mboost-dp1

Telia kan ikke finde ud af mit forbrug

Gå til bund
Gravatar #1 - Proz
30. apr. 2010 09:35
Jeg flyttede i ny lejlighed her d. 1. april og sammen med det vil der jo komme en tid hvor jeg måtte undvære en fast internetforbindelse. Heldigvis har jeg en iPhone med Telia iOn abbonement, så jeg kunne jo bare bruge den som min primære internetforbindelse via tethering.

Det var så her at alt det sjove startede. Hvis jeg nu var påpasselig og ikke downloadede videoer eller podcasts antog jeg at jeg nok kunne holde mig under de 10GB inkluderet trafik. Kommer man over 10GB i en måned er prisen ligepludselig 1,25kr/MB, hvilket er en smule ekstremt.

Men jeg var påpasselig og holdte da også øje med mit forbrug på både min iPhone og på telia.dks "inkluderet forbrug". Her fik jeg dog en lille overraskelse:

link

Efter 3 dage havde jeg ifølge Telia.dk brugt ~20GB datagrafik, eller som man siger på dansk; ca. 12.000kr oven i telefonregningen :S

Min iPhone sagde derimod 1.9GB, men da jeg ringede til telias kundeservice fik jeg at vide at jeg godt nok havde brugt 20GB. Det kunne jo ikke være rigtigt og da jeg så nævnte at det var 10 x så meget som jeg havde brugt fik jeg at vide at de havde lavet en fejl idet at det var skrevet som kilobyte og ikke megabyte på deres website (hun mente åbenbart at man ganger med 10 for at gå fra megabyte til kilobyte).

Jeg har så lige betalt min regning for april og den er på de sædvanlige 411kr med 4GB datatrafik (40GB ifølge telia.dk).

For mig lugter det her langt væk af at telia forsøger at nedsætte kundernes forbrug ved at tidoble det viste dataforbrug. Jeg kan ikke komme på en rationel forklaring for hvorfor at telias website viser at ens forbrug er 10 x så stort som det egenligt er.

Er der nogen af jer der har et Telia iOn abbonement og gider at tjekke om jeres datatrafik også vises som 10 gange så meget som det burde?
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
30. apr. 2010 10:50
Hvorfor skifter du ikke udbyder? Har aldrig hørt noget godt om Telia.
Gravatar #3 - LinguaIgnota
30. apr. 2010 10:53
Jeg havde Telia i 7 år uden nogen nævneværdige problemer. Kundeservice var altid flinke og hjælpsomme og jeg var en meget tilfreds kunde.

Så, nu har du hørt godt om Telia.
Gravatar #4 - TheAvatar
30. apr. 2010 11:02
Når manden beder om æbler, hvorfor giver du ham så pærer?

Gravatar #5 - Daniel-Dane
30. apr. 2010 12:39
Har du prøvet at få fat i den tekniske afdeling/webmaster?
Gravatar #6 - kinaholm
30. apr. 2010 13:42
Jeg har faktisk lige skiftet fra Telia. Mest pga. jeg troede det ville være billigere med et andet abonnement(det var det ikke, bruger en del data og sms'er og ringer også en del, som faktisk lige passede med abonnementet jeg havde hos Telia, så nu får jeg 3's Mi3G)
Anyways, jeg blev også en smule sur over at de ikke kunne fortælle mig hvor meget jeg brugte af de inkluderede minutter om måneden, men de kunne godt melde mig til abbonementsservice, så de kunne tjekke om der var et andet abonnement for mig, der var billigere. Men de kunne stadig ikke tjekke hvor mange af mine inkluderede minutter jeg havde brugt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login