mboost-dp1

Telefon med lang taletid og standbytid

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
10. nov. 2009 13:13
Hej,
Min kærestes telefon kan ikke holde strøm længere, og hun er derfor på udkig efter en ny af slagsen.

Egentligt ville hun helst have en lille tynd telefon ala Motorola V3, men da de jo ikke findes mere nye og heller ikke holdte specielt meget strøm, er den næsten udelukket.

Jeg er ikke så meget inde i telefonræset mere, og da hun ikke vil have en iPhone er jeg stået lidt af og håber så at der er nogle herinde som har kendskab til en telefon, som har følgende:

* Lang batteritid, både hvad angår tale og standby
* T9 ordborg
* Så lille og tynd som mulig, gerne klap eller slide eller tvist
* Pæn (?)

Som det ses er det ikke de store krav der stilles til det tekniske, og hun er fløjtende ligeglad med kamera, kalender, mms, edge og hvad det ellers hedder. Den skal altså bare kunne ringe og skrive sms, og have lang batteritid.

Med hensyn til prisen, så er det jo et lidt svært emne. Den skal dog helst være billig i indkøb (snakker 5-600 kr. inkl. oprettelse hvis det er med abb.)

Desuden, hvis du har en brugt telefon som passer til ovenstående, så er hun også interesseret :)
Gravatar #2 - Woller
10. nov. 2009 13:16
har en samsung liggende som pænt udfylder de krav den er dog lidt ridset på bagsiden.

og har en ven som har denne liggende
Gravatar #3 - Thomas Nielsen
10. nov. 2009 13:19
Jeg ved ikke helt hvad den er værd men jeg har da en Sony Ericsson c902 liggende, som ikke er et år gammel endnu.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
10. nov. 2009 13:23
#3 Hvad havde du sådan helt præcis tænkt dig i pris?

#2 Den første (samsung) har hun nu, og den har hun ikke været så glad for.
Den anden, Nokia, er vidst umiddelbart for stor, har selv haft den :)

Men prøv at komme med nogle priser, så kan jeg lige høre hende ad :)
Gravatar #5 - Woller
10. nov. 2009 13:27
nå så kommer jeg nok ikke af med den samsung^^
400,- for 5500 sport hvis det er noget :) (bemærk intet headset)
Gravatar #6 - Riotfellow
10. nov. 2009 16:53
Hvis det skal være noget i stil med V3 så findes der Motorola V9 som kan holde strøm i 200-300 timer (standby) og koster 1599. Eller der er Motorola K3 som kan holde strøm i op til 452 timer og koster 1129.

EDIT: Havde ikke lige set den måtte koste ca. 600 kr..
Gravatar #7 - Thalion
11. nov. 2009 09:01
Er det ikke bare at kigge på nogle billige nokia telefoner?

Min søster har lige købt en Nokia 6303 Classic Og den er hun ret glad for. Den er også lille, den har dog lidt vægt i sig. Men det er pga stålet, så den er også lidt mere holdbar.
Gravatar #8 - noramskull
11. nov. 2009 18:19

Jeg må indrømme at jeg ikke er helt up-to-date med nye telefoner, priser osv.

Men hvis jeg skulle anbefale en telefon, skulle det være en SE890i

Det er simpelthen den bedste og mest robuste telefon jeg nogensinde har haft. Ikke så meget som et problem har jeg haft med den og det er virkelig en fornøjelse at skrive tekst-beskeder med dens ordbog (Den laver en liste over mulige ord, istedet for at man skal trykke på en knap for at se det næste på den usynlige liste).

Jeg har haft den i lidt over et år nu og den holder stadig strøm ligeså længe som da jeg købte den. Og så er den utrolig tynd og let.
Gravatar #9 - vandfarve
11. nov. 2009 20:33
Min N79 holder sagtens strøm i en uge, hvis jeg ikke bruger den særlig meget.

Hvis jeg SMS'er heftigt og ringer lidt af og til, så ligger standby-tiden på cirka 5 dage.

Hvis jeg ringer meget heftigt og browser meget, så ligger vi vel på 3-4 dage.

... og det er nu, hvor den lige har rundet et år! Jeg kan derfor sagtens anbefale den på baggrund af følgende krav, da den er pæn (den brandes som en pigetelefon, but I didn't care), meget holdbar (tabt utallige gange) og burde være rimelig billig, da den nu har været på markedet et år.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
11. nov. 2009 20:44
#9 Hun vil ikke have Nokia :)

#8 Den havde jeg også selv kigget på, og når du siger den holder strømmen godt, så det kunne godt være at det skulle være den man gik efter. Den er heller ikke specielt dyr..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login