vil jeg håbe.

Hubert (3) skrev:
Med tanke på at Samsung er den største spiller på smartphone markedet med deres android telefoner, jeg tror det er den kontekst du skal se på.

Måske. Men hvis Nokia virkeligt har bundet sig til Microsoft med aftaler om at de ikke må producere telefoner med Android, ville Android være en konkurrent, men det ville godt nok være dumt.
Gravatar #5 - Hubert
15. maj 2013 08:01
478907111414718754684 (4) skrev:
Måske. Men hvis Nokia virkeligt har bundet sig til Microsoft med aftaler om at de ikke må producere telefoner med Android, ville Android være en konkurrent, men det ville godt nok være dumt.

Jeg tror ikke på vi nogensinde får en android telefon fra nokia. For mig at se skulle de, hvis de ville have en 2 os strategi, ikke har droppet meego.
Gravatar #6 - Nåkja
15. maj 2013 08:03
Hubert (5) skrev:
478907111414718754684 (4) skrev:

Jeg tror ikke på vi nogensinde får en android telefon fra nokia. For mig at se skulle de, hvis de ville have en 2 os strategi, ikke har droppet meego.

De har en 2 OS strategi:
http://www.nokia.com/in-en/phones/asha/
Og de er ikke store nok til at lave deres eget OS med et godt app udvalg, hvis selv MS ikke kan. MeeGo døde for længe siden som en potentiel konkurrent til Android.
Gravatar #7 - Hubert
15. maj 2013 08:07
Er det ikke symbian telefoner? Jeg må indrømme at jeg ikke følger meget med i hvad nokia går og laver.
Gravatar #8 - Nåkja
15. maj 2013 08:11
http://www.nokia.com/in-en/phones/phone/asha501-dual-sim/specifications/ skrev:
Nokia Asha software platform 1.0

Det ser ud til at være deres eget OS: http://en.wikipedia.org/wiki/Series_40
Gravatar #9 - Nåkja
15. maj 2013 08:14
478907111414718754684 (8) skrev:
http://www.nokia.com/in-en/phones/phone/asha501-dual-sim/specifications/ skrev:
Nokia Asha software platform 1.0

Det ser ud til at være deres eget OS: http://en.wikipedia.org/wiki/Series_40

Jeg fatter ærligt talt ikke hvad de har gang i. Det virker enormt dumt ikke at bygge oven på Android i stedet.

Sælger: Jeg har en nokia telefon og en android telefon til 2000 kr. Nokia telefonen har nærmest ingen apps. Pick one.
Gravatar #10 - Manofsciencemanoffaith
15. maj 2013 08:36
http://www.computerworld.dk/art/226518/taesk-til-nokia-chef-for-at-satse-paa-windows-phone?page=2 skrev:
Grunden til, at vi ikke valgte Android for to år siden - og grunden til at vi selv ikke med bagklogskabens fordel ville havde valgt Android - er et ord: Differentiering

Jeg troede at det var Android, man kan smide sit eget "skin" på, hvorimod Windows Phone ser ens ud på alle enheder. Er der noget, jeg har misforstået?
Gravatar #11 - Nåkja
15. maj 2013 08:51
Manofsciencemanoffaith (10) skrev:
Jeg troede at det var Android, man kan smide sit eget "skin" på, hvorimod Windows Phone ser ens ud på alle enheder. Er der noget, jeg har misforstået?

Nope, der er ikke noget, du har misforstået. Det eneste du kan gøre på WP er at have apps, der kun er tilgængelige for dine telefonmodeller.
Gravatar #12 - Hubert
15. maj 2013 08:57
For mig at se er det værste Nokia kan gøre pt at skifte spor igen. De lider stadig fra det sidste skift.
Gravatar #13 - Nåkja
15. maj 2013 09:03
De lider fra det sidste skift fordi de for det første gjorde det aaaaaaalt for sent og for det andet valgte et OS, der i forvejen ikke solgte særligt godt. Da de endeligt skiftede havde de slet ikke moment nok på smartphone markedet til at kompensere for WPs manglende popularitet.
Gravatar #14 - Hubert
15. maj 2013 09:07
Uanset grunden til slaget så er der stadig ikke kommet op på benene. Og jeg tror derfor ikke endnu et skifte er vejen frem.
Jeg tror også det kommer til at kræve et skifte i toppen. Elop har malet sig så meget ind et hjørne at han ikke kan stå i spidsen for et skifte til android.
Der ud over er det svært at sige noget omkring den aftale der findes mellem nokia og ms.
Gravatar #15 - Nåkja
15. maj 2013 09:11
Hubert (14) skrev:
Og jeg tror derfor ikke endnu et skifte er vejen frem.

WP sælger stadig elendigt i forhold til Android for alle producenter, så hvorfor ikke? Men de ville få kamp til stregen med HTC. De havde en chance for at være de eneste, der producerede super lækkert designede Android telefoner en gang. Det er slut nu.

Hubert (14) skrev:
Jeg tror også det kommer til at kræve et skifte i toppen. Elop har malet sig så meget ind et hjørne at han ikke kan stå i spidsen for et skifte til android.

Helt enig.

Hubert (14) skrev:
Der ud over er det svært at sige noget omkring den aftale der findes mellem nokia og ms.

Ja, det kan jo være en faktor.
Gravatar #16 - Hubert
15. maj 2013 09:20
478907111414718754684 (15) skrev:
WP sælger stadig elendigt i forhold til Android for alle producenter, så hvorfor ikke? Men de ville få kamp til stregen med HTC. De havde en chance for at være de eneste, der producerede super lækkert designede Android telefoner en gang. Det er slut nu.

Tja. Jeg mener ikke deres wp telefoner er særligt godt designet. Og om sådan kan jeg ikke rigtig se hvad de kan bidrage med i det hele taget i android land. Så for mig at se vil det ikke være en god ide at skifte.

Ja, det kan jo være en faktor.

En af flere faktorer.
Gravatar #17 - Nåkja
15. maj 2013 09:23
Hubert (16) skrev:
Tja. Jeg mener ikke deres wp telefoner er særligt godt designet. Og om sådan kan jeg ikke rigtig se hvad de kan bidrage med i det hele taget i android land. Så for mig at se vil det ikke være en god ide at skifte.

Jeg synes de er pæne, og jeg kan specielt godt lide Lumia 925. Men WP er alt for låst til at jeg kan leve med det i længden.

Med hensyn til hvad, de kan bidrage med, kunne det være en grænseflade, der er bedre, pænere og mere brugervenlig end TouchWiz og Sense. De kunne prøve at være innovative. Det har de været gode til før i tiden.

Gravatar #18 - Mort
15. maj 2013 09:29
478907111414718754684 (9) skrev:
Sælger: Jeg har en nokia telefon og en android telefon til 2000 kr. Nokia telefonen har nærmest ingen apps. Pick one.

Han kunne lige så godt have sagt: Jeg har en Nokia telefon og en Android telefon til 2000 kr. Nokia telefonen kan ikke få virus. Pick one.

Der er mange forskelle på WP og Android. Hvis du skal lave en sammenligning er du nødt til at sammenligne alle forskellene og ikke kun een.
Gravatar #19 - Nåkja
15. maj 2013 09:38
Mort (18) skrev:
Der er mange forskelle på WP og Android. Hvis du skal lave en sammenligning er du nødt til at sammenligne alle forskellene og ikke kun een.

Det var ikke en sammenligning med Android. Men i praksis forholder det sig sådan at Android sælger bedre end alt andet. Hvorfor så hoppe på det OS, der sælger ringest af de store?
Gravatar #20 - XorpiZ
15. maj 2013 09:50
478907111414718754684 (9) skrev:
Jeg fatter ærligt talt ikke hvad de har gang i. Det virker enormt dumt ikke at bygge oven på Android i stedet.

Asha skalerer langt bedre end Android. Man kan få en Asha-telefon til 3-400 kr. Køber man en Android-telefon til den pris bliver man drevet til vanvid.
Gravatar #21 - XorpiZ
15. maj 2013 09:52
I mine øjne ville det være selvmord at konkurrere mod Samsung i Android-universet. HTC er ved at dø, LG har problemer, Sony tjener nærmest ingen penge, osv. Hvorfor skulle Nokia gøre det bedre?

Ved at satse på WP rammer de alle os, som ikke gider hverken iOS eller Android. I nogle lande er der tilsyneladende ret mange mennesker, der ikke gider hverken iOS eller Android.
Gravatar #22 - Hubert
15. maj 2013 10:05
Mort (18) skrev:
Han kunne lige så godt have sagt: Jeg har en Nokia telefon og en Android telefon til 2000 kr. Nokia telefonen kan ikke få virus. Pick one.

Hvilke virus er det du mener en android telefon kan blive ramt af?
Gravatar #23 - Nåkja
15. maj 2013 10:08
XorpiZ (21) skrev:
I mine øjne ville det være selvmord at konkurrere mod Samsung i Android-universet.

Det mener jeg ikke. Som det er nu, skal de både konkurrere mod Android og Samsung i stedet for Samsung alene.
XorpiZ (21) skrev:
HTC er ved at dø

Måske. Vi mangler stadig at se hvordan One klarer sig.
XorpiZ (21) skrev:
Hvorfor skulle Nokia gøre det bedre?

Fordi de kan lave telefoner, med et lækkert design, og jeg tror at de ville klare sig væsentligt bedre med at lave et Android build.
XorpiZ (21) skrev:
Ved at satse på WP rammer de alle os, som ikke gider hverken iOS eller Android.

Hvorfor ikke lave begge dele? Der er stadig langt flest af dem, der gider Android.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac...
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone
WP er ubetydelig i det store billede.
Gravatar #24 - Magten
15. maj 2013 10:53
478907111414718754684 (19) skrev:
Hvorfor så hoppe på det OS, der sælger ringest af de store?
For at lave noget andet end alle andre.

478907111414718754684 (23) skrev:
Hvorfor ikke lave begge dele? Der er stadig langt flest af dem, der gider Android.
Ja, det går nemlig skide godt for Samsung og HTC på WP markedet. HTC har fået bedre fat efter de lavede 8X og 8S, men det er Nokia der har klart størst succes på WP fronten - måske fordi de har deres fokus der.

http://winsupersite.com/windows-phone/windows-phon...
Gravatar #25 - XorpiZ
15. maj 2013 10:55
Det mener jeg ikke. Som det er nu, skal de både konkurrere mod Android og Samsung i stedet for Samsung alene.

Android er mere eller mindre Samsung. Stopper Samsung med at lave Android, så falder markedsandelen med et brag.

http://www.businessinsider.com/samsung-android-mar...

"Samsung was the biggest contributor to Android's success, amassing 42.0% of all Android smartphone shipments during the year. Following Samsung was a long list of vendors with single digit market share, and an even longer list of vendors with market share less than one percent."

Oprindelig kilde: http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS2394...

Lad os være generøse og sige, at HTC havde 9% af markedet i Q42012.

Det svarer til 14,3 mio. telefoner. Nokia solgte (så vidt jeg husker) 5,8 mio. i det tidsrum. Hvad taler for, at de skulle sælge 9 mio. mere, bare fordi der ligger Android på?

Det er ikke gratis at understøtte flere OS'er. Dobbelt så meget arbejde, dobbelt så meget udvikling og dobbelt så mange udgifter (groft sagt). Jeg er ikke sikker på, at Nokia er i en position, hvor de har ressourcer til at gå helhjertet ind i begge platforme.
Gravatar #26 - Nåkja
15. maj 2013 11:15
Magten (24) skrev:
For at lave noget andet end alle andre.

Det kan man sagtens med Android. Det er også software features, Samsung satser på.

XorpiZ (25) skrev:
Android er mere eller mindre Samsung.

Sådan har det ikke altid været, og det er ikke kun Samsung, du kan takke for Androids success.

XorpiZ (25) skrev:
Hvad taler for, at de skulle sælge 9 mio. mere, bare fordi der ligger Android på?

Flere apps, bedre integration af Google services. Jeg begik den fejl at anbefale en WP til min tante. Nu skal jeg høre brok over at hun aldrig kan spille noget med sine børnebørn, hver gang jeg møder hende.

XorpiZ (25) skrev:
Det er ikke gratis at understøtte flere OS'er. Dobbelt så meget arbejde, dobbelt så meget udvikling og dobbelt så mange udgifter (groft sagt).

Så drop Asha og gå helt over til touch.
Gravatar #27 - Hubert
15. maj 2013 11:16
478907111414718754684 (26) skrev:
Flere apps, bedre integration af Google services. Jeg begik den fejl at anbefale en WP til min tante. Nu skal jeg høre brok over at hun aldrig kan spille noget med sine børnebørn, hver gang jeg møder hende.

Integrationen er jo strengt taget mest en fordel hvis man er i googles univers. For dem der vælger at bruge outlook.com er integrationen ikke nogen fordel.
Gravatar #28 - Magten
15. maj 2013 11:28
Det kan man sagtens med Android. Det er også software features, Samsung satser på.
Du kan ikke helt sidestillle et helt andet OS med en launcher.

Og havde du nu anbefalet iOS havde spillene også været et problem.

Mht integration så har Microsoft deres egen suite som WP integrerer med. SkyDrive, Outlook.com, Office Web Apps, Xbox Live fx..
Gravatar #29 - XorpiZ
15. maj 2013 11:28
Sådan har det ikke altid været, og det er ikke kun Samsung, du kan takke for Androids success.

Næeh, men sådan er realiteterne jo nu (og har været det i et par år, vel).

Hvis det per automatik skulle hæve salget med 9 millioner, så burde der vel være andre Android-producenter end Samsung, der havde dobbeltcifrede markedsandele.

Så drop Asha og gå helt over til touch.

Asha er skam et touch-system. Asha er i øvrigt ikke en konkurrent til hverken Android eller WP - det er en hel anden boldgade og prisklasse, hvor hverken Android eller WP er i nærheden.
Gravatar #30 - Nåkja
15. maj 2013 11:46
Hubert (27) skrev:
Integrationen er jo strengt taget mest en fordel hvis man er i googles univers. For dem der vælger at bruge outlook.com er integrationen ikke nogen fordel.

Du skærer googles brugere fra i WP. Det samme gælder ikke den modsatte vej.

Magten (28) skrev:
Du kan ikke helt sidestillle et helt andet OS med en launcher.

TouchWiz er et helt Android build. Det er en almindelig misforståelse at det er en Launcher, men i virkeligheden er de både launcher, apps, driver, interfaces, system framework og OS kernen.

Magten (28) skrev:
Og havde du nu anbefalet iOS havde spillene også været et problem.

De spil, hun har spurgt efter er til både android og ios. WP er aller bagest i køen. Der er ikke engang quizz battle endnu.

XorpiZ (29) skrev:
Næeh, men sådan er realiteterne jo nu (og har været det i et par år, vel).

Måske, men jeg ser stadig mange HTC telefoner på gaden. Næsten ingen Nokia.

XorpiZ (29) skrev:
Asha er skam et touch-system. Asha er i øvrigt ikke en konkurrent til hverken Android eller WP

Ja, men jeg ville godtnok aldrig anbefale en telefon, med så begrænsede muligheder. Men problemet er at anmelderne heller ikke gør.
Gravatar #31 - Hubert
15. maj 2013 11:50
478907111414718754684 (30) skrev:

Nu har integration med andre spillere jo aldrig været ms' stærke side. Men lur mig om man ikke kan få en gmail app til wp
Gravatar #32 - snesman
15. maj 2013 11:55
Manofsciencemanoffaith (10) skrev:

Jeg tror der menes at skille sig ud ved ikke at være på samme platform som en masse andre.

Jeg mener klart det var en fejl (i bagklogskabens ulideligt klare lys) at satse på wp.
Gravatar #33 - XorpiZ
15. maj 2013 11:55

Jeg bruger alle mine Google-services på min WP. Man skærer ingen fra.

Måske, men jeg ser stadig mange HTC telefoner på gaden. Næsten ingen Nokia.

Hvordan relaterer det til, at HTC ingen penge tjener og at Samsung sidder på hele Android-markedet?

Ja, men jeg ville godtnok aldrig anbefale en telefon, med så begrænsede muligheder. Men problemet er at anmelderne heller ikke gør.

Hvad ville du så anbefale i området omkring 500-800 kr?
Gravatar #34 - Magten
15. maj 2013 12:09
De spil, hun har spurgt efter er til både android og ios.
Men prøv lige at spille sammen med folk på tværs af platformene. iOS har Game Center som (alle/langt de fleste?) spil bruger.

Side note: Den situation du er havnet i her er præcis grunden til jeg ikke gider svare folk på "hvad skal jeg købe?". Jeg kan rådgive dem så godt som muligt, men beslutningen er fuldstændig deres egen - jeg gider bare ikke spilde en masse tid på at fejlfinde for dem hvis de vælger iOS og Android enheder.

Det er da en omgang sludder. Google forlængede EAS supporten til WP til slutningen af juli så du er ikke afskåret fra noget som helst.

Både CalDAV og CardDAV er i øvrigt på vej til WP, formegentlig i GDR2 som forventes at komme inden længe. Mail kan synces via IMAP.

Sjovt nok så understøtter Android ikke engang CalDAV og CardDAV out of the box. Men det er måske fordi Google endnu engang har skiftet mening og lukker for CalDAV for udviklere der ikke er whitelistet.
Gravatar #35 - Nåkja
15. maj 2013 12:40
Hubert (31) skrev:
Men lur mig om man ikke kan få en gmail app til wp

Full featured? Det vil jeg sgu gerne se, før jeg tror det.

snesman (32) skrev:
Jeg tror der menes at skille sig ud ved ikke at være på samme platform som en masse andre.

Så skiller de sig jo kun ud, så længe WP ikke er populært. En lidt kortsigtet strategi (forhåbentligt)

XorpiZ (33) skrev:
Jeg bruger alle mine Google-services på min WP. Man skærer ingen fra.

Jo, active sync fungerer ikke på nye google konti.

XorpiZ (33) skrev:
Hvordan relaterer det til, at HTC ingen penge tjener og at Samsung sidder på hele Android-markedet?

HTC klarer sig ikke så godt som Samsung, men de har stadig flere telefoner i handlen end Nokia, og det er Android telefoner.

XorpiZ (33) skrev:
Hvad ville du så anbefale i området omkring 500-800 kr?

Jeg vil ikke anbefale nogen ag købe en telefon til den pris for alle telefoner, inkl. Asha i det prisleje, er noget lort. Men jeg ville til hver en tid købe en Android telefon over Asha. Og der er forskellige valgmuligheder i det prisleje.

Magten (34) skrev:
Det er da en omgang sludder. Google forlængede EAS supporten til WP til slutningen af juli så du er ikke afskåret fra noget som helst.

Ja, men siden vi ikke ved hvad der sker efter den forlængede periode, vil jeg ikke satse på at det bliver ved at være sådan.
Gravatar #36 - Nåkja
15. maj 2013 12:41
Magten (34) skrev:
Men prøv lige at spille sammen med folk på tværs af platformene. iOS har Game Center som (alle/langt de fleste?) spil bruger.

Wordfeud, Draw Something Free og Quiz Battle fungerer fint på tværs af platforme.
Gravatar #37 - Hubert
15. maj 2013 12:43
478907111414718754684 (35) skrev:
Full featured? Det vil jeg sgu gerne se, før jeg tror det.

Jeg ved ikke hvordan det ser ud nu om dage. Det er ved at være meget længe siden jeg havde en wp mobil.
Gravatar #38 - XorpiZ
15. maj 2013 12:47
Jo, active sync fungerer ikke på nye google konti.

Jo - indtil 31. juli, hvor det desværre overgår til CalDav/CardDav.

HTC klarer sig ikke så godt som Samsung, men de har stadig flere telefoner i handlen end Nokia, og det er Android telefoner.

HTC har også solgt Android-telefoner væsentligt længere end Nokia har solgt WP-telefoner, så det giver glimrende mening.

Jeg vil ikke anbefale nogen ag købe en telefon til den pris for alle telefoner, inkl. Asha i det prisleje, er noget lort.

Noget lort ifht. til en telefon, der koster det 6-dobbelte? Selvfølgelig. Du får ikke alverden for 500 kroner. Men hvorfor vil du dog anbefale nogen at bruge 3000 kroner eller mere, hvis de bare skal have en telefon at ringe fra og spille lidt småspil på? Og hvad med U-lande rundt omkring?

Men jeg ville til hver en tid købe en Android telefon over Asha. Og der er forskellige valgmuligheder i det prisleje.

Jeg ville da også hellere have en Android-telefon, trods alt. Men ikke i det prisleje. Jeg er ikke masochist.

478907111414718754684 (36) skrev:
Wordfeud, Draw Something Free og Quiz Battle fungerer fint på tværs af platforme.

To af tre af de spil findes også til WP. :)
Gravatar #39 - Slettet Bruger [1749029813]
15. maj 2013 12:52
Det er også software features, Samsung satser på.

Ubrugeligt features siger du?
Alt det eye tracking bras der fulgte med min S4, er deaktiveret eller afinstalleret. Det virker ikke ordentligt, og sluger strøm.

Kan ikke komme på én ting der gør Samsung mere tiltrækkende (ud over Knox, men det er enterprise)

En 5000 kroners telefon der Lagger ud af kassen, var hvad jeg fik med Galaxy S4.. Jeg ville være ked af at ha langsommere hardware med det bloated OS.
Ikke noget en omgang root ikke kan fixe, men så er vi ude i minoriteter igen.
Gravatar #40 - Magten
15. maj 2013 12:58
Ja, men siden vi ikke ved hvad der sker efter den forlængede periode, vil jeg ikke satse på at det bliver ved at være sådan.
Næh, det kan jo tænkes at Google skifter mening igen igen ;)

Mere seriøst: EAS bliver droppet, det er der ingen tvivl om. Men IMAP, CalDAV og CardDAV bliver vejen frem - mere besværligt end bare at bruge EAS, men det er jo ude af Microsofts hænder.
Gravatar #41 - Nåkja
15. maj 2013 13:38
XorpiZ (38) skrev:
Jo - indtil 31. juli, hvor det desværre overgår til CalDav/CardDav.

Heldigvis, IMO.
XorpiZ (38) skrev:
HTC har også solgt Android-telefoner væsentligt længere end Nokia har solgt WP-telefoner, så det giver glimrende mening.

Og WP telefoner. Men det er ikke HTCs Wp telefoner, der sælger bedst.

XorpiZ (38) skrev:
Noget lort ifht. til en telefon, der koster det 6-dobbelte?

Næh, du skal sådanset bare op påp det dobbelte før det ligner noget.

XorpiZ (38) skrev:
Og hvad med U-lande rundt omkring?

Hvad med Android?

XorpiZ (38) skrev:
Jeg er ikke masochist.

Det er faktisk slet ikke så slemt mere. SGS 1 kører fint nu om dage. Men det var en sej start.

XorpiZ (38) skrev:
To af tre af de spil findes også til WP. :)

Ja, de kom efter 1 års tid. Wordfeud kan stadig ikke vise ordværdier på 3. måned.

SlettetBruger (39) skrev:
Ubrugeligt features siger du?

Se på hvad der er af udvidelser i SGS 4. Næsten kun software.
Og deres features er ikke ubrugelige. Min favorit er smart stay.
Gravatar #42 - Nåkja
15. maj 2013 13:48
SlettetBruger (39) skrev:
Jeg ville være ked af at ha langsommere hardware med det bloated OS.

HTC One lagger ikke. Nexus telefonerne lagger heller ikke. Det er ikke Androids/Googles skyld at Samsung ikke kan finde ud af at lave software.
Gravatar #43 - XorpiZ
15. maj 2013 14:00
478907111414718754684 (41) skrev:

HTC's telefoner er også Nokias langt underlegne, så det giver god mening. Jeg er dog stadig ikke med på, hvordan det skulle have relevans for, at Android = Samsung.

Næh, du skal sådanset bare op påp det dobbelte før det ligner noget.
Hvad med Android?
Det er faktisk slet ikke så slemt mere. SGS 1 kører fint nu om dage. Men det var en sej start.

Hvor vil du købe en Galaxy S fra ny til ~1.000 kr.? Og hvad hvis man ikke gider bruge mere end 500 kr.? Eller 300 kr.?

Android er ikke et alternativ i de prisklasser. Det ved alle, der har prøvet en billig Android-telefon.

Ja, de kom efter 1 års tid. Wordfeud kan stadig ikke vise ordværdier på 3. måned.

Jeg aner ikke hvilke ordværdier du taler om. Jeg har ingen problemer med at få vist scores på min. Min pointe var i øvrigt bare, at det var nogle dårlige eksempler du fandt frem.
Gravatar #44 - Nåkja
15. maj 2013 14:05
XorpiZ (43) skrev:
HTC's telefoner er også Nokias langt underlegne, så det giver god mening

Æææh nej. Med Nokias telefoner får du hardware der minimum er et år bagefter, og apps med sammme problem.

XorpiZ (43) skrev:
Og hvad hvis man ikke gider bruge mere end 500 kr.? Eller 300 kr.?

Så får man uanset hvad en ringe telefon. Prøver du at forsvare Asha med det argument?
XorpiZ (43) skrev:
Android er ikke et alternativ i de prisklasser. Det ved alle, der har prøvet en billig Android-telefon.

Nyere billige android telefoner fungerer også fint.
XorpiZ (43) skrev:
Jeg har ingen problemer med at få vist scores på min

Du får at vide hvad ordet er værd, mens du lægger det. Pointen er at det tager lang tid før opdateringerne når omkring til WP apps.

XorpiZ (43) skrev:
Min pointe var i øvrigt bare, at det var nogle dårlige eksempler du fandt frem.

De populære multiplayer spil virker på tværs af platforme var min pointe.
Gravatar #45 - XorpiZ
15. maj 2013 14:13
478907111414718754684 (44) skrev:
Æææh nej. Med Nokias telefoner får du hardware der minimum er et år bagefter, og apps med sammme problem.

Det er kun CPU'en, der er bagud. Resten er langt foran HTC.

Så får man uanset hvad en ringe telefon. Prøver du at forsvare Asha med det argument?

Næeh, jeg siger bare, at i den prisklasse er Asha det klart bedste alternativ. Det er dig, der kalder det lort (garanteret uden at have prøvet det).

Nyere billige android telefoner fungerer også fint.

Men koster væsentligt mere - hvilket er præcis min pointe. Du får ikke en velfungerende ny Android-telefon til 500 kr.

Pointen er at det tager lang tid før opdateringerne når omkring til WP apps.

Det er ret generaliserende og bestemt ikke sandt i alle tilfælde.

De populære multiplayer spil virker på tværs af platforme var min pointe.

De tre du nævnte gør ihvf.
Gravatar #46 - Nåkja
15. maj 2013 14:21
XorpiZ (45) skrev:
Det er kun CPU'en, der er bagud. Resten er langt foran HTC.

CPU'en er bagud, skærmen er bagud, batteriet er bagud.

XorpiZ (45) skrev:
Næeh, jeg siger bare, at i den prisklasse er Asha det klart bedste alternativ.

Men er det et godt alternativ?

XorpiZ (45) skrev:
Det er dig, der kalder det lort (garanteret uden at have prøvet det).

De sælges som smartphones men har ikke processorkraft til at stå bag det.

XorpiZ (45) skrev:
Men koster væsentligt mere - hvilket er præcis min pointe. Du får ikke en velfungerende ny Android-telefon til 500 kr.

Nej, men det er absolut ikke den eneste prisklasse, de forsøger at sælge Asha i. Og de sælger stadig symbian telefoner helt op til 5000 kr. Lol :-D

XorpiZ (45) skrev:
Det er ret generaliserende og bestemt ikke sandt i alle tilfælde.

Kan du komme med et eksempel, hvor det ikke er sandt?
Gravatar #47 - Fjolle
15. maj 2013 15:13

Der er sgu ikke nogle af HTCs telefoner der sælger...
Gravatar #48 - XorpiZ
15. maj 2013 15:21
478907111414718754684 (46) skrev:
CPU'en er bagud, skærmen er bagud, batteriet er bagud.

Skærmen? Arhh.. den må du længere ud på landet med. Der er andet i verden end opløsning.

http://www.phonearena.com/news/The-Nokia-Lumia-920...

Batteriet? Bruger de andre en anderledes teknologi?

Men er det et godt alternativ?

Til hvad? Hvis man vil have en touch-telefon til 500 kroner, så er Asha umiddelbart det eneste alternativ.

De sælges som smartphones men har ikke processorkraft til at stå bag det.

Hvis processorkraft var alt, så ville Android-telefoner ikke lagge.. men det gør de jo.

Nej, men det er absolut ikke den eneste prisklasse, de forsøger at sælge Asha i. Og de sælger stadig symbian telefoner helt op til 5000 kr. Lol :-D

Det har jeg nu heller ikke skrevet. Jeg har blot skrevet, at i low-end (<1.000 kr) er der ingen af de tre store, der kommer i nærheden af Asha.

Kan du komme med et eksempel, hvor det ikke er sandt?

http://www.windowsphonedaily.com/2013/03/disqus-ap...

Lige den første jeg faldt over. Der er sikkert flere.
Gravatar #49 - Nåkja
15. maj 2013 16:16
XorpiZ (48) skrev:
Skærmen? Arhh.. den må du længere ud på landet med. Der er andet i verden end opløsning.

Ok, de er kommet efter det med batteriet, men første generation havde godtnok ringe batteritid.

Udgivelsesdato (i handlen):
Lumia 920 November 2012
Droid DNA December 2012
De konkurrerede på samme marked fra starten.

Skærm:
Lumia 920: 720p IPS LCD2
Droid DNA: 1080p IPS LCD3

Processor:
Lumia 920: Dual-core 1.5 GHz Krait
Droid DNA: Quad-core 1.5 GHz Krait
Jeg gider ikke høre noget BS om at processor hastighed ikke har noget at sige.

RAM:
Lumia 920: 1 GB
Droid DNA: 2 GB

Camera:
Lumia vinder lidt på hovedkamera, men på front camera er det langt efter.

Og nu prøver de at sælge samme hardware, oppe imod HTC One og SGS 4.

XorpiZ (48) skrev:
Til hvad? Hvis man vil have en touch-telefon til 500 kroner, så er Asha umiddelbart det eneste alternativ.

Der sælges heller ikke mange Asha telefoner til den pris i Danmark.

XorpiZ (48) skrev:
Hvis processorkraft var alt, så ville Android-telefoner ikke lagge.. men det gør de jo.

Det er stadig ikke Androids problem. Det er producenterne. Jeg har aldig haft en android telefon, der ikke kørte flydende med en custom ROM, selv ikke tilbage i Gingerbread dagene. De custom ROMs, jeg har kørt med var også Android.
Jeg tror sagtens at Nokia kunne lave et ordentligt build.
Men jeg nævnte processorkraft fordi det har stor betydning for load af hjemmesider og apps, og du får bare langsomme telefoner til den pris.

XorpiZ (48) skrev:
Jeg har blot skrevet, at i low-end (<1.000 kr) er der ingen af de tre store, der kommer i nærheden af Asha.

Hvad bygger du det på? Har du prøvet Asha?

XorpiZ (48) skrev:
http://www.windowsphonedaily.com/2013/03/disqus-app-windows-phone-before-ios-android.html

Lige den første jeg faldt over. Der er sikkert flere.

Det lyder som et meget unikt eksempel. Og med god grund. De to andre OS'er er så meget foran at det ville være økonomisk idioti at tage WP først, hvis du vil sælge en app. Og nu viser det sig oven i købet at der er problemer med reklameindtægterne.

Facebook kom meget sent.
Spotify kom meget sent.
WordFeud kom meget sent.
Skype kom meget sent.
Draw Something kom meget sent.
Quiz Battle er der ikke endnu.
Instagram er der ikke endnu.
Gravatar #50 - XorpiZ
15. maj 2013 16:40
478907111414718754684 (49) skrev:
Skærm:
Lumia 920: 720p IPS LCD2
Droid DNA: 1080p IPS LCD3

Læste du artiklen, eller konkluderer du udelukkende ud fra opløsning?

Jeg har set skærme med 1080p opløsning, der er forfærdelige og skærme med 720p opløsning, der er fremragende.

Processor:
Lumia 920: Dual-core 1.5 GHz Krait
Droid DNA: Quad-core 1.5 GHz Krait

Jeg skrev allerede i #45, at de er bagud på CPU'en.

RAM:
Lumia 920: 1 GB
Droid DNA: 2 GB

Hvor meget RAM har iPhone 5? Hvis man ikke skal bruge mere end 600 MB, så er det jo tåbeligt at smide 2 GB i.

Camera:
Lumia vinder lidt på hovedkamera, men på front camera er det langt efter.

*vinder meget, ville du vel have skrevet.

Og nu prøver de at sælge samme hardware, oppe imod HTC One og SGS 4

Korrekt.

Du slår mig som en klassisk Android-mand. Det eneste der betyder noget i din verden er specs. En Lumia 920 giver, er min påstand, en langt mere behagelig oplevelse end enhver anden run-of-the-mill Android-telefon, der er proppet med specs for at kunne bibeholde en vis illusion om ikke at lagge.

Der sælges heller ikke mange Asha telefoner til den pris i Danmark.

Point being? Det ændrer ikke på, at Android ikke er et alternativ på nogen måde i den prisklasse.

Det er stadig ikke Androids problem. Det er producenterne. Jeg har aldig haft en android telefon, der ikke kørte flydende med en custom ROM, selv ikke tilbage i Gingerbread dagene. De custom ROMs, jeg har kørt med var også Android.

Hvis det er nødvendigt at smide en custom ROM på for at få flydende oplevelse, så er der et eller andet galt med systemet. Men ok, man smider jo bare lidt mere RAM, en mere batterislugende CPU i og en større skærm på, og så er alle jo glade :)

Hvad bygger du det på? Har du prøvet Asha?

Næeh, men jeg har prøvet Android-telefoner under 1.000 kr. og alle som én har de været forfærdelige, hvilket reviews da også bakker op om. Og eftersom man, afaik, endnu ikke kan få en WP8 under 1.000 kr., så er den udelukket, og det samme gælder iPhone.

Skulle jeg købe en telefon til 12-1.500 kr., så ville valget falde på Lumia 520.

De to andre OS'er er så meget foran at det ville være økonomisk idioti at tage WP først, hvis du vil sælge en app

... medmindre man kan lave et eller andet som den første på WP, mod at være endnu en i rækken på Android og iOS. Men det ville jo kræve, at man ikke så verden gennem Android-farvede-briller :)

Facebook var i øvrigt tilgængeligt ved launch, hvis jeg ikke husker helt forkert.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login