mboost-dp1

Tæsk til Nokia-chef for at satse på Windows Phone

Gå til bund
Gravatar #51 - Magten
15. maj 2013 16:40
478907111414718754684 (49) skrev:
Facebook kom meget sent

Windows Phone release date: October 21, 2010
Facebook til WP release date: October 19, 2010
Gravatar #52 - praktikant muffe AKA pewbe
15. maj 2013 16:50
XorpiZ (50) skrev:
Hvor meget RAM har iPhone 5? Hvis man ikke skal bruge mere end 600 MB, så er det jo tåbeligt at smide 2 GB i.

Nej. Det ekstra kan bruges til cache.

Gravatar #53 - XorpiZ
15. maj 2013 17:00
pewbe (52) skrev:
Nej. Det ekstra kan bruges til cache.

Men er det nogensinde nødvendigt? Det afhænger selvfølgelig af folks brug, men lad os se på en gennemsnitsbruger (uanset OS):

1. Facebook
2. Musik
3. Browsing
4. Spil
5. Youtube
6. Film

Jeg har svært ved at se hvor det skulle gøre en forskel, hvis jeg skal være ærlig.
Gravatar #54 - Nåkja
15. maj 2013 17:00
XorpiZ (50) skrev:
Jeg har set skærme med 1080p opløsning, der er forfærdelige og skærme med 720p opløsning, der er fremragende.

Alle de andmeldere, jeg har set har sagt at HTCs skærm var den bedste, de nogensinde har set. Mobile Burn, Phone Dog, The Verge, Techno Buffalo, Soldier Knows Best, Marques Brownlee.

Det er uden tvivl en god skærm, der er i, men den i HTC'ens skærm er generationen efter.

XorpiZ (50) skrev:
Hvor meget RAM har iPhone 5? Hvis man ikke skal bruge mere end 600 MB, så er det jo tåbeligt at smide 2 GB i.

Det sætter en grænse for hvad du kan gøre med apps på den.

XorpiZ (50) skrev:
Det ændrer ikke på, at Android ikke er et alternativ på nogen måde i den prisklasse.

I danmark.
XorpiZ (50) skrev:
*vinder meget, ville du vel have skrevet.

Nej.

XorpiZ (50) skrev:
Det eneste der betyder noget i din verden er specs.

Overhovedet ikke. Men nu har de lanceret en telefon, der er langsommer, har dårligere skærm og ringere batteri end HTC One, som kører helt flydende og har flere funktioner.

Personligt synes jeg Nokiaen er pænere. Men det er et spørgsmål om smag.
XorpiZ (50) skrev:
Hvis det er nødvendigt at smide en custom ROM på for at få flydende oplevelse, så er der et eller andet galt med systemet.

Asus og HP er notorisk kendte for at levere bloatede windows PC'er. Så der må jo være noget galt med Windows i det hele taget?

HTC One lagger ikke, og de "rene" android telefoner lagger heller ikke. Selv HTC First kører godt i følge anmelderene.

XorpiZ (50) skrev:
Næeh, men jeg har prøvet Android-telefoner under 1.000 kr. og alle som én har de været forfærdelige, hvilket reviews da også bakker op om.

Du gør det samme med ikke at linke til reviews, og det er faktisk svært at finde reviews, der sammenligner telefoner i den prisklasse på et sprog, man kan forstå.

XorpiZ (50) skrev:
... medmindre man kan lave et eller andet som den første på WP, mod at være endnu en i rækken på Android og iOS. Men det ville jo kræve, at man ikke så verden gennem Android-farvede-briller :)

Det er simple økonomi. Der er en enormt meget større publikum at ramme på Android, derfor får du en større chance for at sælge din app der.

144.7 millioner Android brugere vs. 6.2 millioner WP brugere.
XorpiZ (50) skrev:
Facebook var i øvrigt tilgængeligt ved launch, hvis jeg ikke husker helt forkert.

My bad.
Gravatar #55 - Slettet Bruger [1749029813]
15. maj 2013 17:06
478907111414718754684 (49) skrev:
Jeg gider ikke høre noget BS om at processor hastighed ikke har noget at sige.

Uanset CPU er man garanteret en lækker oplevelse (UI mæssigt) på Windows Phone - det kan man ikke sige om Android.

Jeg tvivler også på at du kan købe en Windows phone, hvor der mangler en hel måned af kalenderen :P

http://www.androidpolice.com/2012/11/19/android-4-...
Gravatar #56 - Slettet Bruger [1749029813]
15. maj 2013 17:09
Magten (51) skrev:
Windows Phone release date: October 21, 2010
Facebook til WP release date: October 19, 2010

Tæller den første app når Mobiludgaven af facebook er bedre?
Gravatar #57 - Nåkja
15. maj 2013 17:10
SlettetBruger (55) skrev:
Uanset CPU er man garanteret en lækker oplevelse (UI mæssigt) på Windows Phone - det kan man ikke sige om Android.

Næh, der kan du så få lov at vente på apps i stedet ;)

Jeg tvivler også på at du kan købe en Windows phone, hvor der mangler en hel måned af kalenderen :P

Der findes bugs i alle telefon OS'er. F.eks. Lumia 800, se mig dræne dit batteri på en halvdag eller lyde som om dine 800 kroners in-ears er har kostet 10 kr.
Gravatar #58 - XorpiZ
15. maj 2013 17:11
478907111414718754684 (54) skrev:
Alle de andmeldere, jeg har set har sagt at HTCs skærm var den bedste, de nogensinde har set. Mobile Burn, Phone Dog, The Verge, Techno Buffalo, Soldier Knows Best, Marques Brownlee.

Men hvorfor så snakke om Droid DNA og opløsning? Opløsningen har meget lidt med skærmkvaliteten at gøre.

Det sætter en grænse for hvad du kan gøre med apps på den.

Teoretisk, ja. Praktisk? Formentlig ikke.

I danmark.

Både Asha-telefoner og Android-telefoner er billigere i udlandet, så jeg har svært ved at se din pointe her.

Overhovedet ikke. Men nu har de lanceret en telefon, der er langsommer, har dårligere skærm og ringere batteri end HTC One, som kører helt flydende og har flere funktioner.

Den er så også væsentligt billigere. Og så er jeg er lidt imponeret over, at du kan udtale dig om skærmen og batteriet på Lumia 925, når man tænker på den ikke er udgivet endnu :)

Asus og HP er notorisk kendte for at levere bloatede windows PC'er. Så der må jo være noget galt med Windows i det hele taget?

Forskellen her er blot, at Windows kører fint på high-end pc'ere, uanset hvor meget bloat man får med fra producenten. Det samme kan ikke siges om Android.

Du gør det samme med ikke at linke til reviews, og det er faktisk svært at finde reviews, der sammenligner telefoner i den prisklasse på et sprog, man kan forstå.

Gå på mobilpriser, søg efter Android, vælg prisleje 0-1000 kr. Vælg 2-3 tilfældige telefoner og find anmeldelser af dem. Det tager ikke mange sekunder :)

Det er simple økonomi. Der er en enormt meget større publikum at ramme på Android, derfor får du en større chance for at sælge din app der.

Så simpelt er det altså ikke.

Lad os antage, at du udvikler en Tasker-lignende app, der ikke har helt samme funktioner og ikke er helt så lækker. Du kan udgive den til Android og sælge noget nær 0, fordi Tasker tager hele markedet.

Du kunne også vælge at udgive den til WP istedet og sælge i massevis, fordi der ikke findes noget alternativ på markedet, overhovedet.
Gravatar #59 - Nåkja
15. maj 2013 17:12
http://www.androidpolice.com/2012/11/19/android-4-2-gate-here-are-some-of-the-major-issues-plaguing-googles-newest-release/

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/202100...

Plus der også var random boots med 920, så vidt, jeg husker.
Gravatar #60 - Hubert
15. maj 2013 17:16

I danmark.

Nu tog jeg lige et hurtigt kig på mobilpriser.dk. Jeg fandt ingen android telefoner til 500,-

Der var en enkelt asha til lige godt 500,- og kan man nøjes med en 2,4" skærm er det da sikkert en ok telefon.

HTC One lagger ikke, og de "rene" android telefoner lagger heller ikke. Selv HTC First kører godt i følge anmelderene.

Der findes ikke android mobiler uden lag. Ganske som du aldrig har kunne finden wp mobil med lag... ;)
Gravatar #61 - Magten
15. maj 2013 17:16
SlettetBruger (56) skrev:

Tæller den første app når Mobiludgaven af facebook er bedre?
Tja, den var der.. Jeg kom først på WP ved 7.5 så jeg skal ikke kunne sige hvordan den var før det :)

Den har dog aldrig været vildt god synes jeg.. Den nye app som er i beta er noget hurtigere, men ligner Android og iOS versionerne.. Lidt ærgeligt.
Gravatar #62 - Nåkja
15. maj 2013 17:25
XorpiZ (58) skrev:
Men hvorfor så snakke om Droid DNA og opløsning? Opløsningen har meget lidt med skærmkvaliteten at gøre.

Nej, de snakker både om farver og opløsning.
XorpiZ (58) skrev:
Teoretisk, ja. Praktisk? Formentlig ikke.

Jo, du vil f.eks. have sværere ved at lave visse kamerafunktioner.
XorpiZ (58) skrev:
Og så er jeg er lidt imponeret over, at du kan udtale dig om skærmen og batteriet på Lumia 925, når man tænker på den ikke er udgivet endnu :)

Den har et mindre batteri.
XorpiZ (58) skrev:
Både Asha-telefoner og Android-telefoner er billigere i udlandet, så jeg har svært ved at se din pointe her.

Danmark er ikke det bedste sted at sammenligne billige touch telefoner og nokia sælger ikke kun telefoner i Danmark.

XorpiZ (58) skrev:
Forskellen her er blot, at Windows kører fint på high-end pc'ere, uanset hvor meget bloat man får med fra producenten. Det samme kan ikke siges om Android.

Det er i hvert fald løgn at du ikke kan bloate en highend Window PC, så den kører langsomt. Og i øvrigt piller Samsung langt mere ved Android inden de leverer det. Det, du siger er at hvis Ubuntu kørte ringe, så er der et problem med Linux som OS.

Jeg begynder at tro at du troller, hvis du ikke kan se forskellen på en Android distribution og Android i det hele taget.

XorpiZ (58) skrev:
Du kunne også vælge at udgive den til WP istedet og sælge i massevis, fordi der ikke findes noget alternativ på markedet, overhovedet.

Eller du kunne udbyde den gratis i Android og tjene på reklamerne.

Men det, jeg havde i tankerne var en app, der skulle kunne bruges på alle platforme. Som alle de store f.eks.

Hubert (60) skrev:
Der findes ikke android mobiler uden lag

Der findes ingen telefoner uden lag, men der findes android telefoner med lige så lidt lag som WP.

Hubert (60) skrev:
Ganske som du aldrig har kunne finden wp mobil med lag... ;)

HTC 8x laggede, sidst, jeg prøvede den. Det gjorde min 5000 kroners HTC titan også og min Lumia 800 lagger en del i browseren.

Gravatar #63 - Slettet Bruger [1749029813]
15. maj 2013 18:04
478907111414718754684 (62) skrev:
Eller du kunne udbyde den gratis i Android og tjene på reklamerne.

Skal vi til at snakke om in-app reklamers effekt på performance i android apps? Der er langt imellem de apps hvor reklamerne ikke fucker oplevelsen op, eller er skyld i lag.

Det vækker minder om min tidligere Motorola Droid/Milestone; stærkeste telefon på markedet - kunne ikke trække reklamerne i angry birds :D

Lektion: "Du slipper for reklamerne" har aldrig været så godt et argument for at købe noget, som det er på android.

Jeg har funder 15 spil siden i lørdags, 11 af dem er røget ud igen pga Full screen reklamer der "snyder til et klik" ved at have et ubrugelig lille "end" knap, eller fordi reklamerne er placeret således der kun er en hår fin grænse mellem dén og en knap i spillet man skal bruge ofte.
Gravatar #64 - Nåkja
15. maj 2013 18:10
Anyway, tror jeg ikke at vi når til enighed, så skal vi ikke lade den ligge her?

Jeg har meget andet, jeg bør tage mig til!

WP har haft svært ved at slå igennem, og jeg tror at Nokia kunne have lavet noget virkeligt godt med det, mest fordi de vil have deres vilje.

Men hvis MS ikke vrager WP, og det tror jeg ikke at de gør, så er det et rigtigt godt OS, og det ville ikke undre mig, hvis det en dag overhaler iOS. Måske endda Android.

Det er trist at det halter med apps til WP, men det hjælper på det.
Jeg ville dog anbefale nogle WP telefoner afhængigt af klassen. F.eks. mener jeg at Lumia 720 er bedste køb i prisklassen. God performance og fantastisk batteritid. Lækkert design og god skærm. Bemærk at det er en AMOLED, men med RGB pixels.

Og det kan godt være at jeg selv bider på, fordi mit behov for apps ikke er så stort. Og mangler jeg noget på WP, kan jeg bare lave det selv, hvis det er værtøjs/info apps. Desuden er det svært at modstå Nokias og Microsofts lækre designs.

Det er et sted hvor Samsung halter langt efter. Både med softwaren og telefonernes udseende, IMO.

Vores diskussion er bare vandret så langt ud af nogle tangenter at det bliver nogle få unuancerede ting, der fokuseres på.
Gravatar #65 - Chewy
15. maj 2013 20:15
@ #48
Hvis processorkraft var alt, så ville Android-telefoner ikke lagge.. men det gør de jo.

Jeg har en HTC Tattoo, HTC Desire HD, HTC One X og en Google Nexus 7.
Tattooen lagger, men det vil jeg sige er forståeligt..
På de tre andre oplever jeg ikke noget nævneværdigt lag. Eller sagt på en anden måde, intet jeg på noget tidspunkt har lagt mærke til, selv ved heavy/hurtigt brug...

@ #63
Skal vi til at snakke om in-app reklamers effekt på performance i android apps? Der er langt imellem de apps hvor reklamerne ikke fucker oplevelsen op, eller er skyld i lag.

Så burde du ikke have nogen problemer med at nævne en håndfuld spil, hvor reklamerne åbenbart påvirker min oplevelse...
Jeg er endnu ikke stødt på det...

Det vækker minder om min tidligere Motorola Droid/Milestone; stærkeste telefon på markedet - kunne ikke trække reklamerne i angry birds :D

Min Desire HD kan trække reklamerne i Angry Birds...

Jeg har oplevet iphones der laggede op til flere gange. Skal jeg så følge dit eksempel og konkludere at IOS lagger?
Gravatar #66 - XorpiZ
15. maj 2013 20:32
Nej, de snakker både om farver og opløsning.

Det var dig der mente Droid DNA havde en bedre skærm, fordi den havde en højere opløsning :)

Jo, du vil f.eks. have sværere ved at lave visse kamerafunktioner.

Hvilke kamerafunktioner er der tale om? Og er der nogle praktiske eksempler på det?

Den har et mindre batteri.

Det er muligt... men hvad betyder det, hvis batteritiden er længere?

Danmark er ikke det bedste sted at sammenligne billige touch telefoner og nokia sælger ikke kun telefoner i Danmark.

Vi kan da godt kigge mod Indien eller Congo, men jeg har svært ved at se hvordan det skulle være relevant for os.

Det er i hvert fald løgn at du ikke kan bloate en highend Window PC, så den kører langsomt. Og i øvrigt piller Samsung langt mere ved Android inden de leverer det. Det, du siger er at hvis Ubuntu kørte ringe, så er der et problem med Linux som OS.

Selvfølgelig kan man ødelægge en Windows-installation, men det er jo ikke det vi snakker om. Det vi snakker om er OEM-installationen. Jeg har oplevet mange maskiner, men jeg har endnu til gode at se en highend-pc blive ødelagt af den medfølgende bloat-ware.

Jeg begynder at tro at du troller, hvis du ikke kan se forskellen på en Android distribution og Android i det hele taget.

Jeg troller skam ikke. Tværtimod synes jeg vi har en fin diskussion, når man tænker på hvordan niveauet herinde ellers kan være. Jeg kan sagtens kende forskel på Android og TouchWiz, men hvis en Galaxy S4 lagger out of the box med den hardware den har, så er der da noget helt galt med systemet.

478907111414718754684 (64) skrev:
Anyway, tror jeg ikke at vi når til enighed, så skal vi ikke lade den ligge her?

Du har helt ret - enige bliver vi nok næppe, men det behøver man jo heller ikke altid.

For (rigtig) mange mennesker er Android det helt rigtige valg, og for mange andre mennesker vil WP nok være et bedre valg. Om Nokia ville storsælge Android-telefoner er ret hypotetisk og næppe noget vi får svar på inden for en overskuelig fremtid.
Gravatar #67 - Nåkja
15. maj 2013 20:55
XorpiZ (66) skrev:
Det var dig der mente Droid DNA havde en bedre skærm, fordi den havde en højere opløsning :)

Nej, jeg mente at den havde en bedre skærm fordi den er af en nyere generation af LCD'er, OG har en bedre opløsning :-)
XorpiZ (66) skrev:
Hvilke kamerafunktioner er der tale om? Og er der nogle praktiske eksempler på det?

Best shot og lignende. HD video redigering.
XorpiZ (66) skrev:
Det er muligt... men hvad betyder det, hvis batteritiden er længere?

GSM Arena siger:
Lumia 920: Endurance rating 44h
Lumia 925: Ikke rated
HTC One: Endurance rating 48h
SGS 4 er endnu ikke ratet Men batteriet er pænt stort (30% større end det i Lumia 920).
XorpiZ (66) skrev:
Vi kan da godt kigge mod Indien eller Congo, men jeg har svært ved at se hvordan det skulle være relevant for os.

Det er ikke relevant for os, men for diskussionen, for det er vel nogle af Nokias kernemarkeder i den billige ende.
XorpiZ (66) skrev:
Jeg kan sagtens kende forskel på Android og TouchWiz, men hvis en Galaxy S4 lagger out of the box med den hardware den har, så er der da noget helt galt med systemet.

Der er i hvert fald noget galt med Samsungs builds, når LeetMike9922 <fiktiv> på XDA kan modificere dem og lave et helt flydende build med alle Samsungs features aktive, på en weekend.

Samsung er åbenbart ligeglade. Men det er da godt at se at HTC endeligt har taget sig sammen til at gøre noget ved det. De har ellers været slemme til at lave laggende builds.

Uanset hvad er det helt uacceptabelt at en telefon til den pris er irriterende at bruge pga. lag.

XorpiZ (66) skrev:
Du har helt ret - enige bliver vi nok næppe, men det behøver man jo heller ikke altid.

Det var nu også af hensyn til mit tidsforbrug her. Jeg har andre ting, jeg bør gøre i stedet, som f.eks. at læse W3Cs HTML 5 reference igennem. (Yeah, Exciting :-|)

XorpiZ (66) skrev:
For (rigtig) mange mennesker er Android det helt rigtige valg, og for mange andre mennesker vil WP nok være et bedre valg.

Hvis du ser isoleret på telefonen og grænsefladen, så ja. Det er ret brugervenlig og det fungerer rigtigt godt. Det ser også rigtigt lækkert ud, og giver Android/iOS baghjul på mange områder IMO. Af de andre grunde, vi har diskuteret, er jeg ikke så sikker.

XorpiZ (66) skrev:
Om Nokia ville storsælge Android-telefoner er ret hypotetisk og næppe noget vi får svar på inden for en overskuelig fremtid.

Nej, men havde de skiftet tidligt. Altså for lææænge siden, før de indgik MeeGo og WP7 aftaler, kunne de have været de eneste med pæne og lækre Android telefoner. Faktisk indtil for ret nyligt. Og det tror jeg ville have betydet noget for ders salg.

Men jeg er virkeligt forundret over at deres telefoner ikke sælger bedre. De er utroligt flotte og lækre, både i indpakning og OS. Og hvis de solgte bedre ville appsne følge med. Det er jo nøjagtet samme historie med Android for et par år siden. Og stadig, selvom de har den største markedsandel.
Gravatar #68 - Nåkja
16. maj 2013 05:17
478907111414718754684 (67) skrev:
Best shot og lignende.

Rettelse: 1 GB er nok, for Lumia 925 har den feature.
Gravatar #69 - XorpiZ
16. maj 2013 06:19
Nej, jeg mente at den havde en bedre skærm fordi den er af en nyere generation af LCD'er, OG har en bedre opløsning :-)

Er nyere pr. definition bedre?

Jeg mener bestemt batteriet er anderledes i Lumia 925 fremfor 920, men det kan være jeg tager fejl.

Der er i hvert fald noget galt med Samsungs builds, når LeetMike9922 <fiktiv> på XDA kan modificere dem og lave et helt flydende build med alle Samsungs features aktive, på en weekend.

Samsung er åbenbart ligeglade. Men det er da godt at se at HTC endeligt har taget sig sammen til at gøre noget ved det. De har ellers været slemme til at lave laggende builds.

Uanset hvad er det helt uacceptabelt at en telefon til den pris er irriterende at bruge pga. lag.

Enig. Og det er med til at give Android et dårligt ry, fordi Samsung sidder på så stor en del af markedet.

Nej, men havde de skiftet tidligt. Altså for lææænge siden, før de indgik MeeGo og WP7 aftaler, kunne de have været de eneste med pæne og lækre Android telefoner. Faktisk indtil for ret nyligt. Og det tror jeg ville have betydet noget for ders salg.

Det er ikke utænkeligt. Men det er svært at sige. De skal jo stadig konkurrere mod Samsungs marketingsbudgetter og Samsungs hardwareræs. Det kan Nokia ikke, som det ser ud pt.
Gravatar #70 - Fjolle
16. maj 2013 06:49
XorpiZ (69) skrev:
Det er ikke utænkeligt. Men det er svært at sige. De skal jo stadig konkurrere mod Samsungs marketingsbudgetter og Samsungs hardwareræs. Det kan Nokia ikke, som det ser ud pt.

Nokia har aldrig kunnet konkurrere på hardware (SoC). Jeg har svært ved at se hvordan de lige pludseligt skulle være istand til det ved at køre android på deres telefoner.
Gravatar #71 - Nåkja
16. maj 2013 07:30
XorpiZ (69) skrev:
Er nyere pr. definition bedre?

Bedre opløsning er altid bedre, så længe punkterne stadig kan ses.
Jeg har ikke tid til at lede efter flere sammenligninger, så jeg er nødt til at tro på anmelderenes øjne.
HTC One har synligt bedre opløsning. Lumia 920 er lidt mere læselig i stærk sollys.
XorpiZ (69) skrev:
Jeg mener bestemt batteriet er anderledes i Lumia 925 fremfor 920, men det kan være jeg tager fejl.

Det er samme størrelse. 2000 mAh.
http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_925-5451.php
XorpiZ (69) skrev:
Enig. Og det er med til at give Android et dårligt ry, fordi Samsung sidder på så stor en del af markedet.

Det er det. Men jeg tror at vi ser det som et større problem en de fleste brugere.
XorpiZ (69) skrev:
De skal jo stadig konkurrere mod Samsungs marketingsbudgetter og Samsungs hardwareræs. Det kan Nokia ikke, som det ser ud pt.

Hvorfor kan Nokia ikke, når HTC kan? Der er jo ingen af dem, der selv producerer komponenterne. Og HTC skal oven i købet lave mere software.
Gravatar #72 - Hubert
16. maj 2013 07:38
478907111414718754684 (71) skrev:
Hvorfor kan Nokia ikke, når HTC kan? Der er jo ingen af dem, der selv producerer komponenterne. Og HTC skal oven i købet lave mere software.

HTC kan heller ikke. De er så vidt jeg ved på vej ned?
Gravatar #73 - Nåkja
16. maj 2013 07:41
Hubert (72) skrev:
HTC kan heller ikke. De er så vidt jeg ved på vej ned?

Jo, de kan, på hardware. HTC One er lige så hurtig som SGS 4 i alle versioner. Og den har en bedre skærm.
Gravatar #74 - Hubert
16. maj 2013 07:48
478907111414718754684 (73) skrev:
Jo, de kan, på hardware. HTC One er lige så hurtig som SGS 4 i alle versioner. Og den har en bedre skærm.

Men de sælger ikke voldsomt mange telefoner. Og så tjerner de ikke særlig mange penge.
Gravatar #75 - Nåkja
16. maj 2013 07:50
GSM Arena siger:
SGS 4: Endurance rating 69h

Update. Fik en PM om at der var kommet en opdatering på GSM arena:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4_vs_htc_o...
Det er for vildt. Samme rating som Note 2.

Hubert (74) skrev:
Men de sælger ikke voldsomt mange telefoner. Og så tjerner de ikke særlig mange penge.

Det har jo ikke noget at gøre med om de kan følge med hardwareræset eller ej.
Gravatar #76 - Hubert
16. maj 2013 07:57
478907111414718754684 (75) skrev:

Jeg har vist misforstået noget. Jeg troede det handlede om muligheden for at konkurrere med samsung på den lange bane.
Gravatar #77 - Nåkja
16. maj 2013 07:59
Hubert (76) skrev:

Jeg har vist misforstået noget. Jeg troede det handlede om muligheden for at konkurrere med samsung på den lange bane.

Det gør det også, men jeg kan ikke se hvorfor de ikke kan konkurrere med Samsung i hardwareræset, som nævnes i den post, jeg svarer på.
Gravatar #78 - Hubert
16. maj 2013 08:01
478907111414718754684 (77) skrev:

Det gør det også, men jeg kan ikke se hvorfor de ikke kan konkurrere med Samsung i hardwareræset, som nævnes i den post, jeg svarer på.

Ret beset kan de ikke klare det på den lange bane hvis de ikke tjener penge nok. :)
Gravatar #79 - Nåkja
16. maj 2013 08:05
Hubert (78) skrev:
Ret beset kan de ikke klare det på den lange bane hvis de ikke tjener penge nok. :)

Næh, men tjener de penge nok, hvis folk kommer ind i butikken, ser den store flotte skærm på den ene telefon, og den knapt så flotte skærm på den anden, og vælge den anden i stedet?

jeg tror dog at Lumia 925 kommer til at sælge bedre fordi den har stærkere farver i butikken (Det er ikke samme skærm som i Lumia 920), selvom HTC Ones skærm har en mere korrekt farvegengivelse.
Gravatar #80 - Hubert
16. maj 2013 08:08
478907111414718754684 (79) skrev:
Næh, men tjener de penge nok, hvis folk kommer ind i butikken, ser den store flotte skærm på den ene telefon, og den knapt så flotte skærm på den anden, og vælge den anden i stedet?

Det forudsætter 1) At folk sammenligner skærmene 2) At folk ikke i forvejen er skræmt af HTC.
Gravatar #81 - Nåkja
16. maj 2013 08:12
Hubert (80) skrev:
Det forudsætter 1) At folk sammenligner skærmene 2) At folk ikke i forvejen er skræmt af HTC.

Mon dog folk er mere skræmt af HTC end af Nokia? Nokias touch telefoner har ikke været særligt imponerende frem til Lumia x20 serien.
Gravatar #82 - Hubert
16. maj 2013 08:43
478907111414718754684 (81) skrev:
Mon dog folk er mere skræmt af HTC end af Nokia? Nokias touch telefoner har ikke været særligt imponerende frem til Lumia x20 serien.

Jeg har en HTC mobil nu men det er kun fordi det er en arbejdstelefon. Var jeg blevet spurgt var jeg gået efter en Samsung. Formentlig en fra nexsus serien.
Gravatar #83 - XorpiZ
16. maj 2013 08:46
Bedre opløsning er altid bedre, så længe punkterne stadig kan ses.

334 ppi er længe fint. Men hvordan "nyere og højere opløsning" automatisk bliver til "bedre" mangler du stadig at forklare.

HTC kan heller ikke. De er ved at blive skubbet ud af markedet af Samsung.
Gravatar #84 - Nåkja
16. maj 2013 08:51
XorpiZ (83) skrev:
334 ppi er længe fint. Men hvordan "nyere og højere opløsning" automatisk bliver til "bedre" mangler du stadig at forklare.

Anmelderene siger at billederne er tydeligt skarpere. Navnligt tekst.

XorpiZ (83) skrev:
HTC kan heller ikke. De er ved at blive skubbet ud af markedet af Samsung.

Ja, men de har heller ikke nær det samme markedsføringsbudget, som Samsung. Det er næppe et hardware problem.
Gravatar #85 - Nåkja
16. maj 2013 08:51
Hubert (82) skrev:
Var jeg blevet spurgt var jeg gået efter en Samsung. Formentlig en fra nexsus serien.

Men ikke en Nokia. Hvorfor?
Gravatar #86 - XorpiZ
16. maj 2013 08:56
478907111414718754684 (84) skrev:
Anmelderene siger at billederne er tydeligt skarpere. Navnligt tekst.

Har de sammenlignet HTC One med Lumia 925? Eller Droid DNA med Lumia 920 (som jo var din oprindelige sammenligning)?

478907111414718754684 (84) skrev:
Ja, men de har heller ikke nær det samme markedsføringsbudget, som Samsung. Det er næppe et hardware problem.

"De skal jo stadig konkurrere mod Samsungs marketingsbudgetter og Samsungs hardwareræs. Det kan Nokia ikke, som det ser ud pt."
Gravatar #87 - Slettet Bruger [1749029813]
16. maj 2013 08:58
478907111414718754684 (73) skrev:
HTC One er lige så hurtig som SGS 4 i alle versioner.

200Mhz og en enkelt nyere chip (I i9505) er forskellen, så det er ikke noget at snakke om.

HTC one vs i9500 (Octacore Exynos) derimod.. er en anden sag
Der er så også andre fordele på de modeller, bedre DAC fx.

Det er for vildt. Samme rating som Note 2.

Med alle samsungs eye tracking osv. features holder S4 et halvt døgn ved (ikke krævende-) brug, og skærmen på 50%.

Uden:
Hev den ud af opladeren kl 0700. (Wifi tændt)
Herefter legede jeg lidt med Tasker (få minutter)
Tændte BT, startede TDC play, gik på arbejde (40 minutter gåtur, med Wifi+BT tændt)
siden kl 0800 har den kørt uden WiFi, BT, har skrevet et par sms og tjekket nogen mails. ellers har den lagt og slappet af.

90% strøm tilbage
Gravatar #88 - Nåkja
16. maj 2013 08:58
XorpiZ (86) skrev:
Har de sammenlignet HTC One med Lumia 925? Eller Droid DNA med Lumia 920 (som jo var din oprindelige sammenligning)?

Begge dele. Der var en masse snak om at den ekstra pixel densitet ikke kunne ses, da der kom 1080p skærme. Det var anmelderene helt uenige i.

XorpiZ (86) skrev:
"De skal jo stadig konkurrere mod Samsungs marketingsbudgetter og Samsungs hardwareræs. Det kan Nokia ikke, som det ser ud pt."

De kan ikke konkurrere med Samsungs markedsføringsbudgetter, men de kan konkurrere på hardwaren.
Gravatar #89 - Hubert
16. maj 2013 09:07
478907111414718754684 (85) skrev:

Fordi jeg ikke har nogen interresse i hverken nokia eller wp.
Gravatar #90 - Fjolle
16. maj 2013 09:08
478907111414718754684 (88) skrev:
De kan ikke konkurrere med Samsungs markedsføringsbudgetter, men de kan konkurrere på hardwaren.

Har Nokia nogensinde vist at de kan konkurrere på specs?
Gravatar #91 - Nåkja
16. maj 2013 09:08
Hubert (89) skrev:
478907111414718754684 (85) skrev:

Fordi jeg ikke har nogen interresse i hverken nokia eller wp.

Men hvorfor ikke?
Gravatar #92 - Nåkja
16. maj 2013 09:09
Fjolle (90) skrev:

Næh, men hvorfor skulle de ikke kunne det?
Gravatar #93 - XorpiZ
16. maj 2013 09:09
Begge dele. Der var en masse snak om at den ekstra pixel densitet ikke kunne ses, da der kom 1080p skærme. Det var anmelderene helt uenige i.

Men det var ikke det jeg spurgte om. Siden du kan sige med sikkerhed, at Droid DNAs skærm er bedre end Lumia 920s skærm, så må du vel have set en anmeldelse af det? "Nyere og højere opløsning" er ikke forklaring nok :)

Hvad baserer du det på?
Gravatar #94 - Nåkja
16. maj 2013 09:11
XorpiZ (93) skrev:
Men det var ikke det jeg spurgte om. Siden du kan sige med sikkerhed, at Droid DNAs skærm er bedre end Lumia 920s skærm, så må du vel have set en anmeldelse af det? "Nyere og højere opløsning" er ikke forklaring nok :)

Jeg har ikke tid til at lede gamle video reviews igennem nu. Jeg kan måske gøre det på lørdag.

XorpiZ (93) skrev:
Hvad baserer du det på?

Hvis HTC kan, så kan Nokia også. De er begge ude og kontraktere leverandører af deres hardware. Og har de ikke kompetencerne, kan de ansætte.
Gravatar #95 - Hubert
16. maj 2013 09:16
478907111414718754684 (92) skrev:
Næh, men hvorfor skulle de ikke kunne det?

Nokia grundet uheldige oplevelser tidligere. Og wp fordi det er et fint og stabilt os men det er bare ikke et os for mig.
Gravatar #96 - Nåkja
16. maj 2013 09:30
Fjolle (90) skrev:

Insider sidenote:
Nokia har tidligere brugt Broadcom som leverandør af chips. Broadcom kunne/ville ikke følge med i hastighedsræset.
Gravatar #97 - XorpiZ
16. maj 2013 09:33
478907111414718754684 (94) skrev:
Hvis HTC kan, så kan Nokia også. De er begge ude og kontraktere leverandører af deres hardware. Og har de ikke kompetencerne, kan de ansætte.

Men HTC er jo ved at dø. Bl.a. fordi de bruger enorme summer på at følge med Samsung på hardwareræset, der vel bedst af alt kan sammenlignes med megapixel-ræset i 00'erne.
Gravatar #98 - Nåkja
16. maj 2013 09:56
XorpiZ (97) skrev:
Bl.a. fordi de bruger enorme summer på at følge med Samsung på hardwareræset, der vel bedst af alt kan sammenlignes med megapixel-ræset i 00'erne.

Nej, de sælger simpelthen ikke nok enheder, og der er mange grunde til det.
Gravatar #99 - snesman
16. maj 2013 10:00
Men jeg er virkeligt forundret over at deres telefoner ikke sælger bedre. De er utroligt flotte og lækre, både i indpakning og OS. Og hvis de solgte bedre ville appsne følge med. Det er jo nøjagtet samme historie med Android for et par år siden. Og stadig, selvom de har den største markedsandel.

Måske det vender hvis folk ser en fordel i integrationen/den ensartede oplevelse med wp8?

Man kan i hvert fald ikke kun give Samsungs marketingsbudget skylden. Som jeg husker det blev Lumia promoveret heftigt i WP reklamer.

Apropos marketingsbudget:

http://fortunebrainstormtech.files.wordpress.com/2...

Fra http://tech.fortune.cnn.com/2012/11/29/samsung-gal...
Gravatar #100 - Nåkja
16. maj 2013 10:06
snesman (99) skrev:
Måske det vender hvis folk ser en fordel i integrationen/den ensartede oplevelse med wp8?

Det håber jeg.

snesman (99) skrev:
Man kan i hvert fald ikke kun give Samsungs marketingsbudget skylden. Som jeg husker det blev Lumia promoveret heftigt i WP reklamer.

Well...
http://www.slashgear.com/microsoft-and-nokia-us-wi...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login