mboost-dp1
Tag en ven i hånden og rør ved hegnet - hvem får strøm?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Diskuterede ovennævnte med en ven og han troede ikke på det.
Det mundede så ud at vi skulle prøve det af. Jeg tog ham i hånden og rørte ved hegnet, hvorefter han hoppede rundt som en loppe på en oliepande, mens han bandede og svovlede. ^^ Ganske vist som jeg havde regnet med, da jeg har prøvet det mange gange.
Vi er ca. af samme højde og bygning og havde begge gummisko på, der ca. havde lige tyk sål.
Er der nogen der kan komme med en ordenligt forklaring på hvorfor det lige er den sidste der får strøm?
Det mundede så ud at vi skulle prøve det af. Jeg tog ham i hånden og rørte ved hegnet, hvorefter han hoppede rundt som en loppe på en oliepande, mens han bandede og svovlede. ^^ Ganske vist som jeg havde regnet med, da jeg har prøvet det mange gange.
Vi er ca. af samme højde og bygning og havde begge gummisko på, der ca. havde lige tyk sål.
Er der nogen der kan komme med en ordenligt forklaring på hvorfor det lige er den sidste der får strøm?
Kan ikke give dig en videnskabelig forklaring, men det har vist noget at gøre med at efter den er nået til din ven kan den ikke komme videre og søger derfor mod jorden, og det er i det øjeblik at den går ned i jorden at han får stød. Men hvis han derimod havde stået på f.eks. et stykke flamingo eller andet ikke strømledende materiale, ville du have fået stød.
Mener at have set et afsnit af Braniac hvor de virkelig går i dybden med netop dette emne, kan prøve at kigge Youtube igennem for dig og se om det er der.
Mener at have set et afsnit af Braniac hvor de virkelig går i dybden med netop dette emne, kan prøve at kigge Youtube igennem for dig og se om det er der.
Jeg tror det samme som #2. Jeg vil gætte på at strøm ledes bedst (i forhold til omgivelserne i jeres situation) gennem mennesker, men når der ikke er flere mennesker at gå igennem, skal det gå et eller andet sted hen. Det kan ikke tilbage imod strømmen, så den søger mod jorden. Og så er det man får stød.
Aner dog intet om emnet, men vil gætte på at det er sådan.
Aner dog intet om emnet, men vil gætte på at det er sådan.
#2 Braniac laver faktisk nogle ret spændene forsøg, efter du linkede sad jeg nok cirka en halv time og så deres videoer igennem, nogle meget spændene forsøg de laver :)
Edit: #5
Du var tidligt ude at finde ud af hvilket køn du bedst kunne lide var? :)
Edit: #5
myplacedk skrev:Jeg aner ikke hvordan vi fik det til at virke naturligt at vi fire teenage-drenge gik hånd i hånd,
Du var tidligt ude at finde ud af hvilket køn du bedst kunne lide var? :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.